• MizzMee

    Gravid med kk?

    Finns det någon här mer än jag som blivit gravid med en s.k kk och som behållt barnet fast pappan inte vill vara delaktig?... eller är det bara jag?

  • Svar på tråden Gravid med kk?
  • MizzMee
    soderblondie skrev 2008-02-24 13:55:52 följande:
    Blev gravid med min älskare som jag hade under hösten. Det var ett mirakel eftersom jag efter 8 års försök och utredning inte trodde jag kunde bli gravid på naturlig väg:) Men han har valt att inte vara alls delaktig, mkt pga den kulturen han kommer ifrån, men vi är in och har aldrig varit osams. Han respekterar mitt val och jag hans. Och jag är superycklig över lillis som växer därinne:)
    Roligt att höra att det känns bra fast han inte kommer vara delaktig! Jag tror att det krävs en stark människa för att klara av att ta hand om ett barn på egen hand. Men jag tycker personligen att det är trist att vissa pappor väljer att inte vilja ta hand om sitt barn.. och det för barnets skull även om man själv inte behöver honom!
  • soderblondie
    Svar på #11
    Sant, men man kan aldrig tvinga en annan människa till ngt. Han kanske mognar med tiden.

    Skulle kännas jobbigare om man var kär i ngn, hade bestämt att skaffa barn ihop och se'n drar han iaf.

    Nu känns allt bara toppen och ja, jag är stark. Man bör inte hänga upp sitt liv och sin lycka på ngn annan människa, utan fixa sin egen lycka:)
  • MizzMee

    Nåt konstigt har hänt.. pappan har nu när det är 11 veckor kvar till beräknat BF kommit på att han vill vara delaktig.. och om det nu är allvar så blir jag SÅ glad och lättad för min lilla bebis skull!!! =)

  • utlandssvensk75

    hej,
    jag har barn med mitt ex pojkvän, vi var ihop ett år, var förlovade och planerade bröllop och barn. när jag blev gravid stakc han när jag vägrade abort. jag behöll barnet och är nu ensamstående mamma, men det gjorde otroligt ont att få sparken pga graviditeten, jag älskade honom. ofta önskar jag att jag blev med barn efter engångsligg eller ons, så att slippa jobbiga känslor.


    soderblondie skrev 2008-02-25 23:27:17 följande:
    Svar på #11Sant, men man kan aldrig tvinga en annan människa till ngt. Han kanske mognar med tiden. Skulle kännas jobbigare om man var kär i ngn, hade bestämt att skaffa barn ihop och se'n drar han iaf. Nu känns allt bara toppen och ja, jag är stark. Man bör inte hänga upp sitt liv och sin lycka på ngn annan människa, utan fixa sin egen lycka:)
  • MeAndLiten

    Vart också gravid med mitt KK ... inget planerat och fick reda på min graviditet i 14 veckan.
    Valde att behålla liten ... inget jag absolut ångrar ... i mitt val räkna jag aldrig med pappan, han vill inte heller vara delaktig men tror och vet att jag och liten kommer klara oss bra.
    Det är en spännande tid och jag längtar tills jag får se liten ... snosa på liten =)
    Man ska välja med hjärtat OCH med hjärnar tycker jag. Inget val är fel !
    Lycka till alla

  • Grabbarnasmamma

    Hej.
    Jag blev gravid med ett engångs...tja..ni vet vad. Och valde att behålla barnet. I vecka 18 var jag för sedvanligt ul och fick då veta att det var två där inne. Var då tillsammans med en kille som valde att ställa upp ändå på mig när jag var gravid. Mina tvillingar är tre år idag och den killen som fanns där under graviditeten försvann när han insåg att två barn inte var någon dans på rosor. Men jag har mött min stora kärlek och i augusti väntar vi vårt kärleksbarn.
    Jag lovar att det går bra även om bio-pappa inte vill vara med. Att få barn ensam är tufft. Men man växer med uppgiften. Mina killar har aldrig träffat sin bio-pappa och kallar min sambo för pappa, då vi möttes när dom var 1.5 år. Det krävs väl mer för att kallas pappa än att vara den som står för halva arvsanlagen??
    Eller hur???
    Lycka till: jag håller på dig.
    kram tvillingmamma med fjärde på g...

  • PBCB

    Grabbarnas mamma: Min sambo har inte heller nån relation till sin biologiska pappa men han brukar säga att hans "riktiga pappa" är den man som alltid varit hans fadersfigur (och fortfarande är) sedan han kom in när min sambo själv bara var ett år. Så det tycker jag med. Blodet har mindre betydelse än relationen. Och jag känner flera ensamma gravida som har det jättebra och har mött kanonkillar som bli perfekta fadersfigurer och älskar barnen som de vore deras egna. Lycka till allihopa, njut av livet :)

  • MizzMee

    En liten update mer än 3 år senare .. allting löste sig när lilleman kom till världen och idag är jag och pappan till min lilla 3 åring gifta och har varit det sen 2 år tillbaka!

  • Milljor
    MizzMee skrev 2011-08-07 19:19:57 följande:

    En liten update mer än 3 år senare .. allting löste sig när lilleman kom till världen och idag är jag och pappan till min lilla 3 åring gifta och har varit det sen 2 år tillbaka!


    Åh så underbart att höra!
  • Maddeanna88

    Mozzarella hur löste ni förändra ledigheten efter förlossning? Blivit gravid med min kk han vill ej behålla men jag vill. dock kommer han vilja ha 50/50 även han inte vill behålla men tar sitt ansvar. Den biten skrämmer mig att vara borta länge från spädbarn. 

  • Maymom
    Maddeanna88 skrev 2024-01-11 22:27:34 följande:

    Mozzarella hur löste ni förändra ledigheten efter förlossning? Blivit gravid med min kk han vill ej behålla men jag vill. dock kommer han vilja ha 50/50 även han inte vill behålla men tar sitt ansvar. Den biten skrämmer mig att vara borta länge från spädbarn. 


    Man har inte 50/50 med spädbarn. Första tiden bor barnet hos dig och pappan får komma och hälsa på, gärna flera dar i veckan så de kan knyta an. Efter några månader, förutsatt att anknytningen funkar kan pappan ha barnet några timmar, runt Ettårsdagen kan barnet sova över en natt i veckan typ hos pappan.

    Man får ta det stegvis och utgå från barnet. Alla barn och föräldrar är olika. Vid 3-år funkar det förmodligen att ha 50/50, men 2-2-3 är nog att föredra framför varannan vecka i den åldern. Men som sagt ska man utgå från barnet.
Svar på tråden Gravid med kk?