• Pannkakan

    Tårttråden och Cupcakestrådenss bildtråd - Del 5

    Välkommen till Tårttrådens och Cupcaketrådens bildtråd, del 5.
    Den är för bilder av alla de tårtor, cupcakes och all den sockerkonst som trådarna producerar.
    Alla kommentarer och frågor ges/ställs i vanliga trådarna, denna tråden är enbart för bilder och ev. info om bilden såsom material, fyllning osv.


    Anledningen till att vi i tårttråden endast vill ha bilder här i denna tråden är att det blir så många och vi vill inte missa allt fint som görs.
    Om vi då pratar i denna tråden med, blir det så mycket inlägg och risken att man bläddrar förbi stor.
    Det var just det vi ville undvika genom att starta denna tråden.
    Vänligen respektera detta.


    Alla som vill kommentera, berömma eller fråga är hjärtligt välkomna in i stora trådarna


    _____________________________________________________________________


    Om du hjälper någon att lägga in en bild och du märker att någon hunnit posta samma bilder innan dig, anmäl inlägget själv som eget inlägg/dubblett så plockar moderatorerna bort det utan att du får en varning.
    Det är bara onödigt att samma bild kommer med mer än en gång.


    Vill du ha en bild inlagd, säg helst till i aktuell stor tråd, så kan den som tänker lägga in bilden meddela det - också detta för att spara upprepningar och dubletter i denna tråd.
    _____________________________________________________________________


    It isn't who you love, it's HOW you love. Genitalia is simply God's way of accessorizing
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-27 00:59
    Tårttråden ---> www.familjeliv.se/Forum-11-240/m32186515.html

    Cupcakestråden ---> www.familjeliv.se/Forum-11-240/m32185314.html
  • Svar på tråden Tårttråden och Cupcakestrådenss bildtråd - Del 5
  • snuttgurkan
    En halvt som halvt "smält" barbietårta. Klänningen rasade liksom ner med fyllningar pga av värmen under tiden barnen skulle installera sig för att äta.
    Hastverk. Första barbietårtan ever och hade 2,5 timme på mig och då skulle jag även baka bottnarna! I made it trots att den vid fototillfället inte var lika snygg som då den levererades.
    *hatar att baka i värmen*


    Innehåller:
    Monnies bottnar
    Jordgubbsmousse
    Hallonmousse samt färska hallon
    Chokladcreme

    Spacklad med lemoncurdgrädde
    Täckt med Marsipan (hatar att jobba med det)
    Dekorerad med silverkulor och FWF
    lite lättare än innan.....
  • Spetan
    Min första våningstårta. Det är en klassisk prinsesstårta. Köpta marsipanlock, ros och kantband i sp

    Min första våningstårta.

    En klassisk prinsesstårta enligt jubilarens önskemål.
    Pga sen beställning så fick det bli färdiga marsipanlock (morr, sista gången jag försöker med det). Ros och pärlband i sp.
  • Hygea

    Min första 3våning, även om den översta bara är en dummie. Bröllopstårta till min mamma, fylld med:

    vaniljmousse, jordgubbsmousse, hallonmousse, Lc.
    Täckt med Sp, dek i fp o Mp.

    hjärtat fattas här tydligen..


    ~ Linnéa -041010 & Isaac -070812 ~ Mina barn, mitt allt...!
  • elegi
    Hjälper Pepparkaka med bilden
    Ljusa bottnar, hallonröra, lemon curdmousse, spacklad med smbc, täckt och dekorerad med sp.
    http://www.familjeliv.se/hem/pepparkaka/gallery/phpadya2j.jpg
    Nytt ordspråk -Även apfula tårtor kan smaka gott (snott från mamsingen)
  • wilsjessica

    Tårta till en 50 årig dansbandssångare som spelar gitarr och har jobbat som vakt i 30 år.
    Fylld med jordgubb och vaniljmousse. Täckt med Sp, figur i Mp.
  • banantelefon

    Beställningstårta till morgondagen.
    Canan fyller 11 år och hon ÄLSKAR choklad & hästar.

    ~chokladbotten
    ~choklad-/färskostmousse
    ~vit toblerone-mousse
    ~centerfluff
    ~täckt & dekorerad med sp



    Det var rätt jobbigt och svårt att arbeta i den här värmen - man fick lösa det på bästa sätt helt enkelt


  • Indah

    Här är några tårtor jag gjort de senaste två veckorna. Har bara inte haft tid att lägga upp dem förrän nu.



    Bröllopstårta med hemliga fyllningar tills efter tårtan ätits. Då öppnar de ett kuvert med information om fyllningarna. Allt enligt brudparets önskemål. Vaniljbotten, rabarbermousse med rabarbergelé, svart vinbärspannacotta. Fodrad med smbc.



    Min lillebror ville ha en hajtårta till sin 12-årsdag. O'boybotten, blåbärsmousse, mjölkchokladkräm, hallonmousse. Fodrad med Swiss Meringue Buttercream. Täckt med sugarpaste. Dekorationer i modellingpaste, tänder i flowerpaste.



    Ytterligare en tårta till mitt födelsedagsfika, en salig blandning av smaker. Tobleronebotten, käckfluff, jordgubbsmousse, Foxy mousse. Fodrad med vaniljsmörkräm. Täckt med sugarpaste. Dekorationer i modellingpaste



     Liten tårta till mitt födelsedagsfika. Cappuccinobotten, cappuccino/mint, kokosmousse, cappuccinomascarpone. Fodrad med vaniljsmörkräm. Täckt med och dekorationer i sugarpaste


    Önskar jag vore pedant och städfreak
  • Ankmor
    Citerar Sexymala i Tårttråden:
    Sexymala skrev 2008-07-26 20:30:15 följande:
    Inte så aktiv här numer. Tårtandet har lagts på hyllan ett tag. Vill bara påminna om att tråden(och bildtråden och CC tråden) går ut imorgon.. och sist jag talade med Pannkakan var hon inte sugen/hade inte tid att starta nya trådar, kan ha ändrats men jag vet inteSå nu vet ni det...
    Jag tog saken i egna händer och hoppas på att Pannkakan inte tar illa upp att jag lånade hennes bilder mm... NY TÅRTTRÅD nr 11

    NY CUPCAKETRÅD nr 5

    NY BILDTRÅD nr 6

    Förändringar i nya Tårttrådens TS; Jag har tagit bort länken till tävlingsbloggen samt lagt till att "Vem bor var" inte uppdateras på ett tag...
    Annars skall allt vara som tidigare (hoppas jag)
    Fler bloggar om Vita & Shabby hem finns i min pres!!
  • Neiti
    MariaX m 2 skrev 2008-05-09 17:01:51 följande:
    Konfirmationstårta, fylld med mosade hallon och limemousse. Efetr mkt om och men blev den såhär
     Inte nog med att din tårta var kanonsnygg - innehållet låter också helt uuuunderbart. Finns det någon möjlighet att på receptet?
Svar på tråden Tårttråden och Cupcakestrådenss bildtråd - Del 5