• Tina med ängeln Christoffer

    Vi som fått syskon till våra änglar del 6

    Eftersom del 5 stängts ner så öppnar jag nu del 6 av denna tråd.

    Här kommer en fortsättning på vi som fått syskon till våra älskade änglar där vi kan fortsätta att skriva.

    Här pratar vi bla om:
    Hur det känns?
    Hur vi mår?
    Hur går våra tankar?
    Barnprat mm.

    Länk till del 5
    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m35242760.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-30 16:58
    Länk till del 4
    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m32652142.html

    Länk till del 3
    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m29728698.html

    Länk till del 2
    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m27084935.html

    Länk till del 1
    www.familjeliv.se/Forum-10-204/m23544400.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 23:46
    Födelsedagstråden
    www.familjeliv.se/Forum-10-203/m41239099.html

  • Svar på tråden Vi som fått syskon till våra änglar del 6
  • Didden
    Qiina skrev 2009-02-09 19:36:08 följande:
    Herregud vad jobbigt att förlora ett barn och fy att släktingar glömmer födelsedagen!Mina tårar rinner...tänker på er och grattis eddie!
    Tack!!!
    Mamma till fem söner. Tre på jorden och två i himlen.
  • Cilija
    Didden skrev 2009-02-09 19:06:40 följande:
    Cilija:Tack  Ja just det du fyller ju år på min ängels dag! Varma grattis på födelsedagen Kramar!!Men det måste ju kännas än mer märkligt, att han föddes på samma dag som Ted! Men å andra sidan så lär de ju aldrig glömma Ted då, och det är ju bara positivt!
    fast jag vet att min brors sambo sa, nej inte idag när vattnet gick på morgonen, han kom två dagar innan bf.

    o d lustiga är att vi hade först samma bf dag, eller jag den 30 maj sen blev framflyttad till 31 så hade vi samma sen blev hon flyttad till 17 juni, ganska många dagar.

    men de va noga med o fråga oss hur vi kände för det kommer jag ihåg.
    de är verkligen toppen mäniskor hon o min bror. *love them*

    har just vatt o lämnat host medicin till min andra bror o hans sambo, fy katten va dåliga de är....  blä...
  • Eva S

    Tack för att du startade ny födelsedagstråd Rebecca! Snart dags för denna också.

  • Tina med ängeln Christoffer

    Hejsan hoppsan.

    Jag har lagt till födelsedagstråden i TS.

  • Didden

    Vad göra med små bestämda matvägrare???
    Gjorde storkok här i förra veckan och frös in i småportioner till Dante. Det blev väl ca 25 portioner....
    Tror ni ungen äter? Näpp!
    Så det blev till att öppna en industritillverkad burk till middagen idag {#lang_emotions_frown} efter att jag försökt att truga i honom av min mat en bra stund...
    Vad gör man?? Några tips??
    Mina andra två har ätit allt med god aptit så det här känner jag inte igen...
    Har även försökt med välling ett bra tag, man han totalvägrar det med!
    Betämd liten son jag har {#lang_emotions_wink}


    Mamma till fem söner. Tre på jorden och två i himlen.
  • humma

    I dag är det fullt upp men på ett bra vis, tror jag.
    Mamma har börjat tappa håret och hon lät lite skärrad över det. Tror att det är en mentalt jobbig fas innan man har vant sig. Det är också lite jobbigt att sitta långt borta från henne...
    Imorgon är det pappas födelsedag, vi syskon uppe i Stockholm ska träffas och äta mat ihop.
    Med tanke på vad vi talat om ovan är det ganska konstigt att det känns så naturligt att träffas på pappas födelsedag men på Viggos dag är det knäpptyst? Även om jag vet att min pappa har Viggo hos sig och att jag gärna är tillsammans på hans dag.

    Milla är så fin men så "kantig" också, hon vägrar ta på sig ytterkläder på morgonen. Jag har bestämt mig för att det är OK ibland och hon verkligen knatar bort till dagis utan att ångra sig. Jag går brevid med filt och jacka i högsta hugg!
    Sedan ber hon om vantarna (jippi!) fast hon ska bara bära dem, inte ta på sig dem! Hmmmm...!

  • humma

    Didden: Missade ditt inlägg då jag tog lång tid på mig att skriva, envis unge här med!!!
    Maten har dock alltid fungerat med förbehållet att det serveras det hon gillar! Vällingen gick bra men jag undrar om ersättningsbarn generellt sätt tar välling lättare???
    (Milla både ammades och fick ersättning)

  • lovawille

    Hallojsan

    Här är Lova förkyld IGEN Skrikandes jag tror jag blir tokig! Jädra bacilusker som inte ger med sig *arg*.
    Hon sover inte, äter jättedåligt. I morse så ammade hon vid 5, sen åt hon inte förrän 13 och då fick jag bara i henne en halv liten burk mat, fick lura henne med fruktpuré mellan skedarna. Jag försökte med gröt, mat, amning hela förmiddan men icke! Dessutom så dricker hon inget vatten, vill inte ha. Kissar gör hon men det är inte mycket. Men så länge hon inte är slö så kan det väl inte vara någon fara, eller? För en liten stund sen så ammade hon lite igen,med betoning på lite!

    Kram på er, orkar inte kommentera just nu 


    Lova 25/7-08 och änglarna Love och Hannes f/d 070729
  • Mammanseko

    Här det sjukstuga!

    Alva är förkyld, feber och lös i magen med krupphista och jag känner mig konstig i halsen och feberöm i hela kroppen!
    Vi har tillbringat gårdagen och idag mest med att sitta i soffan och gosa.

    Ska återkomma och läsa mera vad ni skrivit när orken kommit tillbaka!

    Kram till er alla!


Svar på tråden Vi som fått syskon till våra änglar del 6