• Skitunge79

    Drömde ni om könet på bebisen?

    Jag har under hela min graviditet känt att det är en pojke men för några nätter sedan drömde jag att det var en flicka.
    Fler som har gjort detta där könet överensstämde med drömmen?

    Har ni fler erfarenheter av gamla myter som har stämt in på er? Magen högt/lågt, man blir rund då blir det en flicka/bara en mage=pojke, skönheten försvinner från mamma när hon väntar en flicka? Osv.........

  • Svar på tråden Drömde ni om könet på bebisen?
  • evaviola

    Japp

    Vi var övertygade om att vi väntade en tjej. Några veckor innan rutin-UL så drömde jag att jag födde fram en pojke som sa till mig att han ville heta Arvid. På rutin-ul så frågade BM vilket kön vi trodde att det skulle bli. Jag svarade "naturligtvis en pojke" och det fick hon hålla med om

    Ut kom en gosse, men han fick inte namnet Arvid

  • SofieO

    I början av andra graviditeten trodde jag att det var en flicka tills jag en natt drömde att jag födde en son igen. Efter det kände jag mig 100 på att det är en liten pojke i magen...
    Va tvungen o stilla nyfikenheten så vi beställde ett köns-UL som visade vår lille pojk!

  • Strömberg

    Jag drömde i går natt att vi hade fått en liten kille, men det var en sån där jobbig dröm, jag drömde att ja skulle byta blöja men varje gång jag försökte lägga honom på skötbordet så slog han i huvudet i betongväggen och oavsett hur långt jag flyttade skötbordet från väggen så slog han sig! Jag var helt förtvivlad när jag vaknade! *usch*


    Josefin + Mikael + Knodden
  • Skitunge79
    Strömberg skrev 2007-09-04 14:07:04 följande:
    Jag drömde i går natt att vi hade fått en liten kille, men det var en sån där jobbig dröm, jag drömde att ja skulle byta blöja men varje gång jag försökte lägga honom på skötbordet så slog han i huvudet i betongväggen och oavsett hur långt jag flyttade skötbordet från väggen så slog han sig! Jag var helt förtvivlad när jag vaknade! *usch*
    Jag drömde att jag inte kunde fullfölja min graviditet och var tvungen att operera över bebisen till någon som jag inte alls tyckte om, sedan glömde hon att berätta att hon hade fött mitt barn!!!
  • MammaZara82

    När jag var gravid första gången så drömde jag att jag plockade ut bebben och bytte blöja o sedan stoppade in den igen *konstig dröm* Drömde den ofta sen. Första gången såg jag att det var en pojke.
    Och ut ur magen kom det en pojke
    Så det var en sann dröm

  • Malibu

    Japp, ja trodde att det var en pojke vi väntade, men varje gång jag drömde något om barnet så var det alltid en flicka. I en av drömmarna borrade barnmorskan hål i min mage och tittade in, jag kunde också se bebisen då och att det var en flicka med lockigt hår. Och ja, så var det! (Men jag trodde ändå mer på pojke ända tills hon kom ut.)

  • Lanson

    Jag drömmde något liknande , jag hade gått ungefär halva tiden och jag var såååå nyfiken på vad det var för kön så jag tröck ut bebisen genom magen!!!!(!) och då var det en flicka och sedan när jag hade hållit i flickan och kollat på henne så stoppade jag in henne i magen igen så hon fick växa klart! Haha!. helt sjukt igentlígen, fast nu vet ju inte vi könet så jag kan ju inte säga om det har stämmt eller inte.


    MammaZara82 skrev 2007-09-04 14:09:24 följande:
    När jag var gravid första gången så drömde jag att jag plockade ut bebben och bytte blöja o sedan stoppade in den igen *konstig dröm* Drömde den ofta sen. Första gången såg jag att det var en pojke.Och ut ur magen kom det en pojke Så det var en sann dröm
    19 Januari 2008
  • násti

    tror nog att det där med drömmar faktiskt är sanna...första gången jag väntade så drömde jag att det var en pojke, och så blev det ju också
    nu väntar jag igen...få se nu om den drömmen är sann

  • Svinto78

    Ja, drömde om att jag skulle få en flicka första gången och det blev det...Drömmer om en flicka nu också, får se om det stämmer..

  • knyzzel

    jag har trot hela tiden att det varit en pojke och min sambo att det varit en flicka, men jag drömmer att det är en flicka gjorde det redan när jag var 17år och är nu 22år och detta är första barnet?! så jä-la skumt!

  • Sicali

    Oj finns det en medlemsgrupp med bf januari?? Det hade jag missat totalt, vad kul Skall ha min skrutt i slutet av januari och visst har jag drömt. Jag drömmer alltid att det är en flicka trots att jag lika gärna vill ha en liten kille till.

  • Cilija

    jag hade allt de sa , pjkmage, åt sura saker, lir d pojke ju. ja allt, kinesiska testet här på fl visa pojke.

    innan jag visste jag va gravid drömde jag att jag låg o amma ett barn, massa blått runtomkring. vet inte om dva bebbens saker eller våra sängkläder.

    pojke blev det allafall! hade den känslan hela grav, vet ej varför! kvinnlig intution kanske.

  • 0Love0

    Samma dag som jag testade positivt drämmde jag om mitt barn och det stämmde med könet

  • BertaFilippa Krattkquist

    innan jag blev gravid drömde jag att en gammal gymnasilärare läste en dikt för mig där hon bl a sa att jag skulle få ett flickebarn den 12 maj.. plussade för 2 dagar sen och beräknas bf är 5 juni.. så vi får väl se om drömmen stämmer
    har även testat med pendeln och den visade oxå att mitt första barn skulle bli en flicka.. så vi får väl se!

  • aneka

    trodde jag väntade en pojke vid min första grav och drömde det med men ut kom en tjej!

  • Linnéa87

    jag drömde många ggr att det var en pojke, och ut kom en liten Felix! nu har jag drömt att det är en flicka som heter Nathalie! men om det är en flicka får hon inte heta nathalie ;)

Svar på tråden Drömde ni om könet på bebisen?