• Hormonermedhumör

    Andfåddhet tidigt i graviditeten ?

    Hej där ute !

    Någon som fick andfåddhet mycket tidigt i graviditeten ? När ? Innan ni ens visste att Ni var med barn ?

    Tacksam för allas erfarenheter !

    Kram

  • Svar på tråden Andfåddhet tidigt i graviditeten ?
  • Amarone Classico

    Ja, jag blev det på en gång, och BM bekräftade i v 6 att det var normalt!

  • Me o Mike

    ja jag blev det.. Kanske inte i vecka 5-6 men runt vecka 8 kanske.

  • Hormonermedhumör
    Svar på #1

    Amarone Classico skrev 2008-02-22 09:56:02 följande:
    Ja, jag blev det på en gång, och BM bekräftade i v 6 att det var normalt!
    Ok. Inte för att jag vet än om jag är gravid men då vet jag att det iallafall inte är onormalt och att det KAN vara det det beror på. Om jag räknar på dagarna då LH-stegring var och ÄL inträffat, vi hade sex och att befruktningen skett samt att ägget fäst så finns det en möjlighet att jag är gravid men att det är för tidigt för att testa sig förrän om ca en vecka eller så...
  • Hormonermedhumör
    Svar på #1

    Amarone Classico skrev 2008-02-22 09:56:02 följande:
    Ja, jag blev det på en gång, och BM bekräftade i v 6 att det var normalt!
    Ok. Inte för att jag vet än om jag är gravid men då vet jag att det iallafall inte är onormalt och att det KAN vara det det beror på. Om jag räknar på dagarna då LH-stegring var och ÄL inträffat, vi hade sex och att befruktningen skett samt att ägget fäst så finns det en möjlighet att jag är gravid men att det är för tidigt för att testa sig förrän om ca en vecka eller så...

    Sa BM vad denna tidiga andfåddhet berodde på ?
  • Amarone Classico
    Hormonermedhumör skrev 2008-02-22 10:15:32 följande:
    Sa BM vad denna tidiga andfåddhet berodde på ?
    Blodvolymen i kroppen ökar, men de röda blodkropparna hinner inte riktigt med i början, så de blir färre per liter blod så att säga. Och det är ju de som transporterar syre, så då blir förmågan sämre.

    Oerhört dåligt förklarat av mig, men jag hoppas du förstår
  • Hormonermedhumör
    Svar på #5

    Amarone Classico skrev 2008-02-22 10:22:43 följande:
    Blodvolymen i kroppen ökar, men de röda blodkropparna hinner inte riktigt med i början, så de blir färre per liter blod så att säga. Och det är ju de som transporterar syre, så då blir förmågan sämre.Oerhört dåligt förklarat av mig, men jag hoppas du förstår
    Nejdå jag förstår (är nästan klar sjuksköterska men även vi vet inte allt...speciellt inte när det rör oss själva) ! Dessutom är en dålig förklaring bättre än ingen som jag hade innan ! Tack !
  • Amarone Classico

    Om du är gravid så kan jag säga att det blir inte bättre Bra tröst va!?

    Nejdå, det är säkert olika, men jag har inte lyckats komma igång med träningen igen tyvärr. Blir andfådd bara av att gå

    Hur som helst, lycka till och hoppas du får ditt plus!

  • Hormonermedhumör
    Svar på #7

    Amarone Classico skrev 2008-02-22 10:55:12 följande:
    Om du är gravid så kan jag säga att det blir inte bättre Bra tröst va!?Nejdå, det är säkert olika, men jag har inte lyckats komma igång med träningen igen tyvärr. Blir andfådd bara av att gå Hur som helst, lycka till och hoppas du får ditt plus!
    Nej jag vet att det tyvärr inget blir bättre men men. Om jag bara visste att detta berodde på graviditeten så skulle jag kunna hantera det på ett helt annat bättre sätt...med ett leende på läpparna. Det är nog inget större idé att testa sig förrän om en vecka iallafall...suck denna väntan !
  • Me o Mike

    Men det är kanske lite osäkert att BARA ha andfåddhet som ett gravsymtom tyvärr..
    Men jag hoppas det om du nu vill bara gravid!

  • Hormonermedhumör
    Svar på #9
    MulleNuh skrev 2008-02-22 11:34:20 följande:
    Men det är kanske lite osäkert att BARA ha andfåddhet som ett gravsymtom tyvärr..Men jag hoppas det om du nu vill bara gravid!
    Om det ändå var det enda symtomet ! Har finnar (har knappt några annars och nu har jag massor och på udda ställen), illamående till och från, trötthet,tyngre bröst (vilket är tydligt då de är små annars) och hade migrän i 2 dagar några dagar efter ÄL (och jag som nästan aldrig har migrän) mm mm...
  • Hormonermedhumör
    Svar på #11
    MulleNuh skrev 2008-02-22 12:26:17 följande:
    har du testat dig då? När har du bim?
    Jag har BIM 1/3 om jag nu har en normalcykel på 28 dagar (vilket är väldigt osannolikt). Har jag gått på Gestapuran sen förra fredagen för att just få en mensblödning för att i sin tur ta Pergotime för att av denna få en ÄL. Därför är det lite ironiskt att jag just denna gång fick en naturlig ÄL i samma veva...
  • Hormonermedhumör
    Svar på #13
    MulleNuh skrev 2008-02-22 12:40:35 följande:
    Ok då hade du äl nu i helgen bara ju..
    Förra helgen ja på lördagen..så det har ju gått ca 6 dagar sedan och ägget kan ha hunnit befruktats och fästs på den tiden...själva befruktningen sker ju inom mindre än ett dygn oftast och ägget kan fästa allt ifrån 3-4 dagar efter till 14 dagar efter...har också haft det där klassiska hugget i magen som i ti-ons som folk pratar om att de upplevt då ägget fästs...var inte alls beredd på det då jag hade lagt mig för natten på magen och var på väg att somna...
  • Amarone Classico

    Du får hålla oss uppdaterade om hur det går!

    Jag blir alltid så nyfiken när jag har engagerat mig såhär

  • Me o Mike

    Ok, jag låter kanske lite "skeptisk" bara för att jag ser HELA tiden tjejer som såååå gärna önskar att dom är gravida och dom känner ALLT det du beskriver även om det nu är så himla tidigt.. Och så blir dom jätteledsna sen när det inte är nåt. Vill bara inte att du ska hoppas för mycket så du kanske blir besviken sen!

  • Hormonermedhumör
    Svar på #16
    MulleNuh skrev 2008-02-22 12:51:01 följande:
    Ok, jag låter kanske lite "skeptisk" bara för att jag ser HELA tiden tjejer som såååå gärna önskar att dom är gravida och dom känner ALLT det du beskriver även om det nu är så himla tidigt.. Och så blir dom jätteledsna sen när det inte är nåt. Vill bara inte att du ska hoppas för mycket så du kanske blir besviken sen!
    Jo jag vet att det kan vara så men den plötsliga migränen och hade i veckan i samma veva som andfåddheten kom kopplade jag inte ens till detta förrän idag så det kan knappast vara inbillat. Jag har redan blivit besviken pga så mkt kring att få barn så jag är van. Det är bara att vänta och se !
  • Me o Mike

    ja vänta o se.. Lycka till!!!! Skriv gärna sen o berätta! Jag sparar tråden!

Svar på tråden Andfåddhet tidigt i graviditeten ?