• Snöengla

    Blåmärke som inte försvinner/minskar alls på 5 dagar nu???

    Tog ett blodprov den 22:a december i vänsterarmen. Konstigt ställe måste jag säga. På sidan av armen. Efter det fick jag en jättesvullnad som en stor fylld kula.
    Sen gick den ner och armen blev normal igen. Nästa dag var den normal men då börjad jag få ett jättestort blåmärke på undersidan armen. Ca 10x2 cm. Och det ser likadant ut nu efter 5 dagar. Fortfarande samma färg, samma blåa färg. Det ska ju bli mer gult efter ett tag men nej då. Det har tom ökat på lite. Inte försvinner det iallafall.

    Känns löjligt att ringa och fråga läkaren eller så. Vet inte varför. Men jag kanske borde fråga snart. För det verkar inte som att det läker alls. Har tom uppkommit lite blåmärke runt sticket nu med. Hade inget där från början.

    Någon som vet om det kan ha med graviditeten att göra, att man läker sämre kanske? Eller det kanske är nåt fel, nedsatt levringsförmåga dvs. nedsatt leverfunktion???

    Något gjorde läkarn fel iaf. Han stack antagligen sönder mina vener men hallå dom måste ju läka ihop igen. Jag kan ju inte ha inre blödningar så här länge.

  • Svar på tråden Blåmärke som inte försvinner/minskar alls på 5 dagar nu???
  • morzanmax

    Pappa blev felstucken när han lämnade blod för ca: 10 år sen och det vart som du beskriver, efter en månad sökte han läkare för att det inte gick ner och han hade värk i armen samt inte samma ork när han lyfte saker eller tog i.

    Han är fortfarande svagare i den armen men jag minns inte vad de gjorde, han var på flera undersökningar och de röntgade och hade sig.

    Jag tycker du ska kontakta dem och be dem kolla up det, desto snabbare desto bättre!

  • LaFontaine

    Jag blev felstucken i somras. Ett blodkärl sprack och när nålen drogs ut kom den åt en nerv. Armvecket svullnade upp rejält och gjorde sjukt ont. Dagen efter var den normal. Ytterligare en dag senare blev det blått på sidan av armen. Blåmärket höll i sig länge, länge och förändrades. Det blev större med tiden och ändrade också färg åt det blåare hållet innan det till slut, efter två veckor, försvann.

    Jag var absolut inte gravid och hade kanonfina levervärden (det var faktiskt därför jag tog provet . Sticker hade helt enkelt tagit så illa att det inte ville läka på ett tag.

  • Snöengla

    Hmm..tack för svar.. känns bra att få någon respons på det hela. man går ju och oroar sig lite..
    Det kan ju vara så att ett kärl spruckit ja..
    Jag ska vänta tills på måndag och se om det blir någon skillnad. Kanske borde kontakta någon då om det är likdant.
    Än så länge är det himla blått..

  • Thursday

    Om man får en rejäl bula när man ramlar och slår sig kan det ju bli ett "sjunkmärke" d.v.s. att blodet långsamt rinner ut från bulan/ansamlingen och blåmärket runt omkring bara blir större och större och större under rätt lång tid. Hände mig förra julen när jag ramlade i trappan. Kan det vara något liknande? Att du fått en blodansamling som nu rinner ut?

  • Fitnessbloggaren

    Hej,
    Hur gick det för dig? Har fått exakt samma nu när jag tog blodprov men en bula och sedan ett stort blåmärke, sökte du vård eller gick det över av sig själv? :)

Svar på tråden Blåmärke som inte försvinner/minskar alls på 5 dagar nu???