• Wipperman

    Tvilling-terror.

    Jajamensan, har överlevt.
    5 dagar ensam med mina 9 månaders tvillingar.
    Mamman har varit bortrest.
    Tvillingar är dubbelt så roligt.
    Men tre gånger så mycket jobb
    Ojojoj.
    Nu ere mellanmål.
    Igen.
    Börjar inse att den där pappaledigheten inte kan ägnas åt att tävlingsbilen eller triathlon träningen...
    Erfarenheter från pappa-"lediga" tvillingpappor vore skoj.

  • Svar på tråden Tvilling-terror.
  • Wipperman

    10 minuters någorlunda lugn, har satt tvillingarna i gå-stolarna.
    Dubbel espresso o samtidigt lite inspiration till nästa säsong.





    Hejåhåvaddetgår.
    Ska dit i April

  • Angelven

    *asgarvar* Så igenkännande - jag har tvillingar som är 4 år gamla

    .. men du har fel - det är fyra gånger så mycket jobb

    Planering är A och O - Exempel - om du fixar större middag är dagens lunch ordnad vid ett senare tillfälle...

    Sova när barnen sover så du orkar när barnen orkar.

    Räkna inte med att få något annat gjort - visst, det är en bonus om det går, men planera inte med det. Å andra sidan lyckas man ibland, komma iväg, vara med lite andra föräldrar, prata, leka med barnen etc.

    Sedan går det ju att planera en hel del med träning etc - jag menar, att gå omkring och lufta på två, en på varje arm, ger muskler. Andra föräldrar ser så förvånade ut idag när jag utan problem lyfter en på varje arm (väger 17 kilo nu så det blir en del). Babygympa med dom som vikter, de tycker det är skitskoj att få vara med dig och du får träna - Bänkpress på rygg kanske med dom ?

    Motionsträningen får du lätt i en öppen park så fort de kan gå... åt vart sitt håll då¨- sedan är det bara att springa emellan, ger jättebra kondis

    Läs på forumet i Föräldrar/Tvillingföräldrar - massvis med tips!

  • KaiN

    hahaha fast jag ska väl inte skaratta.. snart så kommer våra tvillingar =)

  • KaiN

    hahaha fast jag ska väl inte skratta.. snart så kommer våra tvillingar =)

  • Wipperman

    Jo, tvillingar ger mycket spontan träning.
    Att mecka in båda tvillingarna i dom där tjocka overallerna med små vantar och mini fingrar är jobbigt.
    Nu är det dax för lite pappaledighet.
    Vi flyr Sverige imorgon och åker till Thailand.

  • Tvillingfarsa

    Jag fattar verkligen inte att ni tycker det är så mycket mer jobb.

    Tycker inte ens att det är dubbelt så mycket jobb.

  • Tvillingpappa2007

    Skulle vilja säga att det är ju väldigt olika. Har själv tvillinga grabbar på 9 månader.
    Om dom sover bra på nätterna och leker bra på dagarna så blir det ju inte så jobbigt. Men om dom inte sover bra, klänger på en hela dagarna och är gringa och trötta så är det ju väldigt jobbigt. Men helt klart dubbel lycka iallfall, och sen blir det väll lättare med tiden.

Svar på tråden Tvilling-terror.