• SL81

    Tips för uppskattning till blivande pappor

    Jag har världens mest underbara sambo som ställer upp i vått och torrt - ännu mer nu under graviditeten än tidigare!
    Han står ut med mitt vidriga humör, hemska bäckenuppluckring (han knyter skor, tvättar, handlar, lagar mat etc. etc. etc.).

    Vill visa min uppskattning men vet inte riktigt hur...
    Har ni blivande pappor några tips på vad ni skulle vilja ha?
    Det behöver absolut inte vara presenter.
    Tacksam för tips!

  • Svar på tråden Tips för uppskattning till blivande pappor
  • Minora

    Jag har lite samma problem.. har varit en riktig plåga under graviditeten hittills, mest med humörsvängningar.
    Ändå är det HAN som kommer med små gåvor och fina gester åt mig... då får man riktigt dåligt samvete!

    Det snällaste jag har lyckats åstadkomma hittills är att jag i våras fixade åtråvärda biljetter genom jobbet åt honom till en hockeymatch i Globen som han och hans bästa vän fick gå på. Det var väldigt uppskattat. :)

    Överhuvudtaget tror jag att presenter/uipplevelser/gester som inte innefattar en själv utan mannen och kanske hans vänner är någonting som uppskattas. Det kommer kanske inte finnas så mycket tid för sådant sen i början efter förlossningen och det kan nog vara skönt att få göra helt "oföräldriga" saker så att säga.. ;)

  • Minora

    just ja, en annan sak som min sambo har uppskattat mycket är helkroppsmassager, där jag helt enkelt ägnar mig enbart åt honom en stund för ovanlighetens skull.. ;)

  • bsajanne

    En del män vill ju göra saker med "grabbarna". Ge honom möjlighet till egen tid. (Se till att du åxå får egen tid i framtiden). Han kanske vill gå en rolig kurs i skärmflygning lr nåt.

  • EVEBLO

    ta med honom på en middag o kanske lite bio! Om du kan, laga mat hemma o ägna er åt varandra! gör hans favoriträtt och bara mys framför tvn o en bra film! det är dom små sakerna som gör de!det behöver inte vara en massa presenter utan istället kärlek så som pussar,kramar o kel! skriv små söta lappar o skicka med i matlådan eler skriv ett kärleksbrev!

  • Pappa82
    bsajanne skrev 2008-06-22 22:37:23 följande:
    En del män vill ju göra saker med "grabbarna". Ge honom möjlighet till egen tid. (Se till att du åxå får egen tid i framtiden). Han kanske vill gå en rolig kurs i skärmflygning lr nåt.
    Egen tid. Japp.
  • SPOM

    Jag älskar att vara tillsammans med min sambo och hitta på olika saker men att få egen tid är mycket värt så ett hett tips är att ordna någonting för honom där han och en kompis kan åka på eller göra. Jag fick en matlagningskurs för herrar av min sambo vilket jag uppskattade väldigt mycket (hon också:). Ge honom ett fallskärmshopp eller något liknande.

  • Andy078

    Hade min sambo mitt i vardagen bara sagt till mig hur mycket det betyder att jag finns där... och kanske hon hade ordnat någon middag med tända ljus för att visa uppskattning hade jag nog svimmat av lycka...

Svar på tråden Tips för uppskattning till blivande pappor