• Grenadjären

    Försvarsintresserade

    Några med militärt intresse och engagemang?

  • Svar på tråden Försvarsintresserade
  • davidian

    grenadjären tack för svaret
    Gjorde sjö-varianten inom Marinen nu känns det som om det var ca 3 evigheter sen. Det är inte riktigt så det känns så väldans lockande att stå i givakt och leka ålning medelst hasning.

    ska fundera vidare och ev prova på att göra som du säger.
    antar att det beror mycket på vilken "nivå" det lokala HV befinner sig på.

  • Grenadjären

    Aha.. Nu ska vi se, Halmstad...
    I 16 finns ju inte längre men Luftvärnsregementet Lv6 va?


    JustTemporary skrev 2008-08-11 19:42:36 följande:
    Jag gör lumpen just i detta nu i Halmstad
  • Vibekes Pappa

    Lv 6 ligger där I 19 låg helt riktigt. Men jag ligger inne på gamla flottiljen, F14 tror jag det heter, fast idag heter det FMTS (försvarsmaktens tekniska skola)


    Grenadjären skrev 2008-08-11 20:23:28 följande:
    Aha.. Nu ska vi se, Halmstad...I 16 finns ju inte längre men Luftvärnsregementet Lv6 va?
  • Wipperman

    Värnplikt på K4.
    Militär-förälder, pappa är överstelöjtnant.
    Intresse men inget engagemang.

  • Kjell2

    RO Sign, ett antal repövningar, fd civilanställd på HKV. Numera bara ett stort militärhistoriskt intresse. Medicinskt oduglig för aktiv tjänst.

  • Dryorophus

    Men är FFK militärt? Det är ju bara Frivilliga Flyg Klubben
    Dn militära flyggruppen heter välk något med Frivilliga FlygVapnet?

  • SPOM
    Dryorophus skrev 2008-10-08 11:06:07 följande:
    Men är FFK militärt? Det är ju bara Frivilliga Flyg KlubbenDn militära flyggruppen heter välk något med Frivilliga FlygVapnet?
    FFK gör övningar tillsammans med bla hemvärnet.
  • Ordinary
    JustTemporary skrev 2008-08-12 19:58:14 följande:
    Lv 6 ligger där I 19 låg helt riktigt. Men jag ligger inne på gamla flottiljen, F14 tror jag det heter, fast idag heter det FMTS (försvarsmaktens tekniska skola)
    I19 ligger i Boden, har alltid gjort och kommer förhoppningsvis alltid att göra det.
  • Dryorophus
    SPOM skrev 2008-10-08 12:33:28 följande:
    FFK gör övningar tillsammans med bla hemvärnet.
    Jojo, de hjälper även Marinen med att identifiera fartyg...men ändå...
  • SPOM
    Dryorophus skrev 2008-10-10 15:15:05 följande:
    Jojo, de hjälper även Marinen med att identifiera fartyg...men ändå...
    Frågan löd: Några med militärt intresse och engagemang?

    Mitt svar: Jag flyger lite i FFK (Frivilliga Flyg Kåren).
    Och eftersom du inte verkar veta vad det innebär så kan jag kort förklara för dig att vi utför uppdrag för kommuner, länsstyrelser, Räddningstjänster, Försvarsmakten, frivilligorganisationer, Naturvårdsverket, Polisen och Sjöräddningen. Du kan lätt gå in på www.ffk.se och läsa dig till information.

    Så återigen frågan var om jag har militärt intresse och jo, det har jag. Vad vet du om det? Hur kan du kommentera detta? Ett tips: Ta gärna reda på fakta innan du kommenterar andras inlägg.
  • Dryorophus
    SPOM skrev 2008-10-14 09:26:46 följande:
    Frågan löd: Några med militärt intresse och engagemang?Mitt svar: Jag flyger lite i FFK (Frivilliga Flyg Kåren).Och eftersom du inte verkar veta vad det innebär så kan jag kort förklara för dig att vi utför uppdrag för kommuner, länsstyrelser, Räddningstjänster, Försvarsmakten, frivilligorganisationer, Naturvårdsverket, Polisen och Sjöräddningen. Du kan lätt gå in på www.ffk.se och läsa dig till information.Så återigen frågan var om jag har militärt intresse och jo, det har jag. Vad vet du om det? Hur kan du kommentera detta? Ett tips: Ta gärna reda på fakta innan du kommenterar andras inlägg.

    Jag har själv flygit med FFK.  Så jag vet vad de gör. Men du skrev bara att du har flygit för dem. Inte att du hade något mer intresse för försvarsmakten, eller att du var engagerad med dem. För alla piloter som flyger för FFK behöver ju inte vara intresserade.


    Men ja. det kanske var en dum komentar jag kom med. Allt detta kunde ha sluppit undan om jag bara frågade dig om hur det bevisar ditt intresse för försvarsmakten...Men men gjort är gjort...

  • SPOM
    Dryorophus skrev 2008-10-14 11:28:35 följande:
    Jag har själv flygit med FFK.  Så jag vet vad de gör. Men du skrev bara att du har flygit för dem. Inte att du hade något mer intresse för försvarsmakten, eller att du var engagerad med dem. För alla piloter som flyger för FFK behöver ju inte vara intresserade.
    Men ja. det kanske var en dum komentar jag kom med. Allt detta kunde ha sluppit undan om jag bara frågade dig om hur det bevisar ditt intresse för försvarsmakten...Men men gjort är gjort...
    Jepp, jag håller med dig, dvs onödig kommentar.

    Men om du nu har flygit för FFK bör du ju själv veta att FFK inte "bara" står för "frivilliga flyg klubben" som du skrev i ett tidigare inlägg...eller?

    Nog sagt om detta, jag avslutar mitt engagemang i denna tråden nu.
Svar på tråden Försvarsintresserade