• Majsan20

    Mens bara i 2 dagar??

    Hej!
    Jag brukar normalt ha mens i 4 dagar men denna gång blev det tvärstopp efter 2 dagar. Hade rejäl mensvärk när mensen kom men är så förvirrad över att det bara blödde i två dagar. Gjorde ett CB-test i morse som var negativt, förstås.
    Jag har inte ont i brösten men vårtgårdarna är mycket mörkare än vad de brukar vara och liksom mer "prickiga". Är det någon annan som brukar ha så här? Kan jag ha testat för tidigt? Kan mensen vara så kort men ändå att allt är normalt? Jag begriper ingenting, känner mig bara konstig..

  • Svar på tråden Mens bara i 2 dagar??
  • Nyfiken gul

    Så länge du HAR mens är allt normalt.. alltså utan att missförstå mig nu... Mens kan variera i det oändliga och allt är lika normalt. En del blöder inte mer än en halv dag.. vissa kan störtblöda nästan i 2 veckor... En del blöder varje kvartal och en del har nästan ständig mens... Allt är lika normalt..

    Du har haft din mens, sen att den var kortare än vanligt behöver inte betyda ett smack. Börjar du fundera ordentligt så inser du nog att du inte "alltid" har 4 dagars mens... Ibland är det väl så att du har 5-kanske 6 dagars mens och ibland bara 3 dagar???

    Ett bra tips är att skriva upp i sin almenacka när mensen börjar och slutar så får man ett tips om hur man fungerar.

  • Aurora

    så hade jag förra gången jag var gravid "mens" i en dag ca och sen ett pluss på cb!!!Så vänta ett par dgr och se!

  • Majsan20

    Jag har alltid varit punktlig och regelbunden, både när jag får mens och hur länge blödningarna varar. Jag har en ruggig molvärk i magen hela tiden, funderar på att ringa KK imorgon och fråga. Törs inte tro att jag är gravid, är säkert sjuk i magen på nåt sätt.

  • IZA

    Aurora! När du hade din "mens". Var det bara som en blödning eller vad det mer som en mens brukar vara med klumpar... (ursäkta beskrivningen)
    eller kanske någon annan med samma erfarenhet.
    Jag testade nämligen svagt svagt positivt för ett par dagar sedan. I natt började jag blöda med "menssmärta". Nu under kvällen e den nästan slut...

  • snuttisen

    Jag hade nåt som kunde likna mens i en dag, en vecka senare blev det ett plus. Testa igen om ett par dagar.

  • Majsan20

    Tack för svaren! Jag ska nog ringa KK hur som helst. Vill ju veta om kroppen är ok.

  • MiniPyret

    Jag har mens i bara 2-3 dagar ibland och min läkare säger att det är normalt att det ändrar sig ibland!

  • Opus

    Jag hade bara mens i två dagar sist mot "normala" fyra, fem dagar. Och jag är (tyvärr) inte det minsta gravid. Kroppen är ju ingen maskin så jag antar att det är helt normalt att det kan variera lite...

    Lycka till i alla fall!!

  • Majsan20

    På KK sa de också att det var helt normalt att det varierar. Egentligen ganska skönt med bara 2 dagar blod istället för 4... Särskilt nu när jag vet att kroppen är ok. Gravid var jag inte...men det trodde jag inte heller.

  • papaja10

    Känner igen mig mycket i dina inlägg. @majsan20
    Jag har länge haft 4 dagars mens men sedan vi börjat försöka bli gravid är den bara två dagar. Har också haft väldigt molande värk och svullen mage från ÄL fram till mens, vilket jag aldrig haft innan vi börjat försöka. 


    Vi har försökt nu 6 månader. Har besökt gyn två gånger per oro att något är knasigt men allt ser bra ut enligt dem. Men ändå gnager någon oro.


    Hur går det för dig? 


     


     

Svar på tråden Mens bara i 2 dagar??