• Pusselbiten86

    Fick veta idag! MA = Vecka 16. VARFÖR ???? :-(

    Började blöda idag runt middags tid... åkte in till akuten- fortsatte blöda!
    Inga stora mängden men de kom en massa på pappret..

    Väl när de var våran tur så skulle vi kolla med VUL.
    Han satte in staven o riktade skärmen o sa direkt
    " Jag ser ingen hjärtverksamhet längre "

    "Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej, varför ??? , " Och sen stortjuter jag.
    Gyn läkaren lämnar mig o min man i fred!!
    TACK!

    Sen när jag samlat ihop mig lite så går vi o ska fråga vad som händer nu.

    Ska in nästa vecka för sövningen osv.

    NÅGON som vet om jag får se min älskade lilla bebis om jag vill??

    Jag var i vecka 16, De är ju sådant som inte ska få hända vid denna tiden?
    Så nu får vi ingen April bebis

    Känns som just nu gör jag VAD som helst bara för att tillbaka min underbara lilla bebis levade i min mage igen!!!
    Skit jobbigt att gå på Toaletten o se blod på blod hela tiden VARFÖR???? Gråter

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-19 22:42
    Här kommer en lite längre beerättelse...

    Nu är jag piggare och kan ge er lite mer information..

    Som sagt så startade värkarna kl 06 imorse med 5 min mellan.sen kl 08 stod jag inte ut länrfe då var de nere p 2.5 min mellan.

    ( värkarbetet är precis som när du ska föda normal stor bebis ) Så ni kan tänka er smärtan

    Åkte in o fick komma in direkt... och efter kanske 25 min där inne lossnade de som en propp i mig. o de forsade blod. Inte sett så mycket blod på en gång någonstans alls!!

    Så ja fick hjälp av sköterskor med blöjor o allt... o de sexiga nät trosorna .

    Sen kände jag hur de bubblade till när nere va 25 min senare så jag gick in på toan o skriker på nicklas att han får ringa på larmet o de kommer ganska kvickt etersom de vet vad de gäller.. och sen närde bara ska ut o hämt så vi kan torka upp allt blod så skriker ja igen.. # Barnet kommer nu"..Först kom typ som en moderkaka men om det var det , de vet ja inte.

    Sen ser jag fostret ligga i min hand..

    Så liten, så liten, med precis som en riktig bebis...fast mkt mkt mindre..
    Tog foto på liten o den fick stanna hos oss lite och vi sa hejdå ...
    min stora son sa " Söt bebis, bebis död"... Så de var nog hans sätt att säga hejdå till sitt syskon.

    Fick in på operation sen o sövas med o skrapas.. Tappade massa blod, fick ligga på uppvaket, och ja har blodtrycks fall nu, lågt HB så nu liger ja inne för observation till imorgon så får vi se då.

    vet inte vad jag mer ska skriva mer än att de känns tomt inom mig..
    Men ändå ganska skönt att kroppen fixade själv...

    Mannen åkte med in + barnen, men allt gick fint ändå!!

    De var allt från mig.

    Fråga gärna om de är något niv ill veta så ka jag se om jag orkar svara...

  • Svar på tråden Fick veta idag! MA = Vecka 16. VARFÖR ???? :-(
  • Centurion
    Pusselbiten86 skrev 2008-11-04 08:38:16 följande:
    Jag vet inte vad de gör med liten nu. Fick höra fårn kuratorn att de hamnat som " brännbart" Vet inte om prover togs eller hur de var...
    Nee inget barn bli brännbart mer än i den meningen att bebiser kremeras tillsammans med andra små bebisar och begravs i minneslund. Varje sjukhus har en minneslund till de små.
    Welcome to walk a mile in my moccasines
  • Sandrah85
    Pusselbiten86 skrev 2008-11-04 19:29:43 följande:
    Ja det är det!
    Men då har vi vart med om samma sak på samma ställe då. Uschan!! Till mig sa de ingenting heller om vad de gjorde med bebben. Min var iofs ganska liten för den hade dött tidigare, men ändå. Man borde få ett val.
    ♥ Devin 11/11-07 ♥ sandrah.blogg.se
  • Centurion

    Rutiner för omhändertagande av foster efter senaborter (vecka 13 t.o.m. 28)
    Stor hänsyn måste tas till den enskilda kvinnans (parets) situation och önskemål. Vid flertalet legala senaborter finns det ingen anledning att diskutera sjukhusets rutiner för omhändertagande av foster med kvinnan (paret). Vid många spontana och vissa legala senaborter kan det dock finnas ett behov att med kvinnan (paret) diskutera omhändertagandet av fostret. Detta behov torde öka ju senare i graviditeten aborten äger rum. Det ankommer på berörd sjukvårdspersonal (oftast kurator) att bedöma om och när det är lämpligt att informera om sjukhusets rutiner för omhändertagande av foster. Härvid bör kvinnan (paret) också få tillfälle att uttrycka särskilda önskemål, vilka kan ersätta eller komplettera de vanliga rutinerna.


    Klinikchefen för kvinnokliniken/motsvarande ansvarar för att berörd sjukvårdspersonal informeras om rutinerna för omhändertagande av foster samt vilken praxis man bör ha då det gäller att informera patienterna. På de sjukhus som saknar egen patologavdelning bör det ankomma på klinikchefen för kvinnokliniken att i samråd med företrädare för berörd patologavdelning utarbeta lokalt anpassade riktlinjer för omhändertagande av foster.


    Det förutsätts, att respektive sjukhus/sjukvårdshuvudman träffar överenskommelse med vederbörande kyrkogårdsförvaltning beträffande rutinerna för övertagandet och det vidare omhändertagandet av foster.

    http://www.sos.se/sosfs/1990_8/1990_8.htm


    Welcome to walk a mile in my moccasines
  • Lovleyness

    Hej underbara du

    Ville bara säga att även om jag inte känner dej så ville jag bara få ge dej en värmande kram

  • Pusselbiten86

    Ojdå....
    De var skumt.. Trodde de bara var jag som ska få ett sådant bemötande...
    När hände ditt?
    Födde du upp på avdelningen?


    Sandrah85 skrev 2008-11-04 21:05:18 följande:
    Men då har vi vart med om samma sak på samma ställe då. Uschan!! Till mig sa de ingenting heller om vad de gjorde med bebben. Min var iofs ganska liten för den hade dött tidigare, men ändå. Man borde få ett val.
    Noah 0605, Thias 0707, Liten F/D 19 Okt 08
  • Sandrah85
    Pusselbiten86 skrev 2008-11-05 10:33:42 följande:
    Ojdå.... De var skumt.. Trodde de bara var jag som ska få ett sådant bemötande...När hände ditt?Födde du upp på avdelningen?
    Det var dec -06 mitt hände. Jag minns inte för de sövde mig för jag hade sånna smärtor och de vägrade ge mig annat än panodil som smärtlindrande. Idioter!!
    ♥ Devin 11/11-07 ♥ sandrah.blogg.se
  • Pusselbiten86

    J ajag fick en spruta med Morfin o sen tabletter på det . innan de sövde mig för OP...


    Sandrah85 skrev 2008-11-05 11:31:55 följande:
    Det var dec -06 mitt hände. Jag minns inte för de sövde mig för jag hade sånna smärtor och de vägrade ge mig annat än panodil som smärtlindrande. Idioter!!
    Noah 0605, Thias 0707, Liten F/D 19 Okt 08
  • sojln

    Beklagar verkligen vad som hände er.... läser med tårar i ögonen. Hoppas du mår bättre nu och att vardagen funkar skapligt. Lycka till i livet. Styrke kram.

  • Pusselbiten86

    Jodå dagarna går sakta framåt..
    Skriver myket om det i bloggen och gr till en kurator..
    kolla gärna på min blogg.

    morgonstjarna.webblogg.se

    Men ja mår ganska OK... jobbigt emellanåt. men vi försöker se framåt... Och inväntar ett nytt + någongång...

    TACK för att ni tänker på mig. bli så glad!


    Noah 0605, Thias 0707, Liten F/D 19 Okt 08
  • anneilund

    Åh, blir så ledsen när jag läser vad du/ni har gått igenom. Jag närmar mig själv snart vecka 16...
    Hoppas livet går i rätt riktining för dig nu.

    Många varma kramar

Svar på tråden Fick veta idag! MA = Vecka 16. VARFÖR ???? :-(