• Tussilagoflickan

    Födelsedagsbus?

    Vi ska snart fira en som fyller 40 år och i samband med jämna födelsedagar brukar många passa på att utsätta födelsedagsbarnet för något bus...någon annorlunda present, samla foton i collage (eller hur det stavas), sätta ut falska annonser i personens namn så de blir nerringda m.m.

    Efter många födelsedagar börjar fanatasin ta slut...trist att upprepa samma saker gång på gång...så har ni några tips?

    Har ni busat med ett födelsedagsbarn någon gång? Vad utsatte ni dem för då?
    Har ni själva råkat ut för något i samband med er födelsedag?

    Hoppas på mååååånga svar nu så jag får lite ideér!

  • Svar på tråden Födelsedagsbus?
  • Cuthalion

    En bekant fick en motor fastsvetsad i vardagsrummet och en död gris fastspänd i sängen. Inget jag rekommenderar och inget jag skulle vilja bli utsatt för . . .

    Kan Ni inte hitta på något trevligt för personen istället? Precis som med möhippor är det väl bra mycket roligare för alla inblandade om alla har trevligt istället för att någon skall få känna sig dum?

    Fast Ni känner ju personen bäst .

    Lycka till

  • Tussilagoflickan

    Vi brukar vara snälla när vi busar, gör inget taskigt utan det ska vara något som den utsatte också uppskattar! När vi gjort collage ex. av olika foton har de inte varit taskiga utan roliga och har uppskattats av den utsatte...men när det gäller denna personen som fyller nu har vi så få kort på så det går ej att göra något skoj av det!

    Annonserna vi satt ut brukar också bli lyckade det talas länge om den och alla brukar tycka det är kul! Har själv blivit utsatt när jag fyllt av att ngn satt ut en annons med en lockande vara så man blivit nerringd

    Så jag är ute efter något som är trevligt och roligt....inget som får personen att känna sig dum eller mobbad!

  • Ida 3

    Det roligaste jag har varit med om var när jag gick på gymnasium och vår klassföreståndare fyllde 50 år. Vi lånade en traktor och vagn av skolan(naturbruksgymnasium) och körde iväg vid elva tiden på kvällen innan. Då hade vi fyllt vagnen med toapapper så mycket vi kunde hitta på skolan vi hade även lånat lite olika skyltar utavvägverket som låg granne med skolan. Vi hade även gjort en stor halmgubbe.
    Det tog en liten stund att köra dit men vi var framme lagom till kl 00,00.Vi pyntade hela trädgården med toapapper och vägskyltar och satte halmgubben på trappan. Kl 3,00 var vi klara och ringde då på dörren och han blevriktigt överraskad att hela klassen va med.
    Hans fru hade gjort tårta till oss dåvi hade förvarnat henne. Så mitt i natten satt vi och åt tårta i hans trädgård. Skall tilläggas att när vi körde därifrån ca 7,00 på morgonen sa han att vi fick ledigt resten av dagen. Detta kan kallas ett riktigt buståg av ett gäng ungdomar som kanske inte hade bättre för sig då men ROLIGT hade vi!!!!!!!!

  • Tussilagoflickan

    Lät riktigt skoj Ida 3...visst blir det ett superminne när man lyckas bra och alla är nöjda! Då har man lyckats!

Svar på tråden Födelsedagsbus?