• willsam

    En fråga om Barnbegravning.

    Hej.
    Jag ska på en begravning i morgon och undrar om man brukar köpa blomma att lägga på kistan eller kan man köpa en liten nalle istället?
    Tacksam för svar snarast! Kramar

  • Svar på tråden En fråga om Barnbegravning.
  • korven72

    shit vad sorgligt. Jag har ingen aning om vad man "brukar". Men köp en nalle om du har den magkänslan. =)

  • Farfalla

    Rasmus fick blommor, flera nallar/gosedjur och en liten bil..
    Själv tycker jag att det är otroligt fint med nallar och leksaker som kan stå vid graven sen.
    Jag vet att interflora säljer små nallar som man kan ha om man köper en bukett oxå.

    Beklagar sorgen!

  • willsam

    Tack för svaren.
    Jag tror att det lutar åt en liten nalle.
    Den han fick av oss när han levde vart hans favorit. En liten bil är ju oxå jättefint. Usch det är hemskt att grubbla över sånt här.=(

  • Farfalla

    Ja det är fruktansvärt och borde inte få hända.. :'(

    Bilen fick han av sin killkompis.. Ibland när vi kommit dit under hösten och vintern så har den lyst och blinkat.. Dom som köpte den visste inte att den kunde göra så.. Men det var så vackert när man kom dit, kändes som att det var Rasmus som lekte med den..!

    Hur gammalt var barnet?

  • LykkeLee

    En som känner köpte en gul lastbil av plast som hon "planterade" blommor i flaket på när hennes systerson som var fyra år dog. Det tycker jag var fint

  • grön banan
    willsam skrev 2009-02-18 20:44:10 följande:
    Tack för svaren. Jag tror att det lutar åt en liten nalle. Den han fick av oss när han levde vart hans favorit. En liten bil är ju oxå jättefint. Usch det är hemskt att grubbla över sånt här.=(
    Vad hände med barnet som dog, ts? Hur gammalt var det? Svara om du vill.
  • MejasMamma

    På min dotters begravning så la alla blommor och jag ångrar lite idag att jag inte själv la dit en liten nalle till henne, så jag tror att både och är "bra" att lägga på kistan :)

Svar på tråden En fråga om Barnbegravning.