• Kanelaa

    Intervju - reseledarutbildning Ving!

    Jag har blivit kallad till personlig intervju i Sthlm för Vings reseledarutbildning och jag är superlycklig! Men väldans nervös as well!

    Är det någon som vet vad som kommer att hända på intervjun eller har några tips och råd?

    Tack, Kanelaa

  • Svar på tråden Intervju - reseledarutbildning Ving!
  • grynan

    Dem frågde mig om min barndom, hur jag agerar under press mm När jag blev intervjuad så känndes det som att dem var ute efter att ta reda på hur mogen man är och hur tråkiga händelser påverkat en. Lycka till!

  • hotten

    alla "normala" kommer väll in på sån utbildning? som du dessutom betalar själv eller? inget att vara närvös för!

  • Kanelaa

    Grynan: tack! Fick du göra en muntlig presentation av ett resmål?

    Hotten: Hoppas jag anses som normal då!

  • grynan

    Nej, det behövde jag inte. Men sen när jag kom ner så lyssnade chefen på första välkomstmötet. Men jag gick ingen utbildning utan jag gjorde min praktik som reseledare. Men jag tror inte att det skadar att ha förberett en presentation. Men det får du ju lära dig på utbildningen.

  • Kanelaa

    Grynan: Tack! Men jag måste hålla muntlig presentation under intervjudagen jag!

  • grynan

    Vilket resmål väljer du då? Hoppas att det går bra för dig, att jobba som reseledare är bland det roligaste jag har gjort!

  • FruSascha

    Jag jobbade som reseledare på grekiska öarna. Det var ett jätteroligt jobb och mycket ansvar.

    Jag gick aldrig någon utbildning jag fick jobbet direkt efter en intervju. Men det var ett annat reseföretag som inte har såna där betalutbildningar.

    Det dom frågade på min intervju var hur jag hanterade stress, hur bra jag var på muntliga presentationer och hur jag ställde mig till att ta ansvar för flera 100 personer. Det är ett dygnet runt jobb, som man kan bli väckt mitt i natten om det skulle hända något etc. Sedan så är det bra om man kan flera språk (beror på vilket område du ska jobba i).

    Lycka till.

  • Kanelaa

    Grynan: Tack, det är min stora dröm att få arbeta som det! Jag tänker nog presentera thailand tänkte jag....

    FruSacha: Tack!

    Någon mer med tips??

  • hotten

    TS: he he du vet säkert själv om du klassas som "normal" samt inte blir supernärvös å stressad för de minsta
    lycka till

  • mimili

    Ving har ändrat på sin utbildning så nu kan inte vem som helst som betalar gå den, utan Ving har intervjuver med intresserade och gör sedan själva ett urval av dom som får gå utbildningen, vilken jag tror nu är gratis men är inte säker..

  • Kanelaa

    Mimili; Tack för svaren. Hoppas att det räcker att vara sig själv!

    Någon mer?

  • hotten

    mimili: jo men det är ändå så att de allra flesta får gå den för det är ständig behov av reseledare då många stannar i yrket så kort stund.

  • lillloppan

    Var avspänd och naturlig.Glad o trtevlig men inte "käck". var nyfiken, intresserad och seriös. Få fram att du är intresserad av mer än sol och bad osv...Om du har ett historiskt intresse el likn - berätta det, bra utflyktsguider behövs.

    Om du får jobb, kommer du säkert att få uppleva mycket, både kul och jobbiga saker! Lycka till!

  • HugoS

    Kameela hur gick det? Jag är näst på tur och jag har läst igenom dina frågor. Hade uppskattat om du kunde dela din upplevelse och hur intervjun gick till. Samt vad du hade med dig för bevis/utdrag

Svar på tråden Intervju - reseledarutbildning Ving!