• En glad tjej

    Någon mer med en väldigt lätt och ickekrävande bebis? (solstråle)

    Jag undrar hur många som har en lätt bebis? Min lilla donna på snart två månader är oerhört lätt, skriker nästan aldrig, sover bra och är glad i stort sett dagarna i ända. Vare sig hon ligger på golvet, sitter i babysittern eller är hos en är hon i stort sett alltid en liten solstråle. Hon sover väldigt mycket också på dagarna vilket inte ettan gjorde. Detta gläder mig oerhört då första dottern var väldigt krävande. Jag älskar ju så klart båda mina barn mest av allt men det är så skönt att jag får mycket tid till äldsta barnet som bara är 22 månader och även hushållssysslor mm.

    Jag njuter verkligen av mitt lilla barn (och även det stora så klart) och hoppas det fortsätter vara så här lätt att vara tvåbarnsmamma!

  • Svar på tråden Någon mer med en väldigt lätt och ickekrävande bebis? (solstråle)
  • tristania
    Min var lugn tills för ett par veckor sedan , han blir snart 5 månader.....men jag skriver här ändå och berättar hur mycket jag älskar honom
  • caropia

    har en lugn och glad bebis också
    har varit nöjd sen han föddes, gnäller sällan och kan underhålla sig själv utan problem, hans storebror har ju alltid varit krävande så det är som att ha semester i jämförelse

  • Phili a

    Våran Carl-Hugo år våran solstråle. Sover nätterna igenom, äter bra... Leker och pratar mkt på dagarna. men han är bara 4 mån vi vet att mkt kan hända. Men måste ändå säga att WOW vad det är härligt med barn.

    Att skaffa barn var något jag längtat efter utan att veta om det!!

  • Moonprincess

    Samma här. Min Paulina har alltid suttit och lekt själv med sina leksaker utan gnäll. Kan sitta och fundera ser det ut som ibland. Så snäll... eller ALLA bebisar är ju snälla, men ja ni förstår vad jag menar ;)

  • Angel73

    Har en liten tjej på 4 1/2 månad som alltid är glad, somnar lätt, skrattar mycket och bara njuter av livet.

  • Konvaljen

    Min dotter är fyra månader och har alltid varit väldigt lätt, alltid glad och inget krångel. Förutom nu då, då hon börjar krångla med läggningen på kvällen. Men vadå, det är väl ändå härligt att hon tycker livet är så spännande att hon inte vill sova!

  • ltd

    har världens snällaste tjej. hon är nu 2 månader. skriker nästan aldrig, alltid glad och älskar att åka bil. somnar utan bekymmer, äter som hon ska. jag njuter i fulla drag.

  • mickii

    här är en till som har en underbar snäll solstråle till bebis! hon har varit otroligt snäll sedan hon föddes. hon skriker aldrig,bara om hon får mössan över ögonen!
    nu är hon vaken mer om dagarna,men det gör ingenting eftersom hon tittar på tv med oss och "pratar"=) sover hela nätterna också,tills långt in på dagen!

    helt underbart..bara njuter :):)

  • ninos

    Min prins är alltid glad. Blir bara ledsen när han är hungrig eller trött. Har sovit hela natten sedan han var 2 månader. Äter utan problem och är väligt social och nyfiken. Världens bästa så klart

  • ladysoul77

    Vår tjej är världens snällaste barn. Alltid glad och lugn. Leker nöjt själv och är nyfiken på andra människor. Såå kul att vara mamma till henne!

  • astalacasta

    Vår lilla kille var hur lugn och go som helst som bebis, verkligen oerhört lättsamt att vara förälder till honom. Nu när han har kommit över året är han lite mer krävande (tror inte att min man har fått en lite enkel föräldraledighet som jag ).

    Han är fortfarande världens goaste kille, men har har humör som bara den när saker och ting inte går som han vill. Hans farfar uttryckte det som att "han måste ha fått humöret av båda er föräldrar; norrländsk envishet kombinerad med ett redigt blekingsk grisahumör"

  • mysanr

    det började med kolik.. båda grabbarna hade de... nu e de vääääääärldens lugnast o goaste barn.. ena e 4 mån o andra 1½ båda somnar själva i sängarna.. behöver inte vagga lr så..
    dom e glada hela dagarna..

    de e verkligen livet me de små!va gjorde man innan man fick barn egentligen?????

Svar på tråden Någon mer med en väldigt lätt och ickekrävande bebis? (solstråle)