• mammatillvictor

    Idag är det ett år sedan....

    ....som vi fick bb om vår son! Så idag har vi firat med tårta och kalas! Känns som om sonen alltid varit vår, men trots det så minns jag allt som hände för ett år sedan, vilken känsla, vilken lycka! Och jag tittar på barnbeskedsfotot och kort från idag....helt fantastiskt! Är så lycklig, vilken kille vi har fått, är så stolt och tacksam att vi fick just honom, livet leker verkligen och jag får än idag nypa mig i armen för att se att detta inte är en dröm, han ÄR verkligen vår och det är så enormt stort att få vara mamma till just denna underbara pojke! Nu ska jag krypa ned i sängen och krama vår lille älskling som ligger där och sover nu. Våra bästa vänner fick bb idag också, det gör mig så glad och varm inombords också, på samma bb-dag som vi! Fantastiskt! Godnatt!

  • Svar på tråden Idag är det ett år sedan....
  • MalleNalle

    Vad härligt vännen! Att det är så längesedan!!?? Eller känns det som tiden gått fort?
    VEM är det som fått BB? Är det de som bor däe jag bor?

    KRAM! Ha en härlig helg!

  • mammatillvictor
    MalleNalle skrev 2008-04-04 04:30:34 följande:
    Vad härligt vännen! Att det är så längesedan!!?? Eller känns det som tiden gått fort?VEM är det som fått BB? Är det de som bor däe jag bor?KRAM! Ha en härlig helg!
    Ja, det känns som om tiden gått fort men samtidigt känns det som att han varit med oss alltid Ja, det är rätt gissat Kram på dig med sötnos!
    Fru hemlig skrev 2008-04-04 01:15:31 följande:
    Grattis! Hur länge fick ni vänta på rb?
    Tack! Vi fick vänta exakt 6 mån på resebeskedet.
    Smulan1973 skrev 2008-04-04 00:12:26 följande:
    Grattis till ettårsdagen. :)
    Tack så mycket
  • Lejondrake

    Grattis på ett-årsdagen till BB-beskedet! Bb dagen är ju väldigt omtumlande trots den långa väntan och förberedelsen dit, en skatt som man bevarar inom sig. Man glömmer aldrig det ögonblick som telefonen ringde. Själva befann vi oss på ICA och hade precis handlat frukt och kommit till olivoljehyllan då det magiska samtalet kom.

    Golvet började gunga och vi rev upp alla fruktpåsar igen till omgivningens förvåning, ut snabbt ifrån ICA och kastade oss i bilden för att köra till BFA:s kontor och se bilderna så snabbt som möjligt. Ringde nära och kära på vägen dit och när de frågade vad vi gjorde och vi svarade att vi åker bil blev svaret på varenda samtal, men är det så lämpligt då när ni är så omtumlade? Kanske var maken inte den bästa föraren just då men målet var ju att få se sonen på bild så snabbt som möjligt.
    När vi väl kom fram höll vi båda på att svimma när vi skulle se korten och han var så fin på bilderna! Efter det åkte vi till våra föräldrar för att visa bilderna. En mycket omtumlande & härlig dag.

    Sköt om er & må så gott!
    Många kramar ifrån Embla253

  • Fru hemlig

    Vad härligt för er! Lite OT men är det ofta så lång väntan mellan rb och bb i Vietnam? Hoppas ni haft en underbar ettårsdag

  • mammatillvictor

    Åh, vad härligt! Anders fick förfrågan om sonen per post och ringde mig på jobbet (jobbade kväll) och sade att han har kort på vår son....Jag slängde mig hem från jobbet och såg på kortet, det vackraste barn jag någonsin sett och ringde AC direkt men det var ju kväll och telefonsvarare var på. Lämnade hur många meddelanden som helst och när vi somnade på kvällen så låg brevet med bilden på honom bredvid oss i sängen. På morgonen ringde jag AC igen, och igen, och igen och lämnade meddelanden om att vi ville veta allt om honom och också då höra hur stora/små våra chanser var att just vi skulle få honom. (flera familjer fick förfrågan). Till slut ringde AC upp och sade att han är er! Benen vek sig, tårarna sprutade och jag ringde till maken och han jublade. Pappa som bor vid mitt jobb fick hämta mig för jag kunde inte jobba mer den dagen. Åkte runt till alla instanser för att få ihop de papper vi behövde samt satt i 2 timmar i telefon med AC:s förtroendeläkare kring sonens SN. Mobilen ringde oavbrutet från släkt och vänner som ville gratta. Hade 32 meddelande på telefonsvararen då jag var tvungen att stänga av mobilen när vi pratade med läkaren. Och jag och maken möttes inne i stan och vi gick på restaurang för att fira. Vi åt inte av maten, petade mest i den, kunde inte bli mätta av att titta på kortet på vår pojke. Så fin, så underbar! Dagen efter började blommogrammen komma, en efter en....från alla våra fantastiska vänner och sedan kom vännerna och firade oss på kvällen! Fantastiskt!

  • mammatillvictor
    Fru hemlig skrev 2008-04-04 10:07:04 följande:
    Vad härligt för er! Lite OT men är det ofta så lång väntan mellan rb och bb i Vietnam? Hoppas ni haft en underbar ettårsdag
    Det är olika hur man arbetar i organisationerna och annat som spelar in. Det är inte ovanligt att man får vänta 4-6 mån på rb till Vietnam.
  • Singeladopt

    VA?! Är det ett år redan. Jösses. Helt otroligt.
    Ja, tiden går allt väldigt fort ibland. Synd bara att ni fick en så lång väntan.
    Men men , sen fick ni honom tillslut, och han fick er.

    Grattis, på ettårsdagen.

  • barbamamma67

    Grattis på 1 årsdagen, man minns själv hur det var. Vart tar tiden vägen?
    KRAM

  • mammatillvictor
    Singeladopt skrev 2008-04-04 10:46:30 följande:
    VA?! Är det ett år redan. Jösses. Helt otroligt. Ja, tiden går allt väldigt fort ibland. Synd bara att ni fick en så lång väntan.Men men , sen fick ni honom tillslut, och han fick er. Grattis, på ettårsdagen.
    Javisst går tiden fort?! Ja, det var en fruktansvärt jobbig väntan på att få åka till honom men nu känns det inte jobbigt längre när man tänker på det. Nu är han här, han är vår son och alla är så lyckliga! Varje morgon vaknar jag av att han ger mig en blöt puss på munnen, kramar mig och säger Hej mamma! Så underbart!
  • Fru hemlig
    Vietnammamma skrev 2008-04-04 10:45:23 följande:
    Det är olika hur man arbetar i organisationerna och annat som spelar in. Det är inte ovanligt att man får vänta 4-6 mån på rb till Vietnam.
    Tack för info!
  • mammatillvictor
    Ethi skrev 2008-04-04 19:39:11 följande:
    Tänk att det redan är ett år sen! Grattis på ettårsdagen
    Tack
  • LadyWillow

    BB= barnbesked? men vad är RB? om nån orkar svara en oinsatt...

Svar på tråden Idag är det ett år sedan....