• julitjejen

    Varför!!!

    Våran son blev begravd för två veckor sedan, och jag var där igår och alla blommorna var så fina, idag fick vi höra att blommorna var borta "varför "dom ska vel vara kvar tills dom är fula och vissna.

  • Svar på tråden Varför!!!
  • tan73

    Får börja med att beklaga förlusten av lille killen... vet så väl hur det är....
    Hmm... så får dom ju inte göra! När vi begravde Sebastian så sa kyrkovaktmästaren att dom inte skulle ta bort blommorna förrän vi sa till, eller så fick vi göra det själva. Så tråkigt att det ska bli såhär, när man har fullt upp med allt annat...


    ~*~ saknar min Sebastian~*~
  • SunnyBunny

    Min mamma begravdes nyligen och hennes blommor låg kvar en vecka, sen plocka dem bort dem. Men det här va försäg i en liten stad/liten minneslund och jag tror dem gjorde det där pga plats till nästa begravning. Men rosorna stod kvar länge som stod vid ljusen, så det va jätte skönt och se..

  • kaisavarg

    Beklagar er förlust av er son. Kanske dom bara har bestämt så på er kyrkgård, att det är två veckor , sen punkt slut. Blir ledsen för din skull.
    Kanske man borde ta opp ämnet, det är känsliga saker man har att göra med när man jobbar på en kyrkgård.
    Själv visste inte jag att på vår kyrkgård begravs alla med ansiktet mot öst.På själva begravningen förstog jag ju ingenting. Efter tre veckor vaknade jag ett tu tre och bara kom på att min pojke begravts åt fel håll. Jag fick en så stor chock så det går inte att beskriva. Graven var inte fylld ännu. Väckte min man till slut och visade honom forografierna för att bevisa att jag hade rätt.Ringde prästen kl.7.00 i panik. Han var kolugn och berättade att det är en gammal tradion att alla ligger med ansiktet mot soluppgången. Likaså att förr var alttaret alltid mot öst av samma skäl.Han var så säker på saken och så lugn .Efteråt börja jag ännu tänka på saken, frågade t.o.m mina vänner om präster kan ljuga i nöd. Men hörde av andra att det faktiskt var sant.
    Har väl aldrig blivit lika upprörd av ngt förut som då.
    Känndes konstigt att "stå" på min sons ansikte, när jag var vid graven.
    Men man vänjer sig fast man blir ledsen först.
    Kram.

Svar på tråden Varför!!!