• Afrodite6177

    Hur ska man berätta?? Hjälp!!

    Jag och min kille sa för några månader sen att blir vi med barn så är det välkommet.
    Båda känner att det är dags.

    Men vet att han samtidigt är LIVRÄDD.
    Kan inte påstå att jag är nått annat,allt e så nytt.

    Men nu till frågan.
    Han är på fotbolls em.
    Och tänkte inte berätta nått förrens han kommer hem.
    Men hur ska jag då berätta,utan att han får lite panik känsla.

    Vill ju berätta det på nått roligt sätt men vet inte om det riktigt är lägge.

    Hur skulle ni helst viljat få reda på det??RÅD RÅD!!!!

    Bara rätt och slätt du ska bli pappa!
    Eller lite gulligare?men vet inte om det mer är tjejer som gillar sånt.

    Så blivande pappor och pappor!!

    Jag behöver hjälp

    Mvh Afrodite

  • Svar på tråden Hur ska man berätta?? Hjälp!!
  • smaragden

    säj bara vi är gravida och var tyst..låt han känna in..

  • Teskedsmamman

    Köp en ros, skriv på kortet "i mars blir vi föräldrar" så får han tänka lite själv


    Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
  • Lanlar

    Jag tyckte mitt sätt blev lite roligt. Jag hade införskaffat ett nytt sidobord till sängen och lade gravditetstestet i lådan. Så när älsklingen kom hem visade jag det nya fina bordet och så frågade jag om han inte skulle dra ut lådan:) Jissa om han blev förvånad. Det kom lite som en chock...fast positiv för honom:)

  • bsajanne

    Berätta för honom när han kommit hem och ni är ensamna. Krama om honom. Krångla inte till det för vi män klarar inte gissningslekar.

  • snutti

    Säg nåt i stil med att Sverige kanske inte tog sig vidare, men det gjorde minsann han, finalen är i mars...

    Grattis förresten

  • Vill Nu

    Han stod nere i källaren och jag utanför med grav.testet i handen och sa - Jag vet nåt som du inte vet. så visade jag testet...

  • SanSin

    Lägg in en limpa i ugnen i köket...Sen när han frågar varför det ligger en bulle i ugnen säger du att -Men det är ju du som stoppat dit den

  • 17 årig tjej
    SanSin skrev 2008-07-15 21:54:06 följande:
    Lägg in en limpa i ugnen i köket...Sen när han frågar varför det ligger en bulle i ugnen säger du att -Men det är ju du som stoppat dit den
    haha den var rolig :P
  • ACD

    Innan jag skulle åka till jobbet lade jag en lapp i badrummet ihop med ett digitaltest där det tydligt stod "gravid" i rutan. På lappen skrev jag: "Dags att måla babyrummet pappa, puss!". Han blev såå glad! :) Var jättemysigt att komma hem och väcka honom på morgonen efter mitt arbetspass, så glad han var! :)

  • september20

    Grattis... 
     
    min sambo jobbade dag den dagen jag tog test,, jag hade inga aningar själv.. men jag slog in det i ett packet som han fick när han kom hem..

    Lycka till kram

Svar på tråden Hur ska man berätta?? Hjälp!!