• Fommpen

    Vad är "privatpost 1,90 frimärken?"

    Ibland när jag vunnit nåt på tradera så sitter det små frimärken som det står 1,90 på. Vad är det för nåt? Jag fick sådanna senast och de är inte stämplade. Tänkte att de kanske går att återanvända dem...


    Vilda och Adam 22/12-06
  • Svar på tråden Vad är "privatpost 1,90 frimärken?"
  • Marie IE B

    Kan det vara gamla s k rabattfrimärken som nå'n bunkrat på sig? Jag minns att det på 80-talet släpptes så'na frimärken ibland, med obegränsad hållbarhet. De gäller alltid för fullt porto oavsett vad man betalat för dom, i detta fall tydligen 1,90 kr

  • Smultron ett

    Jag trodde det var värde 1.90 på dem och att man får sammla ihop till rätt summa på brevet.

  • Marie IE B
    Smultron ett skrev 2008-04-21 17:20:28 följande:
    Jag trodde det var värde 1.90 på dem och att man får sammla ihop till rätt summa på brevet.
    Det är det förmodligen, jag slarvläste och såg inte att det stod frimärkeN, alltså att det suttit flera på paketet.
    Vi har leverantörer på jobbet vars kuvert alltid är belamrade med frimärken. Tror aldrig det suttit ETT frimärke med rätt valör på utan det är ett ihopplock av småvalörer.
  • Smultron ett

    Marie IE B skrev 2008-04-21 19:56:27 följande:


    Det är det förmodligen, jag slarvläste och såg inte att det stod frimärkeN, alltså att det suttit flera på paketet.Vi har leverantörer på jobbet vars kuvert alltid är belamrade med frimärken. Tror aldrig det suttit ETT frimärke med rätt valör på utan det är ett ihopplock av småvalörer.
    hehe. nice
  • Fommpen

    Jo jag har fått både 1,2 och nu sist 3 sånna frimärken (bara sånna) på ett brev.


    Vilda och Adam 22/12-06
  • Skaerhamn

    Rabattfrimärken 1981 tom 1990 1991  med valör upp till 2:30 gäller för porto inrikes brev upp till 100 gram.
    Från 1991 tom 1993 med valör 2:40- 2:50 - 2:60 gäller angiven valör.(ingen rabatt) då max 50 gram för 15 kr.

  • Ms H
    Smultron ett skrev 2008-04-21 17:20:28 följande:

    Jag trodde det var värde 1.90 på dem och att man får sammla ihop till rätt summa på brevet.


     


    Det finns märken där summan står på men de ändå gäller för en viss vikt. Jag har bland annat märken som det står 1,60 på, de gäller för 100 g om man sätter ett märke upp till 1000 g om man sätter på fem märken. 

Svar på tråden Vad är "privatpost 1,90 frimärken?"