• Mattea

    Fler med 2 MA i år (efter IVF)?

    Idag fick jag återigen ett MA efter ett FET. Samma sak hände i våras, då efter ET. Hur vanlig är det? Har varit "gravid" i totalt 20 v i år men sitter nu med ännu en skrapning framför mig. Ännu en barnlös jul.

    Varför? Känner mig som ett miffo. Finns det fler med liknande upplevelser?

  • Svar på tråden Fler med 2 MA i år (efter IVF)?
  • Emma 77

    Hej här har du en till. Jag har ett MA efter ett FET i juni och ett MA nu i december efter ett IVF. Jag har ännu inte fått någon blödning efter att vi fick MA konstaterat den 13:e december, men jag ska ringa KK i morgon och höra om jag ska vänta lite till eller om jag ska bli skrapad. Vill ju helst att kroppen själv tar hand om detta, men jag har PCOS så kanske det tar sin lilla tid ändå. Vad vet jag. O ja jag känner mig som ett miffo. Man trodde att man skulle kanske få gå igenom ett missfall men två. Nej det känns för orättvist. Vi har försökt att få barn sedan nov. 2004 och i juni 2007 testade jag för första gången +. Vi har gått en låååång väg med mycket gupp på vägen så man trodde ju att när man väl blir gravid så skulle vi få ha det kvar. O denna barnlösa jul blev väl inte som vi hade velat. Man önskade ju få berätta för alla att vi skulle få smått i juli. SUCK!!! Det sliter på en mkt men samtidigt så återhämtar man sig för längtan är större. Hoppas att du mår lite bättre och att din jul trots allt varit någorlunda bra.


    Kram

  • Boshan

    Här är en till... MA i november, genomgick även aborten då.. Nu väntar jag på att mensen ska komma så vi kan påbörja en ny stimulering (andra ivf). Hade mitt första missfall i juni v 20+6, fyra dagar innan var på kub och vi fick veta att det var en liten kille vi väntande efter fyra år av försök och vår andra återföring..  💔

  • Awesomeginger

    Jag fick missfall i november med efter FET, trodde äntligen de var vår tur och såg fram emot att göra någon rolig lite överraskning för familjen på jul. Men de blev MF, var aå pass tidigt att jag inte behövde skrapa. Hade dock så höga nivåer av gravidhormoner i kroppen att min klinik var oroliga att de kunde vara ett utanförhavandeskap så var och lämnade blodprov 4 dagar i rad och ytterligare vul. De var väldigt kämpigt, allt jag ville vara sörja hemma och ta de lungt men var tvungen att släpa mig runt.
    Har nytt FET någon gång i början av Februari, hoppas de vill bli våran efterlängtade bebis. 

  • Sola13

    Jag är också ett antal missfall in! funderar på att testa akupunktu, någon som gjort det? 

Svar på tråden Fler med 2 MA i år (efter IVF)?