• Yonez

    Skadestånd och försäkring för felinsatt spiral

    Jag har precis opererats efter en kopparspiral som hade gått igenom livmoderväggen och låg i fri buk håla. Har öpnnat mig med titthål i magen. Troligtvis var spiral fel insatt av BM. Någon som vet om man kan söka skadestånd och om man kan få ut ngt på försäkringen?

  • Svar på tråden Skadestånd och försäkring för felinsatt spiral
  • Anna Paulita

    Det är nog omöjligt för en lekman som inte ä rinsatt i just din försäkring att svara på.

    Men ring ditt försäkringsbolag och hör med dem och slå en pling till patientombudsmannen angående skadestånd.

  • Doktorn

    Det finns en patientskadeförsäkring som ger ersättning om en felaktig medicinsk behandling lett till skada.
    Kommer inte ihåg exakt hur man går tillväga för att anmäla. Jag har varit förskonad från att behöva slussa mina patienter rätt efter misstag i vården...
    Det kan finnas en patientombudsman eller motsvarande på ditt sjukhus, kanske?

  • nano

    På vårdcentralen i min lilla stad sitter det en lapp uppe med information vart man ska vända sig om man känner sig felbehandlad. Borde finnas nån där du bor också.

  • Yonez

    jag hittade info om patientskadeförsäkringen, tack

    skall ringa mitt försäkringsbolag i morgon

    Någon som hört någon som varit med om något liknande?

  • Anonym (Ylvas)

    Hej!
    Hur gick det med försäkring och skadestånd? Har precis varit med om samma sak Gråter

Svar på tråden Skadestånd och försäkring för felinsatt spiral