• Svar på tråden Ensamstående föräldrar i örebro del 3
  • 3 barns mamman 1984
    MoLs mamma skrev 2008-01-18 14:13:17 följande:
    Grattis får man väl lov att säga
    tack så mycket..
    Caroline Carl och Wictor
  • Malkoms mamma

    MoLs mamma skrev 2008-01-17 19:29:02 följande:


    Hopp finns alltid.. vad jobbar du med?
    [/citat]

    Jag arbetar som personlig assistent till en dövblind tjej. Det är en väldigt bra arbetsplats, lätt att byta pass och jag kan ha med mig barnen ibland om det krisar sig. Men jag känner för att göra något nytt, nya utmaningar!!! Under min sista mammaledighet så tog jag ett truckkort. Det finns ju mycket lager här i krokarna och det är ett mansdominerat arbete så lite bättre betalt borde det ju vara

    Vad jobbar du med?

    3 barns mamman 1984 skrev 2008-01-18 11:00:59 följande:
    [citat]
    halloj tänkte bara titta in här en snabbis är ju ej ensamstående längre utan gift...hehe..Men tyvärr bor inte min man i sverige just nu så lite ensam är man ju ändå.. hehe..
    Ja då måste man ju få kalla sig "tillfälligt ensamstående"
  • MoLs mamma

    jag jobbar som receptionist/kontorist på ett litet lagerföretag.

  • Malkoms mamma

    MoLs mamma skrev 2008-01-19 11:42:51 följande:


    jag jobbar som receptionist/kontorist på ett litet lagerföretag.
    Åh... det låter som ett roligt jobb. Ni behöver möjligvis ingen lager/truckpersonal??
    Hoppas du får en bra helg.
  • MoLs mamma

    tyvärr.. inte just nu..
    har redan anställt två grabbar...

  • Malkoms mamma

    Ah vad synd

    Lilltjejen har blivit sjuk. Det är något som går på dagis, feber och förkylning... Känns som det är segt och långdraget... hon har haft det i kroppen i ca en vecka men det bröt ut först inatt. Hon skrek konstant i 3 timmar ... inget hjälpte.

    Har ni också en massa basiller på era dagis som verkar långdragna? Det blir väll så kanske när det inte blir någon riktig vinter... när det är plusgrader och basillerna kan frodas.

  • mamma till Tilde

    Hejsan hoppsan!
    Blev lite nyfiken över makalösa föräldrar! Är det någon här inne som är med i denna föräldrasamverkan och vad innebär det?

    För övrigt så är jag en ensamstående mamma som väldigt GÄRNA vill ha kontakt med andra ensamstående föräldrar. Har inte många vänner med barn, och de som HAR BARN, lever i symbios med en andra hälft. Hihi. Vilket innebär att nästan all ledig tid är vigt för denne andra hälft och det är ju lite trist! Och dottern behöver massa lekkompisar! Jag känner mig så otillräcklig just nu och vi går mest runt och retar upp oss på varandra. Och hur kul är det och hänga med mamma och hennes vänner egentligen?! Stackarn då! Det förstår man ju själv.

    Måste som sagt göra något åt denna situationen nu! Det fungerar inte längre! Så hör av dig om du är ensamstående och vill hitta på något! Eller hör av dig om du vet att makalösa-föräldra organisationen är helt makalös! Det vore ju underbart!

    Vi bor i Örebro och har bil så vi kan ta oss lite överallt!

    Massa kramar!

  • MoLs mamma

    Mamma till Tilde: Välkommen in hit..
    Var i Örebro bor ni? Vi bor i Tybble *S*

    jag ska inte uttala mig om makalösa, jag var meddlem men jag hoppade av, men jag tror nog att många tycker dom är okej. men i mitt fall så passade det helt enktel inte just nu.. desutom så var det dom helger som barnen är hos sin pappa.. så det krockade för oss...

  • yndra

    mamma till Tilde;
    Makalösa var absolut ingenting för mig och min son! De hittade i och för sig på bra aktiviteter men när de bestämde sig för att ha afrikanskdans under fyra träffar på raken tappade jag sugen, inte kul att inte kunna vara med på ca 2 månader. Inte för att det inte skulle vara roligt utan för att det skulle kosta runt 400kr. Som student och helt ensam med sonen så finns det inga sådana pengar över.

    Men jag och MoLs mamma brukar ses och våra vildingar brukar leka av sig allt som oftast. Dessutom så är vi om vi får säga det själva, rätt makalösa

    Du är mer än välkommen att leka med oss

Svar på tråden Ensamstående föräldrar i örebro del 3