• Skrutt74

    Hur länge efteråt....?

    Jag födde vår änglsdotter Nella 13.8 och gick igenom en skrapning 17.8. Vet någon hur länge efter en skrapning som mensen kommer tillbaka. Kommer den snabbare än om jag inte skulle blivit skrapad? Eller senare?

    Jag blödde nästan ingenting efter skrapningen, men sen (efter 4 dagar) började jag blöda mera igen. Nu, idag, tycker jag att jag igen börjat blöda lite mindre.

    Någon som varit med om samma? Jag har PCO och vet att min kropp inte kommer att återställa sig särskilt fort eftersom den inte fungerat ordentligt före heller. Men att få en liten fingervisning skulle kännas bra. Har nämligen en konstig molande värk nere i magen idag, och jag vet att det inte kan vara ägglossning el liknande. Kan det innebära problem tro? En skrapning till att vänta...?

    Tacksam om någon har några erfarenheter...

  • Svar på tråden Hur länge efteråt....?
  • MansonDust

    Det kan ta 6-8 veckor innan mensen kommer tillbaka.

  • Entvåtre

    Jag ringde precis till vårdguiden eftersom jag har samma problem (bortsett från PCO- det vet jag inte vad det är) Men mina blödningar avstannade för att sedan komma tillbaka. Det beror på att livmodertappen sluter sig med det blöder fortfarande i livmodern och när det blir tillräckligt mycket blod i livmoderns stöts det ut. Man ska dricka mycket och röra sig mycket, för då hjälper man livmodern att tömma ut blodet.

    Efter en - tre månader återkommer mensen efter sen abort.

  • Skrutt74

    I söndags var det 4 veckor sedan min skrapning. Då (i söndags alltså) hade jag varit utan blödning i en vecka. På dagen fick jag svaga menssmärtor och blödde ytterst lite, detta har även fortsatt idag. Man undrar ju om det kan vara mensen som är väldigt sparsam eller om det är ett eftersläntrande avslag. Svårt att veta... Jag hoppas så klart att det är mensen så att kroppen börjar bli återställd...

Svar på tråden Hur länge efteråt....?