• Familytime

    Idag vill jag dela med mig av min blogg.

    Det är första gången jag skriver om det. Det är första gången jag i detalj redogör för vad som hände. Det är första gången jag bearbetar det. Det har jag låtit bli under så många år. Fyra, för att vara exakt. Tårarna sitter och spänner i tårkanalerna och jag pressar envist bort dem.

    Det ÄR en lycklig historia, min son mår bra idag. Han är frisk med allt vad det innebär. Men då visste jag inte ingenting. Då visste jag inte att det fanns en dålig sida av livet.

    Jag vill dela med mig av min blogg idag. För det är viktigt för mig. Viktigt för mig att bearbeta. Idag delar jag med mig av en del av mitt liv. En orörd del av mitt liv som jag valt att inte bearbeta. Nu var det dags och här är den...

    magdalenarydberg.blogspot.com


  • Svar på tråden Idag vill jag dela med mig av min blogg.
  • Wahlentina

    Herregud vilken taumatisk historia! Vad glad jag är att det trots allt gick bra för din Emil. Men varför svek mannen er så?

  • Familytime

    Ja du.. det kan man ju fråga sig. Jag har än idag inte hittat ett sätt att förstå mig på den karln. Vi lever givetvis inte tillsammans idag, och han har ingen kontakt med sin son. Jag visste väl redan när jag blev gravid att det här inte var någon bra människa, men jag var gravid och jag ville kämpa för "familjens skull". Och det gjorde jag tills pojken var dryga året. Då lämnade jag honom och fick klara mig på egen hand. Man kommer aldrig förstå oviljan att ta hand om sitt barn för att istället dricka eller göra andra saker, och det är nog lättast att man bara accepterar det faktum att man aldrig kan förstå det.


  • Wahlentina

    Synd om biologiska pappan till sonen att han inte fattade/fattar vad han missar. Men som sagt det är hans problem. Skönt att höra att du gått vidare i livet.

    Kram på dig starka kvinna!

  • Familytime
    Wahlentina skrev 2008-06-27 13:34:48 följande:
    Synd om biologiska pappan till sonen att han inte fattade/fattar vad han missar. Men som sagt det är hans problem. Skönt att höra att du gått vidare i livet.Kram på dig starka kvinna!
    Tack ska du ha!
Svar på tråden Idag vill jag dela med mig av min blogg.