• Psychobilly

    Tinnitus? Eller bara lång efterpip efter konserten.

    var på konsert igår och dum som jag är glömde jag öronproppar. Det brukar alltid ringa i öronen direkt när jag kommer hem ifrån konserter. Men den brukar vara borta dagen därpå. Denna gången är dte inte borta. Det piper och ringer och jag håller på att bli tokig. Kan det vara tinnitus? Vad händer då, finns det hjälp att få?
    är det inte borta tills i morgon kommer jag få panik. Jag har koncentrationssvårigheter och jag vet inte hur jag någonsin ska kunna lära mig leva med det här jävla pipandet.
    Nån som haft sånt pip i öronen mer än ett dygn efter en konsert men att det sen försvunnit? Eller någon som har tinnitus och kan ge råd..

  • Svar på tråden Tinnitus? Eller bara lång efterpip efter konserten.
  • Bevabus

    Vänta nån dag och se om det går över, annars kan du ringa läkaren. Jag brukar också ha sådär dagen efter en konsert.

  • Pelargonen
    Bevabus skrev 2008-11-03 14:23:21 följande:
    Vänta nån dag och se om det går över, annars kan du ringa läkaren. Jag brukar också ha sådär dagen efter en konsert.
    Vill bara berätta för dig (av ren omtanke) att pip dagen efter en konsert är STORA varningstecken på att dina öron inte tålde ljudstyrkan! En vacker dag "ger cellerna efter" och pipet stannar för evigt. Jag skulle använda öronproppar i framtiden om jag var du.
  • Psychobilly

    Emma w S skrev 2008-11-03 14:20:48 följande:


    vitamin c och e ska du tillsätta under de närmaste dagarna.Även alvedon två gånger om dagen i tre dagar.Så kila ner till apoteket och lycka till(Hade föreläsning om detta för några dagar sen)
    Tack för tipsen!! Ska stoppa i mig vitamin c direkt. Har tagit alvedon för jag har ont i huvudet konstant just nu.
    over alltid med öronmproppar eftersom jag måste ha knäpptyst annars kan jag inte sova. Tyvärr tar dem ju inte bort ljudet jag har i huvudet. Men jag ska absolut använda dem under dagarna för att undvika andra höga ljud.
  • Psychobilly
    Pelargonen skrev 2008-11-03 20:29:27 följande:
    Hur går det för dig TS? Bokat tid hos en läkare?
    Nä har inte bokat än. Ska ringa i morgon och höra vad dem säger på vårdcentralen.
  • Horst

    finns ett ställe i Ystad som är MKT bra.

    bett-relaterad tinnitus alltså.

    muskelspänningar och psykologiskt

  • Horst

    Bästa (och svåraste) rådet - Tänk inte på det.

    Andra råd...

    *Sysselsätt dig med saker så att du kan försöka komma ur din onda cirkel. Gärna fysiskt uttröttande saker för att öka chansen att somna fort på kvällen.

    *Prata med andra som är i samma situation som du.

    *Stressa inte. Må bra. Ta vara på dig.

    Lycka till!

  • Psychobilly
    Horst skrev 2008-11-04 00:43:01 följande:
    Bästa (och svåraste) rådet - Tänk inte på det.Andra råd...*Sysselsätt dig med saker så att du kan försöka komma ur din onda cirkel. Gärna fysiskt uttröttande saker för att öka chansen att somna fort på kvällen.*Prata med andra som är i samma situation som du.*Stressa inte. Må bra. Ta vara på dig. Lycka till!
    Tack så jätte mycket. En man i min klass har tydligen tinnitus och han pratade med mig idag. Känns lite bättre efter det. Han lugnade verkligen ner mig. Precis som ni här!

    Vårdcentralen sa åt mig att ringa på måndag om besvären inte var borta...Vilket jag inte tror dem är..
Svar på tråden Tinnitus? Eller bara lång efterpip efter konserten.