• sabina1983

    Kellie 1år 8juli

    Ja då fyller vårt första barn år. Allt var så bra innan. Bebisen såg bra ut osv. Men 2veckor innan beräknad förlossning dog vårt barn i min mage. Allt bara stod stilla när vi fick beskedet fick inte vara sant. Men det var det.

    Innan vi fick beskedet. Jag hade ont å allt kändes konstigt i magen. åkte fram å tillbaka till BB eller snarare förlossningen. Sa att dom skulle sätta igång mejj visst att nånting inte stämde. Men inte då. Sista kvällen ja åkte in så sa dom att hjärtljuden inte va så bra. å plus att dom försökte "väcka" bebisen me en stor j-vla väckarklocka men ikke. Så vi fick åka hem å dagen efter skulle vi göra ett nytt ultraljud å kolla hjärtljuden. Den kvällen kände pappan till barnet en stor spark mot hans huvud eftersom ja stod å hade min mage mot hans huvud, det va sista sparken. sen gick vi å la oss tänkte inte nå mer på de. Vakna å åkte direkt sjukhuse för å kolla så allt va bra..åt inte ens frukost den dan. När ja väl log där såg ja min lilla plutt. Å så kom den hemska frågan av barnmmorskan.

    -När kände du bebisen sparka sist
    -(Jag) igår natt
    -(BM) Jag kan inte se några hjärtljud,

    Då blev allt tyst ville inte tro det. Sen brast allt. kommer inte ihåg så mycket efter det

    Försökte sätta igång mejj så ja skulle föda vaginalt. 6 tabletter upp i muttan inge hände. 3dagen skulle dom ta hål på blåsan. precis då så kom Läkaren in å sa att detta går inte så det blir snitt. Hon ska inte behöva plågas nå mer. Nån som fattade.Ja så de blev snitt nästan en hemsk vecka på sjukan. fick ja åka hem med hemska minnen å mådde piss.

    Just de gjorde fostervattensprov också när vi fick reda på att Kellie dött. Resultatet var Downsyndrom. Så min kropp sa kanske ifrån lite väl för sent eller så va det att barnet var svag på någotvis å orkade inte. Känns både bra å dåligt de som hände. det bra att det känns som om man aldrig skulle orka med ett sånt barn även om man skulle älska det så himla mycket men man e jhu verkligen fast hela sitt liv. dåliga ja att det blev som det blev kunde hänt tidigare.

    Ja nu vänta vi vårt andra barn en liten pojke. =) Fostervattensprov gjort alla prover är BRA =)BF 16okt

    Så nu vill jag säga att även om ultraljudet visa bra så e det inget man kan lita på. även om ingen i släkten ha sjukdomen (som det va för oss) så fick hon det. Så jag tycker känner ni er osäkra gör fostervattensprov. finns jhu en liten risk för missfall men ta det bara lugnt så ordna allt sejj

    Tack för mejj.
    Rip Kellie

  • Svar på tråden Kellie 1år 8juli
  • Familj Amstaff

    *kramar om o beklagar sorgen, samtidigt som ja grattar till pojken i magen *

  • ciccielv

    många styrkekramar.ska håla tummarna för er bebis ni väntar

  • Anonym

    Sabina, förlåt, beklagar sorgen.. och grattis till bebisen.
    jag blev så arg över lyckas inlägg att jag glömde skriva till dig.

  • Anonym (!)

    Jag beklagar också. Men grattis till nya bebisen och att Kellie ska få en lillebror.

  • sabina1983

    tack gjorde desamma och anmälde...hur kan man ens tänka att skriva sådär. fy f-n för sånna människor. huvva vad jag blev arg

  • Anonym (!)

    Ta inte åt dig. Vissa människor saknar empati helt enkelt. Som tur är finns det ganska få av dem här på fl, men de som finns borde slängas ut med huvudet före.

  • sabina1983

    Mmm plus att hon verkade vara i den åldern man tänker först sen skriver..men men inget att göra.. Jag kommer alltid sörja min dotter å hon kommer alltid finnas i våra hjärtan

Svar på tråden Kellie 1år 8juli