• Lilaa

    Funderar på LILO om det blir en tjej

    är det gulligt, fult, fint??? säg vad ni tycker.

  • Svar på tråden Funderar på LILO om det blir en tjej
  • Agent 355

    Lilo (Lee-loo) är ett trevligt och glatt namn. jag älskar Lilo & Stich och tycker den lilla tjejen där är jättesympatisk.
    tror det betyder "den generösa" (hawaiianska) eller något åt det hållet. go for it!

  • Rogue

    Jag tycker det är ganska fint. I filmen Femte Elementet (Bruce Willisfilm från 80-talet) heter den kvinnliga huvudrollen Leeloo Hon är cool!

  • lilla sandra

    Tycker att det är jättefint.
    Hade velat ha det på dotter nr 2, men det blir så fel med dotter nr 1´s namn...

  • Sofia Johanna

    jättefint!! hade med det på flicklistan men strök det eftersom vi har en hund som heter nemo.. skulle blivit lite för mkt pixar

  • Bling1975

    Vår lilla har alltid haft Lilo som arbetsnamn och vi har varit inne på att ge det till en ev tjej i andranamn. Skulle inte välja det som tilltalsnamn eftersom vi gärna bor i England i framtiden där det betyder luftmadrass (av varianten man har på vatten).


    Stitch längtar efter Lilo
  • Rogue
    Rogue skrev 2008-04-20 19:32:38 följande:
    Jag tycker det är ganska fint. I filmen Femte Elementet (Bruce Willisfilm från 80-talet) heter den kvinnliga huvudrollen Leeloo Hon är cool!
    Fick suckar och stön från min filmälskande sambo om att filmen är från 90-talet. Ett sånt misstag får bara inte göras
  • Jennski

    Jättefint. Har helt glömt av det namnet....Kanske blir ett andranamn till våran bebis om det blir en flicka.

  • trollhona
    ALY538 skrev 2021-09-08 18:18:57 följande:

    Ironiskt eller? Känner en hund som heter lilo?


    13år gammal tråd. Bra input.
Svar på tråden Funderar på LILO om det blir en tjej