• VO2max

    Val av MVC i Sthlm

    Vilket tips/råd/rekommendation kan du ge mig som känner mig vilsen i vilken MVC som ska väljas? Har du erfarenhet av MVC? Olika eller en och samma?
    Jag bor i Nacka. Men har tidigare gått på vanliga gyn.undersökningar på MamaMia i stan. Dock träffade jag senast en gynkvinna som jag tyckte var för hastig och det kändes inte bra. Pratade med en kvinna på Nackas MVC för över ett halvår sen för att få svar på några frågor och hon lät som världens underbaraste människa
    Men MamaMia är så mysig och vet inte hur Nackas MVC är...

    Kan någon vänlig själ ha ett svar - alltså tips eller rekommendation?

  • Svar på tråden Val av MVC i Sthlm
  • Katjan

    Jag gick hos mama mia på götgatan och tyckte att det var helt okej där. Har inget att jämföra med iofs. Det var ingen som höll på o dalta med en som man vore hur liten som helst osv.

    Nu är jag gravid igen och denna gången blir det mvc i gamla stan därför att man får platsgranti på bb sthlm i Danderyd.

    Trivs du inte med din bm så kan du alltid byta bm.


    (¯`°?.¸ ღ ♥ Fenix 070707 ♥ ღ ¸.?°´¯)
  • Katjan

    Om du inte har ngt spec. önskemål om att föda på ett visst bb så tycker jag att du ska välja det i Nacka som du tyckte verkade bra. I slutet utav graviditeten så går man oftare till mvc på koll, o om du väljer det som är nära dig så slipper du åka in till stan som höggravid. 


    (¯`°?.¸ ღ ♥ Fenix 070707 ♥ ღ ¸.?°´¯)
  • VO2max

    Tack Goldenticket för ditt svar. Jag fnular lite till... Har hört gott om MamaMia och där har jag ju varit på gynkoll förut... Sen tänkte jag på att om jag ska gå till MVC dagtid kanske det är bra att ha det närmare jobbet... jobbar i stan... och då kan sambon oxå få närmare dit... Men funderar lite till innan jag tar kontakt (och så får lilla hjärtat växa till sig lite )

  • eec82

    Jag har precis blivit gravid v 6 å var på besök på MamaMia i tisdags och tyckte de kändes bra. Ska dit igen den 29. Jag bor med i Nacka men har bekanta som rekomenderat Boo eller att välja MamaMia.

  • VO2max

    Tack eec82! Jättetrevligt med tips från Nackabo Jag har faktiskt bokat tid hos MamaMia
    Grattis till din graviditet!  

  • corrob

    jag går på Mama mia vid stadion, tycker det är jättebra!

  • Anemia

    Hej hej, nackabo jag med. Var in på nacka mvc och tyckte tanten som jag träffade där var HEMSK!
    Jag kommer in glad och berättar att jag har kissat positiv och ler med hela ansiktet men kärringen(!) i receptionen frågar bara trött om jag vill göra abort eller behålla barnet! HALLÅ! Om jag kommer in och är glad för ett posetivt test- vill jag då göra abort?!!
    Jag jobbar själv på Nacka sjukhus och mvc personalen har ett rykte om sig att .. eh inte vara så posetiva jämt.

    Jag har vänt mig till Barnmorskorna i Gamla stan, rekomenderad dit av två kollegor. Jag blev väldigt väl mottagen först i telefon och sedan på mottagningen för inskrivningen. Det känns som att de är verkligen måna om sina gravida blivande föräldrar så jag kan rekomendera dem!

    Hoppas du hittar rätt, är en djungel att hitta rätt i när det gäller MVC...

  • VO2max

    Anemia - och det lät ju inte sååå himla bra med Nacka... Nåja, den BM jag pratade med i höstas var otroligt mysig och trevlig och svarade på hundra frågor och tipsade mig om saker - så jag hade en positiv bild som jag hoppas många får uppleva som väljer där.

    Jag har redan fått tid på MamaMia och där har jag som skrivet redan varit hos gyn så det känns bra. Har pratat med den BM jag ska till och hon lät jättetrevlig

    Kul att flera skriver om tips. Kanske det är andra som behöver tips förutom jag

  • Anemia

    Självfallet kan den bm jag har pratat med haft en taskig dag, och hennes kollegor varit bättre- det får jag inte veta. Men det är ju så otroligt viktigt att gilla sitt MVC då de gäller en ny del av livet! Sen lockar Stockholm BB både mig och min sambo!

    Jag har inte gått till mödravården på nacka för mina cellprover heller, gjorde det en gång men hon som tog det provet var så hårdhänt och jag har efter det valt en privat kvinnlig gynekolog på Läkargruppen Victoria på Medborgarplatsen, men de hade tyvärr inte MVC.


    Var i Nacka bor ni då och hur långt har ni kommit?

  • sandy sandy

    ja började först på mvc i nacka (ektorp) men ja tyckte inte att de va så mysigt. de e så mycke sjukhus över hela det där stället. ville ha nåt mer som va bara mvc. nu går ja på södermalms mvc å de ligger bra till tycker ja, vet inte var i nacka du bor, men de ligger alla fall nära londonviadukten så de e lätt att ta sig dit. de e jättemyisgt å dom anordnar allt där som avslappning en gång i veckan å föräldrautbildning osv.

    lycka till med allt! :)

  • HWikström

    Jag gick hos Östermalms barnmorskemottagning. Den är privat och ägs av BB Stockholm. Jag är verkligen super nöjd med dem. Tog min oro på allvar och var mycket trevlig. BB Stockholm har ju flera MVC mottagningar till exempel en på Skeppsbron och min vän som gick där hon var också mycket nöjd. Går man på någon utav BB Stockholms MVC så är man dessutom garanterad plats på BB Stockholm förlossning. Och dom är jätte duktiga!

  • Anemia

    Skeppsbrons MVC heter numerar Gamla stans Barnmorskor och ingår i samma privatägda kedja som Östermalms Barnmorskemottagning, men gamla stan låg närmare för mig.
    Har bara hört gott om Södermalms MVC i Hammarby sjöstad med!

  • Pingu32

    mamma mia söder (götgatan) tycker jag var bra. Jag har gått på dalens mvc i enskede förut och där var det ... landstinget. Och det märktes. Mamma mia kan jag rekommendera.

  • Nackis

    Måste bara säja att Mama Mia I Nacka är ett fantastiskt ställe! Underbara lokaler o världens bästa barnmorskor. Jag går hos Linda o får bästa stödet då jag är orolig o spänd inför att bli mamma.

  • Delicate22

    Rekommenderar inte mama mia i nacka. 
    Sköter inte kontroller och slarvas en del. Byter även barnmorskor. Man känner sig osäker där... 

  • User1086

    Jag är svinnöjd med Hedda hela livet i city, har verkligen ingenting att klaga på, min BM är underbar och alltid lättillgänglig, dom som gör UL förklarar allt så ingående innan man ens hinner fråga och superfräscha lokaler

  • User1086
    User1086 skrev 2023-06-21 15:03:37 följande:

    Jag är svinnöjd med Hedda hela livet i city, har verkligen ingenting att klaga på, min BM är underbar och alltid lättillgänglig, dom som gör UL förklarar allt så ingående innan man ens hinner fråga och superfräscha lokaler


    såg nu att det var en gammal tråd. hoppas du var nöjd med ditt val!
  • Siass

    Jag har erfarenhet av mamma Mia, dock inte i Nacka. Jag har bra erfarenhet. Men känns som att det mest handlar om vem du träffar.

Svar på tråden Val av MVC i Sthlm