• Hopp2009

    Vanligt att bli tillbakaflyttad vid tidigt VUL?

    Hej!
    Jag var på mitt VUL idag och trodde då jag var längre gången än jag var, antar jag! Jag trodde jags kulel få se en bild på mitt lilla liv där inne med ett pickande hjärta men det var SÅ litet att läkaren inte kunde se vilken vecka jag var i. Hon sa dock att hon såg ett hjärta slu, men ett väldigt litet sånt så jag ska tillbaka om ca 2 veckor.

    Någon som varit med om detta? kan jag vara i vecka 6 fastän jag tror det är vecka 8? Tacksam för svar!!

  • Svar på tråden Vanligt att bli tillbakaflyttad vid tidigt VUL?
  • sidentrassel

    Jag blev tillbaka flyttat runt två veckor på mitt andra VUL. (det första var för att bekräfta grav efter blödning). Då fick jag tid till ett tredje VUL bara veckan därpå och enligt det stämde tiden perfekt.

    Lycka till!

  • eilenna78
    Hopp2009 skrev 2009-02-03 14:15:26 följande:
    Känns skönt att hära att det gick bra då. Blev du orolig?? Såg ni hjärta slå? Hur stort var fostret? Hur kan det egentligen komma sig att man bli flyttad? Min ÄL kan ju inte varit såå sen?
    Det kan vara så att det befruktade ägget inte fäster i livmodern förrän efter en vecka så därför kan det variera så. Du kan också haft 2 ägglossningar, inte helt ovanligt.
  • ender

    Det var förra måndagen, alltså 1,5 vecka sen. Hon sa inte så mkt om det o jag brydde mig inte så mkt då heller var bara så överlycklig att jag fortf var gravid (trodde jag hade fått missfall pga blödningar.
    Det är mest nu efteråt jag börjat tänka att det kanske inte riktigt stämmer ändå.
    Ska inte tillbaka dit nå mer om det inte händer nåt igen. Får väl vänta på ul i v.19, om man inte kan prata till sig ett tidigare. Men gör helst inte vul igen om jag inte måste.

  • LAV0LINA

    Gjorde vul i v 10 (trodde jag) men enligt det var jag bara i v 8+3!
    BF enligt sista mens var då 7/4 och enligt vul var bf 14/4.
    Sen vid rutin-UL så fick jag ytterligare ett nytt BF: 8/4
    Så med andra ord verkar beräkningen enligt sista mens stämma bättre än det vul jag gjorde...

  • Hopp2009

    ender skrev 2009-02-04 08:36:38 följande:


    Det var förra måndagen, alltså 1,5 vecka sen. Hon sa inte så mkt om det o jag brydde mig inte så mkt då heller var bara så överlycklig att jag fortf var gravid (trodde jag hade fått missfall pga blödningar. Det är mest nu efteråt jag börjat tänka att det kanske inte riktigt stämmer ändå.Ska inte tillbaka dit nå mer om det inte händer nåt igen. Får väl vänta på ul i v.19, om man inte kan prata till sig ett tidigare. Men gör helst inte vul igen om jag inte måste.
    Varför gör du inte VUL igen om du inte måste menar du?
    Så du hade inte varit orolig om du varot jag? Mitt var ungeör 4 mm. eller bågot sånt.. Känns väldigt litet!
  • Hopp2009

    LAV0LINA skrev 2009-02-04 08:49:35 följande:


    Gjorde vul i v 10 (trodde jag) men enligt det var jag bara i v 8+3!BF enligt sista mens var då 7/4 och enligt vul var bf 14/4.Sen vid rutin-UL så fick jag ytterligare ett nytt BF: 8/4 Så med andra ord verkar beräkningen enligt sista mens stämma bättre än det vul jag gjorde...
    Okej, så skönt att höra en sådan historia... Kan ju vara så att mitt foster låg lite fel, eller?
  • Issa79

    Jag blev framflyttad ngt. Fast bara 4 dagar. Men det tog mig in i vecka 8 istället för v 7

  • ender

    Nä jag tror inte du behöver vara orolig alls!

    Jag är inte så förtjust i att göra gyn.undersökningar överhuvudtaget. Sen sa hon att dom helst inte gör vul om man verkligen inte måste. Finns ingen forskning på att det skulle vara skadligt, men finns heller ingen på att det inte skulle vara det. Så jag är lite försiktig.
    Men om man är orolig tycker jag man ska göra iaf, ångrar verkligen inte att jag gjorde mitt första.

  • Hopp2009

    Tack, känns skönt... Jag ångrar lite att jag gjorde ett. De bokar alltid in VUL där jag går men jag tycker inte de bör göra det så ridigt då det finns risk att man inte ser, skapar bara oro ju... Men många vill göra VUL men får inte och tycker att det är fel, så man är väl alrig nöjd antar jag!

    Hade jag inte gjort det igår hade jag varit lyckligt ovetandes och blivit flyttad senare i graviditeten..

    Jaja, håller tummarna tills nästa fredag!

  • longing for a baby

    Jag var på vul igår och blev tillbaka flyttad en vecka! Men jag såg bebis väldigt tydligt med händer och fötter och det bara var en bebis... Hjärtat slog osv.. Blev magsjuk lite senare på dagen men min lycka är gjord ändå.

  • longing for a baby

    Oj det glömde jag att nämna! Trodde jag gick in i vecka 11 men jag gick in i vecka 10!

  • Mathilda999
    Hopp2009 skrev 2009-02-04 12:39:28 följande:

    Tack, känns skönt... Jag ångrar lite att jag gjorde ett. De bokar alltid in VUL där jag går men jag tycker inte de bör göra det så ridigt då det finns risk att man inte ser, skapar bara oro ju... Men många vill göra VUL men får inte och tycker att det är fel, så man är väl alrig nöjd antar jag!

    Hade jag inte gjort det igår hade jag varit lyckligt ovetandes och blivit flyttad senare i graviditeten..

    Jaja, håller tummarna tills nästa fredag!


    Hur gick det?
Svar på tråden Vanligt att bli tillbakaflyttad vid tidigt VUL?