• DrottGirl

    Pappagrupp på ENGELSKA i Stockholm?

    finns det ngn sådan i Stockholm m omnejd? maken känner sig mer hemma på sitt modersmål än svenska när det gäller att prata om saker som är nya och kanske svåra att sätta ord på - dvs att bli pappa för första gången.


    gravid m BF 16 dec
  • Svar på tråden Pappagrupp på ENGELSKA i Stockholm?
  • M  a  L  i  N

    Det borde finnas bättre utbud på det i hela Sweden!!!

  • FrökenBokmal

    Frågan din BM, jag hörde talas om det på andra språk. Hon vet säkert. Det kanske tom står något på vårdguiden? ring 08-320 100 de kanske har svar direkt.

  • Amerikanen

    Jag är svenska och bor i Seattle och jag tvingas göra ALLT på engelska. Gå till doktorn, till optikern, frisören, affären... you name it! Men oj så duktig jag känner mig varje gång jag lär mig bemästra ett nytt område! Vi svenskar är ju visserligen förhållandevis duktiga på engelska men det är ändå skillnad på att läsa en bok på engelska och att leva i ett engelskspråkigt land. Jag tycker nog att din man skall försöka umgås med svenska pappor. Det är ju den bästa språkträning man kan få, nämligen att umgås med locals! Ingen skulle skratta åt honom och är det något han inte kan uttrycka på svenska, kan han ju alltid förklara på engelska och kanske få hjälp att med språket. Stannar ni i Sverige så lär han ju förr eller senare ändå behöva prata med svenska pappor!

Svar på tråden Pappagrupp på ENGELSKA i Stockholm?