• Tilhi

    så sorgligt

    Min systers mans,systers son dog idag!Han blev bara 7 år gammal!
    Han var visserligen sjuk men man kan aldig riktigt tro att sånt kan hända till en liten pojk!Han hann genomgå 5 stora hjärtoperationer och några mindre "reparationer",han var en glad energisk liten pojk fast hans hjärta var jättesjuk och han hade downs syndrom..Hans hjärta blev plötsligt dålig igår och han blev opererad idag men hans lilla hjärta orkade inte mer och han dog under operationen.Fast vi inte var nära släkt med varann så känner jag en stor sorg och kan inte bara göra annat än gråta!Sov så gott lilla Jonathan!Vi kommer att sakna dig!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-28 19:33:54:
    det var ju tråkigt att mitt medelande orsakade en bråk!Kan inte förstå folk som började att bråka,jag är redan så ledsen!Räcker det inte att jag är ledsen över det att en väns barn har dött?Fast han var sjuk och hade varit det hela sitt liv så är det lika jobbigt ändå, och det att han hade downs så menar det inte att han var jobbig eller så han var rolig,underbar,energisk,full av liv fast han hade ont i hela kroppen så klagade han aldrig!

  • Svar på tråden så sorgligt
  • Needy

    Ryser...stackars familj.. =(


    Why be pretty, when you can be gorgeous?
  • Tina med ängeln Christoffer

    Beklagar med hela mitt hjärta. Det är aldrig lätt när ett barn dör aven om det inte är ens eget. Det berör ens känslor så mycket för inga föräldrar ska egentligen leva längre än sina barn. Tyvärr så blir det så ändå.
    Skickar många ktramar till er.

  • Susanne N
    Raiijssan skrev 2007-09-28 22:40:31 följande:
    vad är downs syndrom? beklagar sogren:(
    Down Syndrow är mongolism, det innebär att man har har en kromosom för mycket på kromosompar 21 (Trisomi21). Detta ger i sin tur en utvecklingsstörning vilken i sin tur varierar mkt.
  • mammapuh

    Så sorgligt! Är själv mamma till en underbar liten tjej med Downs syndrom som är hjärtopererad (dock inget svårare hjärtfel och hon är idag hjärtfrisk) Vet inte vad som skrivits här idag men förstår att det var något elakt? Jag skulle bli helt ifrån mig om jag förlorade min dotter precis som jag skulle blivit om jag förlorat någon av mina söner.

    Har inga fina ord att säga för att göra sorgen lättare men skickar många kramar till er


    Emma, Lucas och Noah är mina underverk
  • Raiijssan

    okej tack för svaret, olika syndromer och sånt är bra att veta.. vill jobba inom personlig assistans i framtiden så.

    Susanne N skrev 2007-09-28 22:42:35 följande:


    Down Syndrow är mongolism, det innebär att man har har en kromosom för mycket på kromosompar 21 (Trisomi21). Detta ger i sin tur en utvecklingsstörning vilken i sin tur varierar mkt.
  • Tilhi

    hei!det var en tjej som gratulerade mig över Jonathans död! Jag hoppas bara att hon skrev fel eller nåt.Annars är hon en kall människa..


    mammapuh skrev 2007-09-28 22:47:45 följande:
    Så sorgligt! Är själv mamma till en underbar liten tjej med Downs syndrom som är hjärtopererad (dock inget svårare hjärtfel och hon är idag hjärtfrisk) Vet inte vad som skrivits här idag men förstår att det var något elakt? Jag skulle bli helt ifrån mig om jag förlorade min dotter precis som jag skulle blivit om jag förlorat någon av mina söner.Har inga fina ord att säga för att göra sorgen lättare men skickar många kramar till er
  • Susanne N
    Tilhi skrev 2007-09-29 11:03:18 följande:
    hei!det var en tjej som gratulerade mig över Jonathans död! Jag hoppas bara att hon skrev fel eller nåt.Annars är hon en kall människa..
    Ja jag reagerade på det och fick mina inlägg med att jag blev arg anmälda och borttagna. Jag får också verkligen hoppas att det var ett misstag. Jag är så ledsen att du fick läsa det.
    //Kram
  • mammapuh
    Tilhi skrev 2007-09-29 11:03:18 följande:
    hei!det var en tjej som gratulerade mig över Jonathans död! Jag hoppas bara att hon skrev fel eller nåt.Annars är hon en kall människa..
    Tyvärr är jag inte förvånad över vad som skrivs på FL längre. Inte heller är jag förvånad över att andras inlägg från de som reagerade på detta hemska togs bort......... sorgligt men sant! Men vi får trösta oss med att de allra flesta värderar Jonathans liv högre än så och förstår att han var ett älskat barn som flera människor saknar oerhört idag!

    Kram

    Nikki mamma till ett barn med DS som dessutom är hjärtopererat!
    Emma, Lucas och Noah är mina underverk
  • Tina med ängeln Christoffer

    Susanne N:
    Det är så att blir ett inlägg anmält så tas även andra inlägg bort som härleder till det anmälda inlägget. Alla inlägg som citerar det borttagna inlägget ska plockas bort också. Beklagar Tilhi att du hann se det innan det plockades bort.
    Jag håller med. Hoppas innerligen att det var en felskrivning.

Svar på tråden så sorgligt