• jeanettte

    Vänner - Friends

    Någon mer där ute som är ett helt tokigt vänner fan... någon mer som avgudar denna serien?

    Jag har alla 10 säsonger och jag kollar på 1-10 och sen tittar jag om - tröttnar ALDRIG... har sett dom ca 13 ggr eller ngt - så mkt att mina skivor att börjat bli utslitna hehe... mina kompisar tycker jag är besatt - men jag Älskar verkligen vänner... skrattar fortfarande även fast jag kan vad dom ska säga nästan alltid.  jag kollar på vänner nästan varje dag, ngt avsnitt iaf, ibland fler..

  • Svar på tråden Vänner - Friends
  • Auditanne
    callmepreggoornot skrev 2023-10-29 04:21:46 följande:

    Väldigt tråkigt! Men är det inte bättre att nämna VEM när du ändå drar fram tråden ;)


     


    Matthew Perry för oss som inte vet ålder på alla Vännerna


    Trodde det var allmänt känt att Perry var minstingen bland de sex vännerna medan Lisa Kudrow är äldst. Åtminstone bland de mer inbitna fansen av serien. 

    Tråkigt i vilket fall. Och alltför tidigt. 
  • callmepreggoornot
    Auditanne skrev 2023-10-29 04:28:36 följande:
    Trodde det var allmänt känt att Perry var minstingen bland de sex vännerna medan Lisa Kudrow är äldst. Åtminstone bland de mer inbitna fansen av serien. 

    Tråkigt i vilket fall. Och alltför tidigt. 
     Nej, nice stab på hurvida jag är inbitet fan också, trist.

    Men väldigt synd att han endast blev 54 :(
  • Fontana

    Vänner går ju i repris - på TV4 är det väl? - just nu. Fem avsnitt i veckan. Jag vet inte om jag är för gammal, men jag tyckte serien var ganska tråkig när den gick första gången. När jag nu ser en del avsnitt igen så retar jag mig mest på skrattmaskinen: Avsnitten säg ju vara inspelade inför levande publik, men absolut att det är en skrattmaskin som går igång efter varje eller varannan replik. Otroligt störande.

    Jag såg tydligen inte så många säsonger när de gick första gången: Jag hade ingen aning om att Rachel blev gravid (och verkligen födde ett barn). Trodde när jag nu såg någon av repriserna nu att det var fejk och Rachel och de andra skulle vakna ur en dröm.

  • RenLuft
    jeanettte skrev 2008-04-10 17:22:01 följande:
    Vänner - Friends

    Någon mer där ute som är ett helt tokigt vänner fan... någon mer som avgudar denna serien?

    Jag har alla 10 säsonger och jag kollar på 1-10 och sen tittar jag om - tröttnar ALDRIG... har sett dom ca 13 ggr eller ngt - så mkt att mina skivor att börjat bli utslitna hehe... mina kompisar tycker jag är besatt - men jag Älskar verkligen vänner... skrattar fortfarande även fast jag kan vad dom ska säga nästan alltid.  jag kollar på vänner nästan varje dag, ngt avsnitt iaf, ibland fler..


    Kan väl inte kalla mig för ett tokig fan eller fan överhuvudtaget. Men jag gillar ''Vänner''.

    En av många favoriter som jag kommer på nu är: ''Pity Laugh''. Alla skrattar åt exakt vad Chandler säger i någon minut och sedan frågar han Joey om han har berättat vad han har sagt till Joey och Joey skrattar, som om Chandler drog ett skämt.
  • callmepreggoornot
    Fontana skrev 2023-10-29 05:07:10 följande:

    Vänner går ju i repris - på TV4 är det väl? - just nu. Fem avsnitt i veckan. J


    2 st varje vardag på tv3 med repris på helger
  • Spöksnubben
    RenLuft skrev 2023-10-29 05:13:36 följande:

    Matthew Perry avled igår (2023-10-23). Jag hade ingen som helst aning.


    Vila i frid Matthew Perry.


    Såg det nu här på morgonen. Otroligt ledsamt Gråter Jag går igenom massa roliga scener i huvudet nu, från Vänner. Han var en av de roligaste jag nånsin sett. 
  • RenLuft
    RenLuft skrev 2023-10-29 05:13:36 följande:

    Matthew Perry avled igår (2023-10-23). Jag hade ingen som helst aning.


    Vila i frid Matthew Perry.


    Fel skrev datum: Han avled igår, alltså 10:28-2023.

    Ursäkta!

    Vila i frid!
  • RenLuft
    Nandez skrev 2023-10-31 23:43:07 följande:

    Det var för ungt R.I.P. Matthew Perry. Vänner en så bra serie


    Förhoppningsvis så är jordelivet bara en början. Jag är i alla fall kristen och tror på liv efter denna.


    Allt är upp till Gud och vi kan ju bara hoppas på att han är på bättre ställe. Jag vet inte om Matthew Perry var kristen, men det är nog trots allt alltid upp till Gud.


     


    Han hade det tufft, liksom lik som många andra kändisar. Han gav väl bra inspiration till andra i liknade sits + öppnade olika verksamheter för missbrukare. Under ''Vänner'' tiden så mådde han dåligt och även efter, har jag för mig. Funderar på att köpa hans bok.

    Hoppas han är på bättre ställe. Hoppas han är i Himmelriket


     


    Vila i frid Matthew Perry.

  • Auditanne
    RenLuft skrev 2023-11-01 00:17:09 följande:

    Han hade det tufft, liksom lik som många andra kändisar. Han gav väl bra inspiration till andra i liknade sits + öppnade olika verksamheter för missbrukare. Under ''Vänner'' tiden så mådde han dåligt och även efter, har jag för mig. Funderar på att köpa hans bok.


    Särskilt i säsong 3 gissar jag. Så mager han var där. Drack förmodligen mer än vad han åt under det året.

    Kommer också att sakna Matthew. Begåvad person som alltid fick en att skratta med sin torra, cyniska humor. Han och de två som spelade Gellersyskonen var bäst i hela serien enligt mig. 
  • RenLuft
    Auditanne skrev 2023-11-01 00:23:28 följande:
    Särskilt i säsong 3 gissar jag. Så mager han var där. Drack förmodligen mer än vad han åt under det året.

    Kommer också att sakna Matthew. Begåvad person som alltid fick en att skratta med sin torra, cyniska humor. Han och de två som spelade Gellersyskonen var bäst i hela serien enligt mig. 
    Han förklarade att han lät bli att kolla på ''Vänner'', för det enda han ser är hur dåligt han mådde.

    Om han såg sig själv mager ifrån den säsongen, så var det p.g.a piller.

    Om han hade gått upp i vikt, så var det p.g.a alkohol.

    Och det är det enda han ser, har han sagt.

    Jag har hela tiden hört hur dåligt han hade det, men det slog mig aldrig hur mycket som dolts förs efter hans död. Hans död har berört mig och ju mer jag tänker på det hela och kollar runt olika fakta om honom, ju mer berörd blir jag.

    Jag skall tända ljus för honom i kyrkan, hade jag tänkt.

    Hoppas han har det bättre nu, som sagt.

    Du har så rätt att han gick bort så ungt. Men som sagt, jordelivet är nog bara en början. Det riktiga livet är i Himmelriket och där får vi träffa alla vi älskar.

    Ha en trevlig onsdag, alla!
  • Nandez
    Auditanne skrev 2023-11-01 00:23:28 följande:
    Särskilt i säsong 3 gissar jag. Så mager han var där. Drack förmodligen mer än vad han åt under det året.

    Kommer också att sakna Matthew. Begåvad person som alltid fick en att skratta med sin torra, cyniska humor. Han och de två som spelade Gellersyskonen var bäst i hela serien enligt mig. 
    Ja, han var begåvad
  • Nandez
    RenLuft skrev 2023-11-01 08:25:12 följande:
    Han förklarade att han lät bli att kolla på ''Vänner'', för det enda han ser är hur dåligt han mådde.

    Om han såg sig själv mager ifrån den säsongen, så var det p.g.a piller.

    Om han hade gått upp i vikt, så var det p.g.a alkohol.

    Och det är det enda han ser, har han sagt.

    Jag har hela tiden hört hur dåligt han hade det, men det slog mig aldrig hur mycket som dolts förs efter hans död. Hans död har berört mig och ju mer jag tänker på det hela och kollar runt olika fakta om honom, ju mer berörd blir jag.

    Jag skall tända ljus för honom i kyrkan, hade jag tänkt.

    Hoppas han har det bättre nu, som sagt.

    Du har så rätt att han gick bort så ungt. Men som sagt, jordelivet är nog bara en början. Det riktiga livet är i Himmelriket och där får vi träffa alla vi älskar.

    Ha en trevlig onsdag, alla!
    Tack detsamma
Svar på tråden Vänner - Friends