• Kaslin4ever070227

    Nu vill jag veta hur många har testat positivt efter bim dagen!!

    inte innan bim,det är så många som skriver hur tidigt man testar,nu vill jag veta hur många har inte fått + förrän efter bim och hur många dagar efter.............!!

    Med min lilla flicka fick jag + på bim+17
    nu väntar jag på ett + igen som inte har velat visa sig ännu

    Är på bim+7 idag..

  • Svar på tråden Nu vill jag veta hur många har testat positivt efter bim dagen!!
  • Kaslin4ever070227

    härligt att höra grattis..

    Hoppas bara jag får den glada positiva svaret snart..

    puffar upp kom igen mera..

  • Shirley

    Tack! Håller tummarna för dig!


    Kaslin4ever070227 skrev 2009-01-03 16:53:10 följande:
    härligt att höra grattis..Hoppas bara jag får den glada positiva svaret snart..puffar upp kom igen mera..
  • viiinter

    Jag testade mig på bim+3. Skulle personligen aldrig testa mig innan bim. Mensen kommer ju oftast (men inte alltid) som ett tecken på att man inte är gravid. Ser därför ingen mening med att testa innan bim.

    Det var första gången jag någonsin använt mig av ett graviditetstest i hela mitt liv, och det var positivt!

  • Isabell2008

    Om man säger bim +5, är det 5 dagar efter bim?
    Om man säger bim -5, är det 5 dagar innan bim?

  • viiinter

    Isabell2008 skrev 2009-01-04 12:51:09 följande:


    Om man säger bim +5, är det 5 dagar efter bim?Om man säger bim -5, är det 5 dagar innan bim?
    yepp.
  • hejo79

    Jag testade varje morgon fom BIM men plussade inte förrän på BIM+8....

  • timmisen

    Pga nyfikenhet testade jag med rfsu´s tidiga test i lördags på dag 24 av 29/30 dagars menscykel. Fick minus, alltså 6-7 dagar före bim. Har bim på torsdag eller fredag. Har fått väldans ont runt bröstvårtorna och lite mol i magen, mest på höger sida nu. Är så van att mensen kommer. Men enligt er finns det hopp fortfarande?

  • Kaslin4ever070227

    timmisen skrev 2009-01-04 18:24:45 följande:


    Pga nyfikenhet testade jag med rfsu´s tidiga test i lördags på dag 24 av 29/30 dagars menscykel. Fick minus, alltså 6-7 dagar före bim. Har bim på torsdag eller fredag. Har fått väldans ont runt bröstvårtorna och lite mol i magen, mest på höger sida nu. Är så van att mensen kommer. Men enligt er finns det hopp fortfarande?
    Det är just därför jag aldrig testar innan bim fast man är nyfiken då blir man ju bara ledsen att det visar neg,fast det är ju uppenbart när man testar så tidig..

    själv har jag aldrig fått någon + innan bim alltid efter några dagar och enligt bm ska man vänta 14 dagar efter mens för att göra gravtest..

    så länge mensen är borta så är det positivt..
  • 7småtroll

    Nu sist var det väl på bim+7. Men jag visste att jag inte var så långt gången då jag visste när äl var. Men enligt ul sedan så var jag på bim+2 eller 3 när jag testade positivt. På bim-dagen enligt ul (och som jag själv trodde var riktiga bim) testade jag negativt.

    Jag har aldrig haft några andra symptom annat än utebliven mens när jag varit gravid och därför har jag testat f o m bim ungefär. Ofta har jag inte testat innan jag varit på bim+7 till 10. Låter som jag testat fler ggr nu och det har jag för jag är gravid med nr 6!

  • Kaslin4ever070227

    Oftast så säger ju bm själv att dom vill att man har gått ca 14 dagar över tiden innan man kommer till dom o testar,just för att få den rätta resultatet..

    hos mig har stickorna från apoteket aldrig visat något,jag har och har alltid haft min grav symtom o som sist en stark känsla att jag var gravid ändå visade det neg på bim o kom först flera dagar senare..

  • kela81

    Är det ofta så att antinge så plussar man på BIM eller så plussar man lååångt efter?

    Själv är jag på BIM+5 (eller 7 beroende på hur jag ska räkna)
    men inget pluss

  • viiinter

    kela81 skrev 2009-01-05 15:14:23 följande:


    Är det ofta så att antinge så plussar man på BIM eller så plussar man lååångt efter?
    Läst många som plussat bara några dagar efter bim och fått positivt resultat. Jag själv testade mig på bim+3 och fick positivt. Behöver inte nödvändigtvis dröja fleeera dagar. Individuellt.

    Sen är det ju tyvärr så att man av någon anledning kan få negativa test i några dagar och sen kommer plusset. Och sen är ju inte alltid utebliven mens tecken på graviditet, tyvärr.
  • Kaslin4ever070227

    Sen kan man vara låghormonare,finns dom som inte producerar hormoner som man ska i början går lite saktare,jag fick min pluss sist på bim+17 och då var det svagt..

    Nu idag bim+8 kom det upp ett svagt pluss positivt men svagt,kissade med morgon kisset o ändå var det svagt blev lite starkare efteråt...

    Det är en sak...........

    Nr 2 kan vara att du har haft äl senare än vad du trott(om du inte vet det av äl tester)och därför skuts bim frammåt o man tror att man har det just den dagen,om äl är senare o ingen mens kommer så kommer ett + senare oxå.

    NR3 som ovan sa man behöver inte alltid vara grav för att mensen inte dyker upp kan vara annat oxå..

  • timmisen

    Hittade en tidigare tråd från dig där du skrev om ilningar i brösten. Och nu är väl du gravid? Jag känner samma sak och har bim om 2-3 dagar. Tycker oxå vårtgården är lite större oxå. Vill vänta med att testa.

  • Kaslin4ever070227

    timmisen skrev 2009-01-06 13:27:16 följande:


    Hittade en tidigare tråd från dig där du skrev om ilningar i brösten. Och nu är väl du gravid? Jag känner samma sak och har bim om 2-3 dagar. Tycker oxå vårtgården är lite större oxå. Vill vänta med att testa.
    ja det lixom iilade till i vårtorna som om någon nöp på dom rev på dom.
Svar på tråden Nu vill jag veta hur många har testat positivt efter bim dagen!!