• Miss TN

    Gratis vacination inför resa?

    Jag har frågat detta förr men hittar inte den tråden nu när jag mest behöver den.
    Jag frågar därför igen:

    Jag vet att några Landsting har gratis vacination för adoptivföräldrar när de ska ta sprutor inför resan. Är det någon som vet vilka Landsting det är?

    Jag ska ringa vårt och tjata lite och kan då vara bra att veta vilka som är så snälla redan. Den kanske biter på dem då...

  • Svar på tråden Gratis vacination inför resa?
  • Marie IE B

    Om ni fick era friskintyg till utredningen och till ansökan gratis pä vårdcentralen så tror jag det är så att ni ska få även de vaccinationer som krävs gratis.

  • Poppinella

    Halland har det så i alla fall. Vi har inte betalat för läkarundersökningen, kommer heller inte betala för vaccinationer eller tropikundersökningen när man är hemma med barnet.

  • Marie IE B
    Poppinella skrev 2009-01-26 14:24:33 följande:
    Halland har det så i alla fall. Vi har inte betalat för läkarundersökningen, kommer heller inte betala för vaccinationer eller tropikundersökningen när man är hemma med barnet.
    Tropikundersökningen är väl alltid gratis?
    Man betalar väl aldrig för barnen?
  • Vimsa2

    Halland betalar även vaccinet för med följande syskon.

  • Miss TN

    OK. Tack för svar. Halland var den enda jag kom ihåg sen tidigare.
    Vi har inte fått läkarundersökningen gratis heller utan fått bekosta den själva. Ringde landstinget idag och de säger bara att vårt landsting har för lite pengar och betalar tvärr inte för detta. Man bor väl fel som vanligt.

    För barnen när man sedan kommer hem är det gratis och detta gäller i hela Sverige

Svar på tråden Gratis vacination inför resa?