• agustina

    Chrysler grand voyager!!

    NI som har den bilen.
    Vilken bilbarnstol har ni i den och är det trångt för benen?

  • Svar på tråden Chrysler grand voyager!!
  • Amanda
    agustina skrev 2007-10-30 15:23:32 följande:
    Men är det någon som vet bilbarnstolar som passar i den bak?Vi har en vanlig voyager med 2-mansresp. 3-manssoffa i och jag får knappt med en stol varken bakom föraren el längrebak.
    Vårt minsta barn sitter i bakåtvänd stol bakom passagerarstolen fram (alltså han sitter inte fram utan bakom passageraren som sitter brevid föraren).

    Har en Akta Duoflex Comfort och det är inga problem alls.

    Iofs har vi en Grand Voyager så det kanske är det.
  • agustina

    Ja, kanske.
    Det verkar bli bättre plats för en bilstol om man har fåtöljer.
    Någon som vet om det stämmer?

  • Leone i Västerås
    zaaga skrev 2007-10-30 14:41:55 följande:
    Leone i Västerås skrev 2007-10-30 14:30:12 följande: Och vad är då mycket?? :-O För mig är det ganska extremt! Men, det är ju klart - beror ju på hur många mil man kör! Det kanske är det viktigaste att fundera över.
    Vi kör ungefär 2500 mil/ år. Värsta bilen vi haft gällande bensinförbrukning var nog en
    MB 420 SE med en 4,2 liters V8 i. Den drog 2,1 liter/ mil, men var den roligaste bil jag haft.  Underbar på alla sätt!
  • zaaga

    Leone i Västerås skrev 2007-10-30 15:54:49 följande:


    Vi kör ungefär 2500 mil/ år. Värsta bilen vi haft gällande bensinförbrukning var nog en MB 420 SE med en 4,2 liters V8 i. Den drog 2,1 liter/ mil, men var den roligaste bil jag haft.  Underbar på alla sätt!
    Hehe, 2,1 liter milen?!? Jösses! Tja då förstår jag att du tycker det är ok med upp till 1,5 l/mil..
    Jag är kanske lite bortskämd.

    Vi åker över 3000 mil/år så det är helst diesel-bilar för oss. Men det är inte helt lätt att få tag i. I rätt storlek och till rätt pris. Blir lätt ganska rejält dyrt med stora tunga bilar och hög skatt. Har ju tyvärr inte råd att köpa nytt.
  • Emmsan

    vi har oxå grand voyager chrysler men vi har manuell växel låda två fåtöljer i mitten o helt säte bak.. vi har haft 3 bilbarnstolar som max på en ggn i vår bil o i sätena i mitten kan de sitta hur länge som helst utan problem med benen.. lyfte oxå in en emmaljunga duo edge i bagaget utan att fälla den just love my car dra ca 1,2 stads körning o 0.8-0.9 landsväg

  • Emmsan

    föressten min kompis köpte fords hmm kommer inte ohåg vad den heter ;) hon får inte in sin vagn i bagaget på den :( drar tydligen masor med bensin oxå

  • Emmsan
    agustina skrev 2007-10-30 16:24:32 följande:
    Emmsan.Vilka bilbarnstolar hade ni i fåtöljerna?
    hmm först hade vi ju babyskyddet.. nu har vi en akta både fram o bakåtvänd tusan jag vet ju inte vad den heter o så en cosmic.. men om du undrar över en speciell  stol du vill ha bara säg vad den heter så kan jag kolla om den passar men enligt babyproffsen här så passar ALLA stolar i vår bil ;)
  • Emmsan

    o min 4 åring åker fortfarande bakåtvänd o har hur mycket plats  för benen fortfarande

  • Vombell

    Vi har en Voyager, 3,3 V6:a och den drar cirka 1,1. helt ok för storleken på bilen tycker jag. Dock har vi inte Gran utan en vanlig....

  • Marthom

    Vi har just skaffat en Chrysler Grand Voyager från 98 med automat. Den drar strax över litern per mil.
    Bytte in den mot en V70 som vi vuxit ur.

    Nu är det dax att placera in alla barnen. 2st bilbarnstolar och en bälteskudde ska in.

    Till vår stora förvåning finns inga ögglor som i volvon att fästa den ena stolen i.
    Märke: Britax

    Den andra stolen (en duo logic) är det inga problem, för där fäster man hela stälningen i bältet.
    Bälteskudden fungerar också  bra.

    Vilka stolar, på vilka platser och hur har ni fäst stolen skulle tacksamt tas emot.

    //Marianne och Thom +4  

Svar på tråden Chrysler grand voyager!!