• koppen

    Tips på vad man kan göra när man är pappa ledig?

    Nu är man pappa ledig blir långa dagar, tänkte höra om några tips som jag kan använda mig utav!

  • Svar på tråden Tips på vad man kan göra när man är pappa ledig?
  • Masterbetti

    ok.. Det är nog svårare för oss pappor att träffa andra pappor än vad det är för våra respektive..vilken tråd? ( man kanske kan ge sig in i den oxå )

  • Kruse

    Fast det borde ju finnas en pappa till varje mamma (jo jag vet, det finns en hel del ensamstående oxå). Hänvisar igen till mammagruppen, bland deras respektive borde väl det rimligtvis finnas någon som ska vara ledig ungefär samtidigt (fördelen där är ju att kidsen är i samma ålder) och nåt ska man väl ha BVC till!

    Har märkt att vi män är alldeles för tafatta rent generellt när det gäller det här med att bilda grupper kring kidsen. Blir klart impad av frugan och hennes väninnor som träffas titt som tätt i alla olika former.

    Ska för egen del vara ledig juli-dec under -08 då dottra är ett år gammal. Dock bor jag i Motala...

  • Dryorophus

    Jag skall på föräldrargrupp den 9 jan och sen är det några onsdagar frammåt kanske träffar någon vänlig själ där som har tänk vara ledig samtidigt som mig...

  • antonbo

    Hallå
    Jag tänker nog vara pappaledig fr.o.m 1 november. Vi har gått över tiden med 4 dagar snart så nu börjar det bli riktigt spännande....

  • Läderlappen

    umgås me vänner, fixa i hemmet, fika på café (undvik folkmassor me småttingar pga rs virus) skruva i bilen, kolla tv, läsa böcker, simma me barnen, åk på utflykt o grilla, shoppa verktyg o sånt manligt :)

  • Ampe

    Jag har också funderat på att fixa med bilen men är orolig för att sonen ska bli påkörd, finns inte så gott om helt avskiljda ställen att meka på.

  • vitro

    Jag skulle vilja vrakdyka *skrattar* men mmm hon är lite för ung för att följa med :) För babysim kanske inte är så bra på 30 m djup :)

    Fast skämtåsido... Även om min tjej bara är en månad och min pappaledighet ligger längre fram så har tanken slagit mig med.

    Känner ingen som nyligen fått barn och är rädd för att jag kommer klättra på väggarna efter ett par dagar..

  • Dryorophus

    Öppen förskola finns ju, så man kanske hittar någon att umgås med om man går dit.

  • LillansPappa

    Jag skall vara pappaledig i höst någon gång när min tös är unt året gammal. Kunde ju vara kul att dra ihop en gäng och kanske hinka latte eller sticka ut och grilla med småttingarna.

    Bor i Göteborg fö.

  • Dryorophus

    Lite långt för min del, men annars lät det som en bra idé att dra ihop ett gäng och dra och grillaså där innan snön faller

  • koppen

    hallå alla pappor där ute nu har jag varit hemma snart 2mån men min grabb på snart 5mån, allt har gått super bra men det har varit långa dagar..nu är det mycket roligare att ha med grabben på massa ställen ibörjan tycket jag bara att der var krongligt men nu är han med överallt och tittar o tittar..Peace

  • koppen

    blir nog fart snart igen...jag och min son längtar till sommaren så vi kan fixa lite i våran sommarstuga...ha d bra alla pappalediga människor,,

  • Papito

    Är hemma med en dotter på 18 månader, någon mer i Göteborg? Har varit hemma ett halvår, funkar skitbra men visst finns det dagar då man saknar vuxna att prata med.

    Som sagt, någon mer som är hemma i Göteborg nu?

Svar på tråden Tips på vad man kan göra när man är pappa ledig?