• Linakinn

    Böcker till tvååring?

    Min kille blir 2 år i augusti. Tycker det är lite svårt att hitta "lagom" böcker just nu. Vad läser ni för era, vilka är favoriterna?

  • Svar på tråden Böcker till tvååring?
  • SIN74

    Maxböckerna.
    Allt om fordon, särskilt grävmaskiner. Nasses grävskopa är en favorit.
    Mamma Mu, Bamse

  • Livshlädje

    Emma, Totte, Lilla Anna, Mulle Meck´s första böcker, böckerna om Bäbis, Molly Mus..


    Om du inte kan njuta av det du har, hur skulle du då kunna vara lyckligare med mer?
  • sarismaris

    Min dotter älskar Emma- och Totteböckerna av Gunilla Wolde! Fick sin första för ca ½ år sedan, hon är nu 2 år och 7 mån. Har också en bok som heter "Morris på stora ängen" (finns fler i samma serie, handlar om en hund), kommer inte ihåg författarens namn, den gillar hon också mycke!

  • Linda1976

    Bu och Bä-böckerna (finns 6-7 st)
    Lilla H cyklar på - den älskade Alice som 2åring.
    Ellen-böckerna


    Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • Vofflis

    Min dotter älskar alla Alfons Åberg- böcker. De är det enda i bokväg som hon tycker om.

  • Lalalong

    Klara är 2 år och 2 månader och älskar Luddeböckerna.

  • Hellvira

    Min son ÄLSKAR max böckerna. Lagom spännande när hunder tar nappen osv
    Lagom mycket text också. Han orkar inte med längre sagor just nu. Mycket spring i benen.

  • Tuffla

    Böckerna om lilla ugglan. Jag är inte rädd och Jag är inte söt. Min systerdotter älskar dem!!! Men hon älskar att höra sagor. Och Mulle Meck går alltid hem.

  • astalacasta

    Alla böcker av Richard Scarry är roliga i den åldern och länge till, många detaljer att peka på och prata om medan man läser. Den här tex:
    www.bokus.com/b/9789129621976.html

    Billy-böckerna har min tjej gillat sedan ungefär den åldern, tex denna:
    www.bokus.com/b/9789163846601.html

    Emilia på bondgården älskar båda mina barn (4 år samt 1 1/2 år) så den borde funka för flera åldrar:
    www.bonniercarlsen.se/Upphovsman/Bokpresentationssida/

    Håller med de som skrev ovan om Ellen-, Totte- respektive Emma-böckerna.

    Bu och Bä-böckerna borde ju också vara toppen för en tvååring. Favoriterna hos oss var "Bu och Bä på kalashumör" samt "Bu och Bä får besök".

  • Miss Lau

    Min son är 2,5 år och de stora favoriterna här är Bu och Bä, Totte och Max.

  • Hellvira

    Måste tipsa er andra om en jätterolig bok för lite yngre kids. Jg började tröttna på pekböcker med bondgårdar osv och hittade pek Elvis
    Den har bilder på bra saker att veta när man är bebis som Elvismacka (med banan på) och elvis hus, pool, mic, PUSSAR osv
    Sonen gillade den jättemycket.

Svar på tråden Böcker till tvååring?