• forvirrad

    Skrapning i v15

    Hej,

    Jag fick reda på i v14 att fostret dött i v7 eller så. Detta hände i fredags och jag har inte fått tid för skrapning förrens på fredag. grymt jobbigt att gå och vänta och jag vill bara ha det överstökat.

    Vill gärna veta hur länge ni andra blödde efter skrapning ungefär i samma vecka (15) och om ni i övrigt har några tips på hur bäst hantera situationen. (jag har inte möjlighet att få medicinsk behandling)

    Tack

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-13 22:30
    Hej igen,

    Jag insåg att jag kanske lagt denna tråd på fel ställe, ber isf om ursäkt och då kanske någon kan hjälpa mig att flytta den.

    Tack

  • Svar på tråden Skrapning i v15
  • Avelyn

    Jag fick ett MA i vecka 17+4. Mitt foster hade dött i vecka 12 utan att jag vetat om något. Skrapningen gick bra. Jag blödde knappt något efteråt. Jag hade inte ont efteråt heller. Jag fick äta lite och sedan åka hem efter en timme. Detta var i januari 2009.

  • forvirrad

    Tack för snabbt och bra svar. Jag beklagar verkligen ditt MA, jag mår själv rätt så uselt för tillfället så jag bara tänka mig hur jobbigt det måste varit att få beskedet så sent som du fick.

    Taxk igen.

  • Lo lo

    Jag blev skrapad i samband med mitt missfall i torsdags, var i v12. Jag blödde ganska mycket och blev skickad till operation direkt efter jag blivit undersökt av läkare. Skrapningen gick bra, jag har inte haft ont efteråt. Jag blödde mycket lite efteråt och idag har jag i prinicp slutat blöda.

  • MartinaE

    Jag blev skrapad 27 juli förra året, precis ett år sedan idag faktiskt. Jag blödde lite grann i två veckor efteråt, men jag hade inte ont. Jag blev gravid efter några månader igen och nu är jag i v.36 =)

Svar på tråden Skrapning i v15