• rebmetpes

    fått missfall nyss?

    är det någon mer som nyss fått missfall ?

    fick missfall för en vecka sen.
    va hos min dotters farmor, jag va i v12. hade på lördan pratat med min svägerska som oxå va gravid hur kul det va att vi skulle ha så tätt igen.
    på kvällen fick jag blödning som inte slutade, och när magsmärtorna kom åkte vi in till akuten och där konstaterade dom att fostret inte levde och att det hade dött i v9.
    jag hade fruktansvärt ont och skrek massa, fick sprutor med smärtstillande, och fick ligga kvar över natten för att se om kroppen stötte ut det själv, det kom en hel del klumpar, men vid läkarundersökningen på dagen efter så såg hon att det var rester kvar, så jag fick skrapas.

    det känns ganska tungt, min dotter tog 1 år på sej att bli till och denna tog 10 månader på sej.
    jag har alltid velat ha barn tätt.
    min dotter fyller två i maj, då skulle hon blivit storasyster, nu blir det inte så

  • Svar på tråden fått missfall nyss?
  • lizagirl

    Ja, man sitter som inte ensamen i den här båten verkar det som...
    Jag fick dock ett "tidigt missfall" men det känns ändå i hjärtat...


    ♥ Julia & Alice ♥
  • JloveK

    hej!

    jag fick det inatt. skulle gå på toa och känner hur något ramlar ur mig:( jag visste inte alls att jag var med barn.har inte känt ett tecken på det. Av storleken att döma var jag runt vecka 6.liytet men ändå.tänker på vad det kunnat blivit. :(..det känns tungt verkligen när det händer.
    hade haft kvar det om jag visste.

    kram och sköt om dig

  • Skurtovic

    Jag fick mf i juni. Då var jag i v 6. Fick senare reda på att min syster skulle ha barn ett par veckor innan mej bara. Hon är nu i 7 månaden men det var ingen lätt graviditet för henne heller. Hon har haft det jättetufft. Men hon har ju å andra sidan kvar sin lilla i magen i alla fall... Ganska jobbigt att se henne och veta att jag kunde vart i princip lika långt gången!

    Skönt så här i efterhand att det inte gick länngre tid innan mf iaf.

    Hoppas på nya knoddar för oss alla snart!

  • Gunish

    Jag fick mitt för en dryg månad sen- dagen före min födelsedag i v 13.

    Tyckte att var lite konstigt när jag faktiskt mådde bra ganska snart efter(som om jag inte hade rätt till det) Samtidigt så har jag upplevt att jag inte haft någon lust att göra saker och ting.

  • rebmetpes

    hur mår ni nu?

    gått fyra veckor nu.
    slutade äntligen å blöda nu i veckan, sköööönt.

    mår inte så dåligt, fast tycker det ä rjobbigt att se magar

  • MammaMelissa

    Ja, jag födde två friska flickor för 7 veckor och ca 5 dagar sedan. I v. 21+6 -så det räknas som sent missfall och läkarna gav de ingen chans att överleva trots att de försökte andas själva.

  • piglet 76

    Hej, jag fick missfall förra lördagen o då var i v11. Jag har oxå en dotter som längtade efter att bli storasyster, snart 2,5. Hon är visserligen storasyster nu men min andra dotter föddes dödfödd i somras.Jag som längtade sååå efter att min förstfödde skulle bli storasyster o ha en bebis o leka med o inte en grav att gå till. O sen när nästa chans kom, försvann den snabbt. Jag ville ha mina barn mellan 2-3 år mellan o nu hinner min förstfödda fylla 3 innan nästa kan komma.

    Jag har oxå erfarenhet att de tar lång tid att bli gravid, 1 år mellan gångerna. Har dem 2 sista gångerna lyckats bli gravid på första o andra försöket så de ger ju nu lite hopp men jag har bara blivit gravid i månaderna sept o okt. Så ska de bli nån ändring på de nu? Snällaaa..........

  • DaughterOfRock

    Har fått det konstaterat att jag fått ett missfall, mitt knytte är borta föralltid.
    Trodde inte man kunde må så här skit..
    Hur klarar ni att gå vidare?

  • karl astrid

    Hej,för sju mån sen var jag så otroligt lycklig,väntade mitt första barn.Något så stort har jag aldrig tidigare varit med om.Att något skulle gå fel fanns ju inte,jag mådde ju så bra!Men den 22 april hände det som inte fick ske,efter lite småblödningar fick jag genom ultraljud reda på att barnet var dött och hade varis så i flera veckor,jag var då i v 14.Nåt såpass hemskt.....Trots att hela sommaren o hösten gått så har sorgen inte blivit lättare.Man blir konstant påmind om vad man mist när man ser alla gravida och små bebisar överallt.Inte blev allt lättare när min pojkvän lämnade mig 4 månader efter.Jag har en liten ängel i himlen som jag aldrig kommer att glömma.Kram till er alla som upplevt detta hemska.

  • MiieRO

    Jag kom hem i dag. min blödning började i torsdags. och i går blödde jag så mycket att jag svimmade.. så jag hamnade på sjukhus.. där konstaterade det att bebisen dött i vecka 6-7 jag var i vecka 11..
    förstår inte att det kan ta så lång tid för kroppen att reagera..
    blöder än mycket.. hur har det varit för er???


  • DaughterOfRock

    Min bebbe dog i v7 men blödningarna avtog ganska fort, va två dar som det va en hel del sen ingenting.
    Beklagar!

  • rebmetpes

    MiirRo

    jag blödde i 3 ½ veckor efteråt, men på slutet va det inte mycke

    vi va på 2 års kalas, jag och min dotter. då va det två mammor som va gravida där, jag tyckte det va ganska jobbigt

  • piglet 76

    Var precis de samma, i v11 o de hade knappt växt nåt...att kroppen ska ta så lång tid på sig innan de stöter ut....Tid som bara tickar för ingenting :( De var 2,5 veckor sen nu, blöder fortfarande en del....varierar mycke...men ska de hålla på lika länge som när ja födde min dötter för 4,5 mån sen,(dödfödd), i 3v...... snart ska ju mensen komma oxå ju............

  • MiieRO

    Jag fick åka in och skrapas.. kom hem i dag.. har varit en pärs.. kämpar med att få upp blodvärdet igen.. fick 2 påsar blod i dag. så nu mår jag lite bättre...


  • rebmetpes

    piglet

    jo, första mensen har kommit, så nu är kroppen back on track.
    så nu hoppas jag på en bra julklapp

    det är fortfarande jättejobbigt att se dom som är gravida, speciellt dom som väntar tvåan och har barn i samma ålder som jag.
    nu i jul ska vi fira med min svägerska, och hon har en son som är två månader äldre än min dotter och ska ha nu samtidigt som jag skulle ha haft, det va så roligt att vi skulle få kusiner i samma ålder igen, men nu blev det int e så
    så det kommer nog bli lite jobbigt att se henne i jul

    kram

  • icka76

    Kom precis hem från VUL, väntade tvillingar. Men de hade dött i vecka 8+5, nu var jag i vecka 10+5. Ska till gynakuten på torsdag och ta ett kontroll VUL, för att säkerställa.

    Vad är "bäst" att ta tabletter eller att skrapas?? Tror jag vill skrapas.

  • Kattis1

    icka76 skrev 2009-01-26 12:57:31 följande:


    Kom precis hem från VUL, väntade tvillingar. Men de hade dött i vecka 8+5, nu var jag i vecka 10+5. Ska till gynakuten på torsdag och ta ett kontroll VUL, för att säkerställa. Vad är "bäst" att ta tabletter eller att skrapas?? Tror jag vill skrapas.
    Beklagar så oerhört mycket!
    Om du vill öka chanserna till att bli gravid snart igen, så ska du skrapas. Svarade liknande i annan mf-tråd också där jag såg att du nyss skrivit.
    Styrkekramar!!!
Svar på tråden fått missfall nyss?