• DecemberBebis

    Nån som vet var man kan köpa Aloe Vera Gel ??

    Min dotter har eksem som inte vill bli bättre trots starka salvor och en massa besök hos både barnläkare och hudläkare..
    en bekant tipsade om aole vera gel , som ska vara bra mot det mesta..
    den ska även gå att äta , för läkning av inre åkommor..
    Har varit hos lite olika hälsokostaffärer , men dem har inte haft det..
    Nån som vet ??

  • Svar på tråden Nån som vet var man kan köpa Aloe Vera Gel ??
  • mary k

    ska du handla bra aloevera gel så gör det hos hälsokost affärerna.

  • LA Woman
    DecemberBebis skrev 2008-01-21 17:49:55 följande:
    2007 Mamma : det här ska tydligen vara i en vit burk med grönt lock.. och dyr med.. ca 250 kr..
    Cosmopharma hette tidigare Volare och då var deras gele i en grön burk och kostade 212 kronor. Nu är den i en tub istället men priset är detsamma. Min dotter har också eksem och jag smörjer henne med aloevera och en fet kräm, båda från cosmopharma. Nu är hennes eksem helt borta, det försvinner ganska snabbt när man börjar smörja Dock ska man inte använda kortison samtidigt då de kan slå ut varandras effekt. Min erfarenhet är dock att aloevera är bättre.

    Om du kollar på http://www.cosmopharmas.com/ så finns båda där, tyvärr går det inte att direktlänka.....
    Aloeveran finner du under: produkter/hudvård/wellness-special care
    Krämen(Multi Pupose Cream Severl dry)under: produkter/hudvård/Essential-body care
  • LA Woman
    DecemberBebis skrev 2008-01-21 18:17:53 följande:
    ja, då är det den !perfekt ju !! ska beställa den direkt.. bra att du sa det med kortison.. tack så mycket !
    Så lite så
    Jag är så glad att jag hittade den här på ett homeparty för ett par år sen. För att beställa letar du upp en konsulent/säljare i närheten av där du bor. Kolla på hitta närmaste konsulent och skriv in ditt postnummer så får du mailadress och telefonnummer till några konsulenter i din närhet
  • bipsiebop

    Du skulle testa Aloe Vera Propolis Creme - den kommer från forever living products o är en fet kräm med kallpressad aloe vera och bipropolis. Gör underverk med torr och eksemfylld hud. bipropolisen är lite antiseptisk oxå.

  • gemeni

    Hade förut aloe i pumpflaska, ett märke som hete "BananaBoate". Tror jag köpte det på åhlens. Det fanns flera "olika" aloe gel i det märket...hade den vanliga o en gul gel (den gula är suverän när man e riktigt torr o har känslig hy som vid eksem)

  • MammaA
    bipsiebop skrev 2008-01-22 18:50:17 följande:
    Du skulle testa Aloe Vera Propolis Creme - den kommer från forever living products o är en fet kräm med kallpressad aloe vera och bipropolis. Gör underverk med torr och eksemfylld hud. bipropolisen är lite antiseptisk oxå.
    [/citat]
    DecemberBebis skrev 2008-01-22 21:43:31 följande:
    [citat]
    var kan man hitta den då ?
    www.foreverliving.se

    Härigenom har jag köpt mina aloe vera produkter
  • plutt2007

    Hej hej jag är en tjej på 27 år och jag säljer aloe Vera lite nyare och moderna produkter också.. Smink som innehåller naturprodukter.. Tuberna med gelén och kombikräm är större på tub och billigare.. Ni kan kontakta mig på j_cassi@hotmail.com om ni har frågor.. Har dessutom en hemsida ????cassandra.cosmopharmas.com/ kika in ????????

  • Stanislav
    Ökenliljan Aloe Vera är en kulturväxt som sedan årtusenden tillbaka är känd för sina talrika  innehållsämnen  Aloe Vera Barbadensis Miller, vars rena bladgel används i LR:s Aloe Vera Drinking Gele anses som särskilt värdefull för människan.
    Engelska hemsida aloevera-gel.net
    Tysk webbplats aloevera-beratung24.de

    För att uppfylla allt högre kvalitetskrav använder vi endast de bästa råämnena. Vi använder inga pesticider och kemiska gödningsmedel alls vid odlingen.

    Vi levererar produkterna runt Europa  
Svar på tråden Nån som vet var man kan köpa Aloe Vera Gel ??