• kramgrisen

    Sorg bland sjukhuspersonal.

    Viss personal verkar så hård, vi´sst mans er mycket, men varenda en berör en. Kommer ihåg en liten kille.han levde i några dagar.Mamman och pappan var totalt olika.men så kära och tog så bra hand om den lille. Barnet belev emr och mer dåligt och förflyttades till en annan avdelning..och sedan gick et tyvärr inte att rädda honom,
    Alla blev berörda. vi satt och grät i personalrummet när vi fick reda på att han hade gått bort..

    Tänker ofta på alla änglaföräldrar, så starka ni verkar och helt underbara människor..Vet inte egentligen vad jag vill med detta, mer än att personal kan känna sorg med även om de verkar kalla och otrevliga..

  • Svar på tråden Sorg bland sjukhuspersonal.
  • Cinza

    Vill bara säga att all personal på sjukhuset var underbara när vår son gick bort. Varma och deltagande och det var lätt att se att de var berörda. Vid vår återträff med vår sons läkare hade de alla tre tårar i ögonen.
    Jag förstår att man måste vara professionell ibland men jag vet att även personalen kan sörja.

  • Kattis1

    Detsamma, säger jag!
    Helt underbar personal överlag.

  • kramgrisen

    Skönt att ni blivit väl bemötta, kände när man jobbade med de *gamla* så var det mest suck och stön..nu måste vi in till de dörjande föräldrarna..Men av inte alla gamal men några st..

  • MiniLou

    Jag vill bara tillägga att personalen på Östra sjukhuset i gbg, neonatal avd 316, specialförlossningen o special BB var helt totalt UNDERBARA mot oss under hela vår vistelse på sjukhuset!
    Inte en enda av dom som inte var trevliga eller hjälpsamma!
    Kommer alltid att vara dom evigt tacksam för allt dom gjort för oss!!!

  • Ranido

    Jag är också enormt tacksam för det bemötande vi fick både före under och efter det som hände oss. Jag har enorm respekt för alla inblandade även om det i slutänden var vården som tog vår sons liv, eftersom han annars var helt frisk. Men jag vet att de bara ville göra vad de trodde var bäst för mig och lillen. De har tagit sig mycket tid efteråt att träffa oss och förklara. Om och om igen. Det berör mycket.

  • Trazzel Maja

    Hejsan !

    Ville bara skriva att personalen på sundsvalls förlossning gjorde ett otroligt bra jobb.
    Utan den starten vi fick vet jag inte hur det skulle ha gått.......

    Tack !!!!!


    Saknar dej så älskade Maja !!!!!!
  • Lilla Gry

    Jag vill också tacka den fantastiska personalen på förlossningen på Akademiska i Uppsala. Alla var så varma, naturliga, omtänksamma och stöttande. Tack vare det fick vi trots all sorg fina minnen från förlossningen. Stort tack!

  • Xweroniqa

    Här är en till som bara har gott att säga om personalen på KärnSjukhuset i Skövde under förlossning och tiden efter på avdelning och i hemmet. All personal på NEO avd46 på KSS är mina hjältar. Evigt Tacksam.

  • ja74

    Vill bara säga det att personalen på eccmo på Astrid Lindgrens barnsjukhus var helt underbara!!!!!

  • Mkmit

    Vi hade underbar hjälp på SÄS i Borås. Fantastiska barnmorskor!

  • NICU

    Det är nog olika hur man är som person.


    Jag försöker att inte gråta på jobbet, men det är svårt många gånger och föräldrarna brukar i efterhand påpeka att de uppskattar att man visar sina känslor i svåra tider. Man är ju inte mer än människa Hjärta

  • LillLindberg

    Efter att vi förlorat vår son (Sundsvalls sjukhus) fick vi ett bra bemötande av vissa i personalen både på förlossningen och uppe på BB, det var nästan bara samma personer som kom in. Jag hade väldigt otur och hann bara vara hemma drygt tre dagar efter att jag blivit utskriven innan jag behövde åka in igen med infektion i mitt kejsarsnitt. Jag beundrar personalens tålamod med mig då, då jag vet att jag stundtals var väldigt otrevlig och vresig och jag bad om ursäkt men fick svaret att dem förstod och jag fick vara hur arg jag ville. :) Fördelen med att vara stammis på sjukhuset är att många i personalen vet hur jag fungerar nu och vad jag tycker om sjukhus. Det begick så många fel innan och under förlossningen(innan det urakuta snittet) att det gjorts flera ändringar efter min sons död. Synd att det inte gjorts någon förbättring innan då min son var en frisk pojke. :'(

Svar på tråden Sorg bland sjukhuspersonal.