• SophiaLa

    Sammanväxt i livmodern

    Hej på er alla!

    Hoppas att någon kan hjälpa mig.
    Jag håller på med utredning gällande mina 4 missfall, blodproverna visade ingenting. Men fick idag veta att jag har en sammanväxt i min livmoder, troligen efter en skrapning hösten-06. Jag måste nu göra en Hysteroskopi (titthålsoperation) för att se om de kan ta bort denna sammanväxt. Har någon varit med om samma eller känner någon som gjort detta, vad är chanserna att få barn? Läkaren kunde inte ge några bra svar.
    Tack snälla på förhand!

  • Svar på tråden Sammanväxt i livmodern
  • havet76

    Hej jag har gjort en hysterskopi i sommras för att man har velat få svar på varför mina böldningar kommer så väldigt tidigt i samband med IVF. Provet visade inte på några avvikelser vilket känns skönt men samtidigt lite konstigt då man fortfarande känner sig som ett stort frågetecken.

  • magis

    Hej SophiaLa,

    Kolla gärna tråden jag startat om Asherman's Syndrom
    www.familjeliv.se/Forum-7-132/m24402228.html
    eller gå in och kolla på t.ex. www.ashermans.org för att få mer information.

    Jag ska också göra en titthålsoperation under hösten ngn gång. Jag har 2 MA och 1 MF bakom mig och fick Asherman's efter min 2:a skrapning i Aug-06. Asherman's är relativt ovanligt och kan vara ett allvarligt problem, men jag tror ca 60-70% lyckas bli gravida igen efter operation och efterföljande hormonbehandlig, så helt kört bör det inte vara.

    Berätta gärna hur det går för dig.

    Lycka till, Magis

  • Sanchasan

    Hej!

    Hur gick det för dig? Precis fått veta att jag också har ärrbildning/sammanväxt i livmodern till följd av skrapning efter ma... känner mig väldigt ensam och orolig inför detta...

    Hoppas allt gick bra för dig!

Svar på tråden Sammanväxt i livmodern