• Thaimâe

    Thailandsväntande

    Vad gör ni för att fördriva väntan? Vad tror ni om utvecklingen?

  • Svar på tråden Thailandsväntande
  • Misan9

    Hmm... Vet inte vad man ska tro... För ett par månader sen trodde vi nog på minst två års väntan men nu när det kommit några bb börjar man hoppas att takten ska öka lite. Vore ju hemskt om det nu igen blev tyst i 8-9 månader... Vad tror du själv? I bästa fall har vi ett halvår kvar men det vågar jag nog inte tro på.

    Vi har just börjat på en grundläggande nybörjar kurs i thai på folkuniversitetet! Målet är att kunna hälsa och säga någon artighetsfras när det är dags att åka. Himla kul hade vi i alla fall på första träffen!

    Våren och sommaren flöt på bra men nu börjar väntan känns väldigt jobbig...

  • Thaimâe

    Nä det är svårt ... Jag tror strax under två år för barn fram tom feb/mars sedan tror jag det drar iväg igen i april, stor månad. Jag tror inte SN-barnen kommer korta ner kötiden. Tyst i 8-9månader blir det ju inte tror jag, så länge har det aldrig varit tyst. Frågan är dock hur mycket det kommer hoppas i kön. Tex Ac väntar BB men vilka kommer att få dem?! Jag hoppas vi har max 3-4 månader kvar men tror på kortare.

    Tackar för varje dag som väntan inte ännu känns jobbig.

  • Lillaludd

    Shopping var vad jag pysslade med inför vårt första barn, samt att kolla på utländska siter med små filmer m m från barnhemmen.
    Vi räknar med 2 till 2,5 års väntan, känns lite surt med tanke på att med nr 1, så hade vi vid det här laget väntat över halva tiden. Nu försöker jag inte ens tänka att vi väntar barn, först om ett år vågar jag låta mig längta ordentligt. Nu när man redan har det mesta till barnet känns det ju inte heller som man kan shoppa och kolla barnvagnsmodeller m m.
    Det brukar ju inte hoppas så mkt i kön om inte det är något speciellt, så jag tror man kan vara ganska inställd på sin köplats om man har ett normlat medgivande och inte har önskat kön.
    Jag visste exakt den dagen vi skulle få BB, det kändes i magen så jag mailade det till en kompis och samma dag efter lunch kom samtalet. Det hade lika gärna kunnat komma en vecka tidigare eller 2 månader senare.
    Min mardröm är att få BB om 2,5 år mitt i julen, och känna panik över att inte hitta biljetter alt att de kommer kosta 20 tkr per styck för 3 personer.

  • Thaimâe

    Men det måste ju skett någon förändring iom att org nu informerar om att det intef innsn ågon kö och att de som står först inte alltid blir föräldrar först.

    Vadå visste ni när ni var matchade? Annars så hade det ju kunnat komma när som för köplats säger ju inte så mycket iom att det då och då blir tyst länge!

  • Lillaludd

    Nja, förändring o förändring. Först sa man att det inte fanns kö i Thailand, sedan under 2005/2006 så var det mer eller mindre efter ködatum, men det kunde hoppas en familj eller två. Så jag tycker faktiskt inte det är någon skillnad alls mot tidigare.
    Tycker mest det är AC som krånglar.

    Hade ingen aning om att vi var matchade, var bara en magkänsla om att nu idag kommer det hända!
    Men familjen för oss, hade skickat 1 vecka före o de fick BB två veckor före oss. Vi var matchade drygt en månad före BB, såg vi i alla papper som vi fick.

Svar på tråden Thailandsväntande