• basketmia

    48-timmarslistan via FFIA - Hur lång tid tog det innan ni blev matchade?

    Hej,

    vi är sedan i måndags registrerade hos FFIA för matchning mot 48-timmarslistan och nu är jag lite nyfiken hur fort det gått för andra när ni satt upp er på listan.

    Det jag skulle vilja veta är följande:

    1. Hur lång tid tog det innan ni blev matchade med ett barn?
    2. Hur långt hade er ansökan kommit i Kina? Hade den gått igenom Review Room?
    3. Hur många diagnoser hade ni? Ni behöver absolut inte tala om vilka diagnoser om ni inte vill.

    Vi har 3 olika typer av diagnoser på vår lista. Vår stora ansökan gick iväg till Kina förra torsdagen så vi har inte fått ett LID ännu. Jag vet inte ens om FFIA försöker matcha oss innan vi fått det.

  • Svar på tråden 48-timmarslistan via FFIA - Hur lång tid tog det innan ni blev matchade?
  • maxs mamma

    hej!

    1:De aktiverade våran ansökan på fredagen, och på måndagen ringde de ed BB. Så det gick snabbt!
    2:Vi har LID 070307 så vi var inte granskade.
    3: Vi hade valt LKG samt VSD/ASD.

    Vi fick BB den 27/10 och planerar att resa och hämta honom den 26/2 om allt går som det är tänkt.
    Lycka till!!

  • basketmia

    Jag fick meddelande från organisationen att vi troligen inte kommer bli matchade på åtminstone en månad så riktigt så fort kommer det inte gå för oss. Men å andra sidan har vi ju inget LID ännu så ni har ju väntat mycket längre än oss.

  • maxs mamma

    ok. vad tråkigt för er. Men som sagt på det stora hela går det ju mycket fortare för er än för oss. Lycka till!

  • basketmia

    Det känns inte så hårt att behöva vänta lite just nu. Vi har bara haft vårt medgivande i ett par månader. I morgon bär det av till Åre och om två veckor är det Idre. Så vi håller oss sysselsatta

  • maxs mamma

    men då kommer ju tiden att gå fort!! Hoppas ni får ritigt trevligt! O när ni minst anar det så ringer de!!!!!!

  • Kastanjeträdet

    Hej!

    För oss tog det mindre än ett dygn, så det gick nästa för snabbt. Jag var helt inställd på att vi skulle komplettera något när FFIA ringde med BB. Vi var redan granskade då. Vi hade valt 3 olika diagnoser.

    Nu har vi varit hemma i lite mer än 2 månader. Det tog exakt på dagen 3 månader från BB tills att vi var hemma igen.

    Lycka till!

  • basketmia

    Oj, mindre än ett dygn. Jag förstår att ni blev förvånade. Loredana på FFIA talade om för oss att vi troligen inte kommer bli matchade förrän tidigast i slutet på februari så för oss kommer det ta minst en månad. Men vi skickade ju papper till Kina för bara 3 veckor sedan så den totala väntan kommer bli rätt så kort. Räknar dock med 6 mån från BB tills vi är hemma igen eftersom vi inte är granskade.

Svar på tråden 48-timmarslistan via FFIA - Hur lång tid tog det innan ni blev matchade?