• Pannkakan

    Tårttråden - Livet på ett tårtfat - Bildtråd Nr 3

    Välkommen till Tårttrådens bildtråd, del 3.
    Den är för bilder av alla de tårtor och all den sockerkonst som Tårttråden producerar.
    Alla kommentarer och frågor ges/ställs i vanliga tråden, denna tråden är enbart för bilder och ev. info om bilden såsom material, fyllning osv.


    Anledningen till att vi i tårttråden endast vill ha bilder här i denna tråden är att det blir så många och vi vill inte missa allt fint som görs.
    Om vi då pratar i denna tråden med, blir det så mycket inlägg och risken att man bläddrar förbi stor.
    Det var just det vi ville undvika genom att starta denna tråden.
    Vänligen respektera detta.


    Alla som vill kommentera, berömma eller fråga är -ligt välkommen in i stora tråden.


    .: Man gör det man kan... Och det man inte kan lär man sig. :.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-26 00:37:26:
    Tårttråden - Livet på ett tårtfat - del 8 ----> www.familjeliv.se/Forum-11-240/m26260981.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-12-21 16:01
    Om du hjälper någon att lägga in en bild och du märker att någon hunnit posta samma bilder innan dig, anmäl inlägget själv som eget inlägg/dubblett så plockar moderatorerna bort det utan att du får en varning.
    Det är bara onödigt att samma bild kommer med mer än en gång.

    Vill du ha en bild inlagd, säg helst till i stora tråden, så kan den som tänker lägga in bilden meddela det - också detta för att spara upprepningar och dubletter.
  • Svar på tråden Tårttråden - Livet på ett tårtfat - Bildtråd Nr 3
  • Smurfan 81
    Bilden “http://www.familjeliv.se/hem/smurfan_81/gallery/php9eqxnw.jpg” kan inte visas, då den innehåller fel.
    Är så sugen på semlor hela tiden, så jag bakade minisemlor idag!
    (jag vet att det inte är en tårta eller en cupcake, men nästan en cupcake... )
  • elegi

     Hjälper vanilla orkide
     
    mosade jordgubbar med vanlijcreme

     
    första modellerade gubben blåbärsmousse, vit chokladmousse


    Alexandra 7 år (astma & laktos), Sebastian 4½ år (astma,laktos,soja,ägg)
  • Laire

    Tårta till syrrans granne, dock blev den lite slarvigt gjord då min pappa som skulle leverera den kom 1,5 timmar för tidigt! Så då hade jag enbart täckt med grädde så det blev lite bråttom...

    Hallonfromage och marsansås, chokladbottnar med Bakels SP.

    DSC01845.JPG
    Fler bilder på www.bakboken.com (snart )


    Så blir två tre, mars-08
  • josefsmamma
    är det någon som har lusta tt hjälpa mig igen att lägga in en tårta för mig , det är den blåa . tack
    Josef 050703 ... Elise och Fiona 070408
  • Ankmor
    fru fogeby skrev 2008-01-23 21:34:22 följande:
    jippie.. fick till en bukett som jag är relöativt nöjd över..skulle varit lite mer blad för lite mer fyllighet, men jag hade inte tid.. www.familjeliv.se/hem/fru_fogeby/gallery/phpe...
    Här är rent nog att hålla sig frisk och rörigt nog att trivas ...
  • salsajenny


    Favorit-leksaksbils-tårta till en 1-åring, Ljusa bottnar, chokladgrädde, hallon-blåbär-banan-vanilj/blåbärsyoghurt-fyllning, spacklad med grädde, täckt med sp-mmf-blandning



    Bi-tårta till en ettåring. Ljusa bottnar, chokladgrädde, hallon-blåbär-banan-vanilj/blåbärsyoghurt-fyllning, spacklad med grädde, täckt med skumbanans-mmf och svart sp.
    Allting är relativt!
  • salsajenny


    Ettårstårta. Innehåller ljusa bottnar, bananmousse, mjölkchokladmousse, täckt med skumsvamps-mmf/sp, dekorerad med diverse pastafärger och glitterpulver.
    Allting är relativt!
  • fru fogeby

    25 års tårtor till i morgon.
    ljusa bottnar fylld med cubbelnougat ganache och apelsinfromage.spacklad med vanilla cream cheese frosting täckt i sp.dekoration i sp.


    ljusa bottnar fylld med pigall ganache och vit chokladmousse,spacklad med vanilla cream cheese frosting täckt i sp dekorationer i sp och fp..målade dekorationer för hand.

  • elegi

    Lioness fina Bolibompadrake
    drake (10).JPGBolibompa drakendrake (13).JPG


    Alexandra 7 år (astma & laktos), Sebastian 4½ år (astma,laktos,soja,ägg)
  • Ankmor

    Provtårta inför systerdotterns dop nästa vecka.
    Fyllningarna består av  - räknat nerifrån...

    Botten,chokladmousse,botten,chokladmousse,botten, utanpå finns hallonmousse som ett "lock", sedan SP och dekorationer.
    Vi skall äta den senare i kväll, jag tänkte ta kort på insidan också - för att visa hur jag har gjort. (Det står MARY på japanska)

    Provtårta Marys dop - uppifrån


    Här är rent nog att hålla sig frisk och rörigt nog att trivas ...
  • Hygea

    Lägger ut två bilder på min väninnas jätte fina första tårta! Yoanna här på familjeliv!



    Limemousse, hallonmousse och after eightkräm.
    Täckt med Sp, dek i marsipan. och sockerkulor. Plus att det är glitter på men det syns tyvärr inte.

    Jätte fin! Beröm henne!


    ~ Linnéa -041010 & Isaac -070812 ~ Mina barn, mitt allt...!
  • TigerLily
    Hygea skrev 2008-01-25 19:41:12 följande:
    Lägger ut två bilder på min väninnas jätte fina första tårta! Yoanna här på familjeliv! Limemousse, hallonmousse och after eightkräm.Täckt med Sp, dek i marsipan. och sockerkulor. Plus att det är glitter på men det syns tyvärr inte. Jätte fin! Beröm henne!
    hehe, du e söt du!
  • Squeezetoy

    Hjälper Pepparkaka med hennes tårta.

    http://www.familjeliv.se/hem/pepparkaka/gallery/phpphvx7i.jpg"Min senaste kaka. Det är en favorit i repris; mjuk ingefärskaka, den här gången fylld, spacklad och spritsad med lemon curdgrädde. Täckt med vit modelleringschoklad (måste ju testa det också ), rosetten är gjord i fp. Har penslat rosetten med pulverfärg när den var färdig, därför är den lite ojämn i färgen."

  • lumewi


    Vår bröllopstårta
    Saffransbotten med hjortronsylt och vit chokladmousse täckt med SP som jag penslat med glitter och rosorna och hjärtan på tråd gjord av modeleringschoklad
Svar på tråden Tårttråden - Livet på ett tårtfat - Bildtråd Nr 3