• ACK

    Gratispaket från Pampers - Baby Basics

    Jag mailade Pampers för att höra om det går att få ett sådant paket även om man adopterar ett större barn (blöjbarn men inte nyfödd). Man är ju blivande förälder och borde få ta del av detta erbjudande precis som andra föräldrar. Blöjorna i paketet är ju  till nyfödda knattar så jag undrade lite om man kunde anpassa paketet så att det även passade oss som adopterar ett lite större barn. Detta är svaret jag fick:


    Hej Ann-Christine,


    Grattis till er dotter!!


    Givetvis har man som adoptivförälder rätt till gratisboxar.


    Erbjudandet går ut till alla föräldrar, där gör vi ingen skillnad.


    Önskar du motta en box kan du genom att registrera dig direkt i butiken


    (Babyland/Babyproffsen) få en Pampers Baby Basics Box med hem.


    Vi kan tyvärr inte ändra på innehållet i paketet, men om du anmälar dig på www.pampers.se kan du motta förmånliga erbjudanden och varuprover anpassat efter ditt barns ålder.

    Vi hoppas att ni kommer att få glädje av boxen.


    Mvh


    Lotte Rohde


    Detta var mitt meddelande
    -----Original Message-----


    Hej

    Har en fråga ang detta paket. Vi väntar barn genom adoption och är på detta vis INTE gravida. Vänder sig detta erbjudande ENBART till gravida blivande mammor eller även till de som väntar barn via adoption? Känns lite diskriminerande om man bara räknas som blivande mamma om man är gravid. Vi som adopterar väntar ju också barn fast på ett annat sätt.


    Hoppas att man kan få ta del av detta gratiserbjudande även fast man väntar på ett lite större adoptivbarn. Det står ju trots allt


    "Boxen är ett gratiserbjudande till blivande föräldrar." och ingenting om att man måste ha barnet i magen, vi är ju också blivande föräldrar.



    Paketet innehåller bl.a. dessa varuprover:


    12 st Pampers New Baby Blöjor (inkl. DVD + bok) - Har man möjlighet till


    att välja större blöjstorlek?


    15-pack Pampers Sensitive Tvättservetter.


    Skallra från Fisher Price


    Amningsinlägg från Pigeon - behöver inte jag som adoptivföräldrar,


    kanske kan bytas mot en bok eller termometer


    Tidning Vänta Barn från Vi Föräldrar


    Baby care set från Weleda


    Information från Astra Zeneca, Go'boken, Philips, Trygg-Hansa och


    ExtraFilm


    Urvalet kan variera.


    Kort sagt verkar det som man bara har nytta av detta paket om man får en liiiiiiten knatte som kan ha New-Born blöjorna och som man ammar.

    Mailade också samma brev till Libero, som också har ett slags gratis erbjudande, men har inte fårr svar därifrån ännu

  • Svar på tråden Gratispaket från Pampers - Baby Basics
  • Isa 1

    Jag adopterade en 1,5 åring för två år sen och skrev också till Pampers om gratis paketet.

    De var väldigt tillmötesgående då och anpassade paketet efter barnets ålder, jag blev jättenöjd och glad och fortsatte sen att handla blöjor av dem.

  • Tufselina

    Hejsan!
    Jag försökte gå med i Liberos "klubb" när vi kom hem med vår dotter. Då kan man b.la samla märken som finns på blöjpaketen och skicka in dem och få lite olika saker typ leksaker samt att man får rabatterbjudanden lite då och då. Svaret var ett absolut NEJ eftersom dottern var äldre än 9 månader. Jag mailade och förklarade att hon är adopterad/nyhemkommen och att jag därför ej hade kunnat anmäla henne tidgare. Tyvärr ej välkommen! men vi fick ett paket med blöjprover i hennes storlek, strumpor, bok, leksak samt några rabattkuponger......

  • Xsa

    När jag fick min dotter för 2,5 år sedan mailade jag både Pampers och Libero. Båda lovade anpassade paket, men endast Libero skickade ngt till mig.

    Paketet innehöll massor med saker, få se om jag kan komma på det nu:

    en t-shirt
    en keps
    ett par strumpor
    2 ramar
    blöjor i större storlekar
    1 hård haklapp
    1 pekbok

    Checkar till ett värde av 200 kr (50 kr per blöjpaket,snacka om bra rabatt)

    Det var säkert ngt mer som jag inte kommer på nu.

  • Pernilla S

    När vi fick Tindra för 3 år sedan så tog jag oxå kontakt med både Pampers och Libero.
    Pampers var rent av snorkiga och tyckte att dom inte kunde anpassa paketen bara för att vi hade adopterat.
    Libero var däremot tillmötesgående och ordnade till ett paket till oss oxå.
    Däri var det precis som Xsa skriver en massa roligt till barnet.

  • galnevale

    Hej!
    Grattis till era barn.
    Jag har en dotter som nu är 8 mån och är medlem i både pampers och Libero.
    Tänkte bara säga att libero har en box för större barn. Fick hämta en till dottern för ca en månad sedan. Innehöll några bljöor, bok, leksak och bindor. Saker man kan ha användning av.

    Vet dock att Libero kan vara lite "knäppa" då min moster skulle vara med med sin lilla f.feb. Men hon fick bara höra, "tack för den här tiden" du har ju ingen mailadress så du är inte välkommen"
    Skumt!!

  • HOBBE49

    Jag vann faktisk en tävlig hos Libero om bästa förslag till förbättring där jag påpekade att alla nyblivna föräldrar inte har nyfödda utan ibland nyfådda barn. Detta var ungefär ett halvår sen, jag vet inte hur Libero tagit till sig av den synpunkten.

  • Kusin Knase

    Eftersom jag och min man haft förmånen att få barn genom både graviditet och sen adoption kunde jag göra jämförelser mellan de båda sätten. En av de mer prosaiska skillnaderna var just denna orättvisa om man adopterar ett barn jämfört med om man får barn magvägen; när man just har fött barn så får man en goodie bag med massor av fina saker i. I Lund, där jag födde, var det på patienthotellet, dit vi kom direkt efter förlossningen, som presentpåsen fanns åt oss. Kanske kan adoptivföräldrar höra på förlossningsavdelningen/BB/patienthotellet eller hos någon barnmorska som kan veta var man kan få tag i denna påse?

    Vi fick bl a bebiskläder från Lindex, kupong för gratisplagg hos Polarn O. Pyret, barnvagnsleksak etc i presentpåsen. Hör hos Lindex och Polarn, de kanske har kuponger att ge er så att ni kan få gratis kläder där.

    Ett ställe till man kanske inte tänker på att man ska få något gratis ifrån är biblioteket; när biodottern var något år gammal bjöds vi in till boksamtal och så fick vi föräldrar välja en av två antologier från En bok för alla, till barnet. När jag häromveckan var på bibblan med a-sonen kom jag på det och frågade om inte han också skulle få en bok -- och jodå, det gick så bra så. Så hör på ert bibliotek också!

    Jag vet inte varför man på något sätt inte kommer med i registren som a-förälder ... Synd är det!


    Vår adoptionsbok Längtan till Lillebror går nu att beställa på www.litenupplaga.se/687 !
  • V2009

    I vår kommun får alla nyfödda en bok på bvc. Dock fick inte vi någon bok och inte heller någon annat adoptivbarn har fått den. En bekant till oss, som jobbar på biblioteket, blev så upprörd över detta så hon tog upp det på ett möte och nu får ALLA barn boken. Skrattande

  • krabbelur

    En av de reklampåsar (som märkligt nog delas ut på BB) distribueras av ett företag i Helsingborg som heter Baby Bag. Innehållet i påsarna varierar över tid. Om man vill kan man ju höra av sig till dem!

  • Kwela

    Bra jobbat HOBBE49!!! Jag har suttit och skrivit till alla, men bara fått svar från Baby Box. De tänker inte ändra sitt innehåll Tummen ner! Det här är ju helt galet! Vad kan vi göra????

  • Angla

    Detta fanns det en tråd om för ut. hur so mså hörde jag då av mig till Libero oc hPampers. Libero skickade hem kompensations saker och andra rabatter.


    Angla - mamma till slut & snart igen
  • Mimab

    När vi adopterade dottern 2005 mailade och jag "tiggde" hos både Pampers och Libero och fick från båda företagen anpassade paket hemskickade till mig. Denna gång valde jag bara att skicka till Libero då jag tyckt bättre om dessa blöjor, och fick anpassat paket från Libero samt att jag fick hämta ut ett paket på Lindex med up/go och lite annat smått och gott i.

  • chloe08

    När vi fick BB, en 2 1/2 årig prins så kontaktade jag oxå både Libero o Pampers. Pampers fick jag kupong för en blöjhink och ett paket med blöjor, amningskupor etc, de sa att de inte kunde anpassa efter prinsens ålder, men gav oss några kuponger att få 50kr rabatt per blöjpkt. Libero skrev ett mail och sa att deras paket vänder sig till nyfödda och de inte har något att erbjuda mig/oss. Dåligt att inte ens kunna ge nån liten grej, löjligt igentligen att hänga upp sig på , men jag kände lite som TS att vi kommer ju oxå spendera en slant på blöjor så precis som biobebisar så borde vi få ngt.

  • Pendo

    Vi fick standardpaketet och det innebar mest att en massa företag ringde och ville sälja saker. Roligast var det när goboken pratade sig varma om böckerna som prasslar och har speglar och annat som är bra för småskruttar. Hon blev lite tyst när jag informerade om att min bäbis var två år =D

    Vi kanske kollektivt ska straffa företagen med att blöjträna en månad tidigare än vi tänkt... bli många pengar på blöjor

    Nejdå skojja bara, det är bra att vi försöker!!! Självklart ska vi ha samma förmåner som andra. Undrar hur lång tid det tar???

  • Maisie
    V2009 skrev 2011-01-29 07:46:23 följande:
    I vår kommun får alla nyfödda en bok på bvc. Dock fick inte vi någon bok och inte heller någon annat adoptivbarn har fått den. En bekant till oss, som jobbar på biblioteket, blev så upprörd över detta så hon tog upp det på ett möte och nu får ALLA barn boken. Skrattande
    På vårt första besök på bvc så fick vi lappen som gjorde att vi kunde hämta ut boken. Är för övrigt nöjd med mottagandet från sjukvården/bvc då de ordnat individuellt anpassade vaccinationer och besök på bvc. Boken hämtade vi idag, 6 månader efter hemkomst och den var jättefin och det var trevligt att Mollan fanns med och att det inte bara fanns små lintottar med i boken.

    Jag orkade inte ens klydda med att försöka få erbjudanden utan vi struntade i dem. 
Svar på tråden Gratispaket från Pampers - Baby Basics