• glassbåt

    Kan man ha mens, men utan ägglossning???

    Precis som frågan lyder.
    Man har mens, men ingen ägglossning??

    är det vanligt??
    man får mens, men inget utslag på ÄL test?

  • Svar på tråden Kan man ha mens, men utan ägglossning???
  • tess1987

    Ja, man får mens även om ingen ägglossningsker, tror jag läste nånstans att ca en månad om året har man ingen ägglossning, men inte 100 %säker.

    Kram

  • AnneSophie

    Ja, man kan ha mens utan att ha ägglossning. Dock tror jag att man generellt kan säga att om man har regelbunden mens med max 35 dagar mellan gångerna så har man vanligtvis (undantag finns) också regelbunden ägglossning.

    ÄL-tester är ju inte heller hundraprocentiga. Man kan missa ÄL med testerna, eller helt enkelt göra fel så att man får ett felaktigt resultat.


    I am an unquenchable fire. I have been chosen to tame the fates. I am the fire dragon.
  • AnneSophie
    tess1987 skrev 2008-05-19 11:27:08 följande:
    Ja, man får mens även om ingen ägglossningsker,
    Inte definitivt. Men det kan vara så.
    I am an unquenchable fire. I have been chosen to tame the fates. I am the fire dragon.
  • tess1987
    AnneSophie skrev 2008-05-19 11:29:31 följande:
    Inte definitivt. Men det kan vara så.
    Ja, det är klart att det kan hoppa över en månad att man inte får mens och då har man inte haft ägglossning. =)

    Kram
  • WimZy

    Ja på båda frågorna.


    glassbåt skrev 2008-05-19 11:24:43 följande:
    Precis som frågan lyder. Man har mens, men ingen ägglossning??är det vanligt??man får mens, men inget utslag på ÄL test?
  • Ginger104

    Min läkare sa att om man tex har mens som inte gör ont (om man vanligtvis får ont) så är det ofta mens utan ägglossning.

  • Anke

    jag har väldigt oregelbunden mens, men dock mens. och jag har inte mycket ägglossning.


    som någon ovanstående skrivit så kan man dock missa när man har ägglossning med stickorna, för att man inte har äl då man tror att man har det.
    * If you think nobody cares about you, try missing a couple of payments *
  • Bromma105

    Min läkare sa att man bara kan säga att man helt klart haft ägglosning är att man blivit befruktad. Om de inte går in och kollar vill säga.

  • Moonstone
    Svar på #4
    tess1987 skrev 2008-05-19 11:34:08 följande:
    Ja, det är klart att det kan hoppa över en månad att man inte får mens och då har man inte haft ägglossning. =)Kram
    eller så hoppar det över ALLA månader för att man inte haft ägglossning (som för mig)

    men som tidigare gjort klart: man kan ha mens utan ägglossning (men inte ägglossning utan mens!) och det enda säkra sättet att veta är att ta blodprov eller bli gravid...
  • Linsis

    Jag har alltid haft väldigt regelbunden mens, men 28-30-dagar cykler. När vi gjorde vår utredning, visade det sig att jag nog inte har äl så ofta ändå. Jag känner väldigt tydligt när jag har äl, så jag tror att det var så att när jag gcik upp i vikt, så förvann äl. Har pco.

  • AgnetaR

    Hej!

    Är det någon som har erfarenhet om vad det är för biverkningar,hur ofta man måste till läkaren när man äter pregotin tabletter som sätter igång ägglossningen.

    Det lutar nog mot att jag kommer inom en snar framtid börja med dem.

    Tack på förhand!

Svar på tråden Kan man ha mens, men utan ägglossning???