• jannej

    Djävluls/satansdyrkare

    Finns de och vad tycker ni om dessa individer?

  • Svar på tråden Djävluls/satansdyrkare
  • vinylblomma

    Jag tycker ju att personer som bränner kyrkor och spikar upp kattungar på kyrkportar är jätte trevliga individer som det behövs mer av i samhället.

  • Liten Björn

    Familjen Taylor skrev 2007-10-07 19:23:35 följande:


    fru kost skrev 2007-10-07 19:22:01 följande:Nej kanske inte Men hur kan man tycka att det onda är bättre än det goda? *lite förvirrad*
    Det är coolt att vara ond. =)
    Satanism är en bansjukdom.
  • Legewiel
    vinylblomma skrev 2007-10-07 19:26:05 följande:
    Jag tycker ju att personer som bränner kyrkor och spikar upp kattungar på kyrkportar är jätte trevliga individer som det behövs mer av i samhället.
    De människorna har inget med t.ex. satanism att göra, de är bara sjuka i huvudet.
  • vinylblomma
    Legewiel skrev 2007-10-07 19:31:50 följande:
    De människorna har inget med t.ex. satanism att göra, de är bara sjuka i huvudet.
    Jag om någon vet vad satanism här, har läst hela sataniska bibeln av Anton LaVey, den står i bokhyllan. (Nej, jag är inte satanist, jag är intresserad av religion). Men nu var det ju djävulsdyrkare vi diskuterade och de gör sådant. Har tyvärr barndomskamrater som vandrat den vägen.
  • Legewiel
    vinylblomma skrev 2007-10-07 19:35:45 följande:
    Jag om någon vet vad satanism här, har läst hela sataniska bibeln av Anton LaVey, den står i bokhyllan. (Nej, jag är inte satanist, jag är intresserad av religion). Men nu var det ju djävulsdyrkare vi diskuterade och de gör sådant. Har tyvärr barndomskamrater som vandrat den vägen.
    Mm då är jag med dig
  • jannej
    vinylblomma skrev 2007-10-07 19:26:05 följande:
    Jag tycker ju att personer som bränner kyrkor och spikar upp kattungar på kyrkportar är jätte trevliga individer som det behövs mer av i samhället.
    Jag instämmer till fullo
  • MiaL

    utan kristendom kan ju inte satanister existera.
    sålänge det finns religioner kommer det alltid finnas religioner med motsatt tro.

  • valkyria

    ?Först och främst, älskar jag givetvis mig själv. Jag är min egen Gud, trots allt, och jag sätter inte några andra Gudar framför Mig. Jag är längst fram i mitt sinne; jag skänker mig alltid blommor. Ibland inser jag att jag kunde ha gjort någonting bättre, ibland begår jag misstag. Det är underbart hur jag lär mig av dessa saker, det är spännande att få en chans att bli ett ännu bättre Jag. Även om jag förnekar mig själv någonting, undanhåller njutning, är det alltid för att kunna njuta av något mycket starkare och värdefullare längre fram. Det är därför jag kan känna ett så rent hat, så oåterkalleligt, mot allt som ödslar min dyrbara tid, energi och uppmärksamhet.?

    Det förklarar satanismen väldigt bra.

    Djävulsdyrkan har inget med det att göra

  • Lady Dahmer
    Legewiel skrev 2007-10-07 19:31:50 följande:
    De människorna har inget med t.ex. satanism att göra, de är bara sjuka i huvudet.
    precis. satanism är en sak och djävulsdyrkan en annan. ganska enkelt att bara googla. satanism har inget med satan eller "ondska" eller dyl att göra.
  • Free Spirit
    jannej skrev 2007-10-07 18:59:23 följande:
    Finns de och vad tycker ni om dessa individer?
    At dei finst er helt sikkert!! Hva eg synest om dem? Som andre mennesker vel!!

    Men det dei driver på med gillar eg inte alls..Det er til skade for samfunnet og mennesker som bor der.
  • Herman Hedning

    Oftast mycket trevliga människor skulle jag säga.....
    Även jag har läst "satans bibeln"....mycket intressant läsning, kan rekomenderas.
    Satanismen är nog den religion som ligger närmast vår mänskliga natur och många av oss lever liv som på många sätt överens stämmer med den tron även fast vi inte vet om det.
    Ingen väg jag valt att gå men jag var i 25 års åldern ganska involverad i satanismen. Har många fina vänner som är satanister och jag sympatiserar mycket med deras många gånger klarsynta tankar.

    Att Gud skulle vara segraren och Satan förloraren i slutet är ju en tanke skriven av ena sidan. Även Hitler proklamerade seger för 3:e riket ända in i döden......hur det slutade vet vi ju....
    Att se Gud som god och Satan som ond? Beror ju på i vilket andligt land man står i eller hur? I krig försöker motparterna smutskasta varandra, det ingår i propagandan.....så även i detta fallet. I gud bor både godhet och ondska......så även i Satan.....att sedan de kristna är överrepresenterade här på FL gör ju knappast att fakta ändras.


    Intelligensen utmärker sig genom en naturlig oförmåga att förstå livet.
  • TheMilky

    Har aldrig hållt med en skrift så mycket som Den sataniska bibeln. Dock har den, som alla säger här, inget med djävulsdyrkan att göra.

  • swedensweden

    Katter är väl inte problemet. Att bränna kyrkor har förekommit i hela historien liksom moskéer. Det är ju

    så att religiösa förföljer både ateister som inte tror på gud och satanister. De hotar att döda med sina religioner. Helt klart ska väl samma metoder tillämpas. Behandla andra som ni vill bli behandlade själva -står det ju i bibeln. Kristendom. Det är bara att börja men någon måste sätta igång det. Hälsningar från Sunne, Värmland.

Svar på tråden Djävluls/satansdyrkare