• meim

    32 miljoner att göra av med i Sims 2

    Fick precis en saftig bonus från jobbet i Sims 2 på 32 miljoner simdaler. Men tycker det är lite tråkigt då jag sakta vill tjäna ihop mina pengar för att kunna köpa mer och bättre saker successivt. Finns det något fusk att ta bort pengar eller hur ska jag ta mig till. Alternativet är att skapa en ny sim och börja om, men det känns lite tråkigt.

  • Svar på tråden 32 miljoner att göra av med i Sims 2
  • GussanGos

    Shit, med vilket jobb får man en bonus på 32 simdaler?? Förvånad haha, men iaf, du kan ställa in exakt hur mycket pengar du vill ha med fusket...:

    familyFunds [din_familjs_efternamn][siffran_med_pengar_du_vill_ha]

    t.e.x.

    familyFunds [svensson][100]

    =)


    Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli dum.
  • meim

    Åh tack så mycket :).

    Jag har hämtat hem ett nytt jobb från mts2. SÅ det är alltså inget jobb som redan finns i spelet.

  • meim

    Hm, nej, det funkade inte hos mig?
    Testade lite olika varianter av den men familyfunds ville inte?
    Någon annan som vet?

  • GussanGos

    du missade inte att det skulle vara Funds med stort F? Det är mycket viktigt. Om det inte funkar så kan det vara så att du ska skriva       set familyFunds   , va så längesen jag spelade så jag minns inte fullkomligt..   Funkar det forfarande inte så får jag gå in och kika i mitt spel vad det egentligen ska vara =)


    Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli dum.
  • meim

    Nix, jag kopierade rakt av din text och när de tinte fungerade testade jag lite andra. Får testa imorgon om det går bättre med set framför. Tack ändå :)

  • LilyBerg

    I mitt spel så funkar det när jag skriver följande:
    familyfunds efternamn summa

    Om du är i grannskapsvyn när du använder cheatet så behöver man markera familjen som cheaten gäller eftersom flera familjer kan ju ha samma efternamn.

  • meim

    Har glömt av att testa igen, startade en ny familj.
    Visste inte ens att man kunde skriva in fusk i grannskapssvyn. Är det vanliga ctrl+shift+C?
    Ska testa igen när jag spelar, var ett tag sedan nu. Man får ta en paus ibland så man inte tröttnar.

  • LilyBerg

    Ja, man använder ctrl+shift+C i grannskapsvyn. Jag hoppas att det funkar!

Svar på tråden 32 miljoner att göra av med i Sims 2