• Gäddan

    FLs fina fräcka flickor...

    ..det är vi det Gäddan= Som Nivea - fet och dryg (och j-vligt rolig )
    Dimman= Vet och kan allt och håller ordning på oss andra {#lang_emotions_dreamer}Sisu=  Getingburkens uppfinnare {#lang_emotions_djavulsk}Jenny: Supermama herself {#lang_emotions_gravid} 


    Dimman for President!
  • Svar på tråden FLs fina fräcka flickor...
  • Alvi

    Oh, gottgott med ostkaka!! Och ni bara RÅKADE ha vispad grädde i kylen?! Ibland har man tur!

    Japp, jag är gulligast i världen!

    Gud så mysigt med lyckliga familjen!! Och du och svärmor är fortfarande leende tillsammans??


    Once you try menskopp you´ll never go back!
  • Dimitra

    Ja, råkade (har inte aaalls goffat i mig samma sak tidigare idag) {#lang_emotions_dreamer}

    Jag och svärmor ja...hehe...jag har bitit ihop en hel del under veckan och skrattat i smyg varje gång Villemo har agerat precis som jag förutspått och inte som hon sagt. Fast hon blev mer ödmjuk i slutet av veckan. Det kan ju ha varit en prestigekamp som hon lade ner när jag inte iddes haka på.

    Eller så är det precis som den smarta mamman i föräldragruppen sa. Ens föräldrar vet man ju oftast hur de låter när de ställer nyfikna frågor eller ger icke-dömande råd. Man känner till tonfall, kroppsspråk etc. Svärföräldrar känner man inte alls på det sättet och kan blanda ihop ett råd med fördömande, gärna när man redan har en liten maktkamp.

    Sen så finns det ju svärmödrar som är knepiga på riktigt. *pekar åt ditt håll*


    The Dimitra universe.
  • Alvi

    Oh, den där morsan låter (föräldragruppmorsan alltså!) ju riktigt vettig.... KUL...! Och det kan nog vara mycket sant, det hon säger...!

    Och jo, visst finns det svärmödrar som är på riktigt knepiga... (Fast hon kan vara vettig OCKSÅ, min svärmor... )

    Gott att goffa... själv detoxar jag nu, tog första hutten sirapsvatten imorse.... Gah.... {#lang_emotions_throwup}


    Once you try menskopp you´ll never go back!
  • Dimitra

    Ja det är riktigt kul, hon är påläst i allt, precis som jag när det gäller ämnen som intresserar mig. Hon fick också vänta ett längre tag på att få till sin dotter så hon har bra koll på fertilitet hon med. Det kan man ju inte säga om alla i föräldragruppen men de får väl tro vad de vill när det gäller barngörandet. Nu när jag slutat vara bitter så känns det inte lika viktigt att knäppa folk på näsan

    Vadå detox. Är inte sånt bara bluff? Sirapsvatten lät ju gott...och renande {#lang_emotions_tongue_out} Hur funkar det hela?


    The Dimitra universe.
  • Alvi

    Äh, jag har ingen aning om hur mitt sirapsvatten funkar, jag tvivlar på att det alls gör det. Och då är det ju kört, om det är placeboeffekt som gör det hela...

    Det är nån sörja, gjord på massa örter och växter, ska blandas ut med vatten i tio dagar. Luktar sirap, smakar kräkframkallande. Men inte äckligt, utan bara sötslabbigt...

    Ska rensa ut skit och tillsatser så att man blir healthy igen... Typ.

    Har den här smartisen barn i samma ålder som V ? Låter ju supernajs!!


    Once you try menskopp you´ll never go back!
  • Dimitra

    Att fasta med bara drycker gör ju gott för kroppen i alla fall och det här kanske ger samma effekt. Tarmarna får vila lite och gamla rester åker ut. Härligt samtalsämne

    Smartisens barn är 5 dagar yngre än Villemo.


    The Dimitra universe.
  • Alvi

    Hihi, ja tarminnehåll är aldrig fel...! Nåt att tänka på tills nästa dejt med smartiesen!

    KUL med barnen så nära i ålder!!

    Och nu ger jag upp och går och lägger mig. Ska sova på mitt användarnamn med och komma med värsta wow-nicket imorgon!

    Godnatt!


    Once you try menskopp you´ll never go back!
  • Dimitra

    Ska också sova. Ska krypa ner ljudlöst så jag inte väcker hon som sovit i 3,5 timme redan och antagligen har ålat sig till min plats där det doftar mest

    Gonatt


    The Dimitra universe.
  • Dimitra
    Har era kottar haft en period kring tre månader när vagnen varit värsta stället på jorden?

    Villemo hatar liggvagnen så otroligt mycket. Skriker, skriker, skriker tills hon bli uppplockad, då är livet perfekt. Kommer det här att gå över eller är det bara att svida om till sittvagn
    The Dimitra universe.
  • Jenny28

    Det var väldans vad ni skriver helt plötsligt

    Dimman: Ja mina brukade protestera viud den åldern. Jag börjar vid 3 mån o lägga en tjock kudde bakom så de kommer upp o ser lite mer, det brukar hjälpa. De tycker väl det börjar bli tråkigt tat ligga o stirra i taket

    Här går allt bra. jag har fullt upp nu då D börjat jobba igen. Ida har fortfarande svinkoppor, ska till läkaren idag o kräva en till pencillinkur. Eftersom hon har i näsan så går det inte att få bort med bara salva o alsolsprit för det är ju så fuktigt där med. Och dagis kan hon inte gå till förrän de är borta. Så vi får hoppas hon får.
    Tim mår bra. han e så tung nu såd et blir jobbigt att bära runt på han. Tur man har selen iaf. Antar att han är över 6 kilo nu.
    Sebastian kommer hem på fredag efter att ha varit borta i 5 veckor. Ska bli skönt att få hem han.
    Snart börjar ju allvaret med skola o hela baletten igen...

    sisu: Får in o kolla din nya blogg!

  • Dimitra
    Jenny - då byter jag till sittdelen idag. Den har ju fullt liggläge så när hon somnar kan jag vicka ner henne. Hoppas att det blir kul att åka vagn igen så jag slipper ta sats och ladda innan vi drar.

    Han är verkligen stor din kille

    Stackars Ida. Jag har ju svikoppor av och till så jag vet hur hemskt det är. Lider med stackarn så jag tycker du gör rätt i som kräver penicillin nu.

    Oj vad länge Seb har varit borta
    The Dimitra universe.
  • Jenny28

    Hej, negativ dag idag då vi fick veta att davids pappas cancer spridit sig till ryggkotorna. Väldigt ovisst nu hur det blir

    Annars e det bra, Tim har börjat ge små ljud ifrån sig, låter så gött Lite mer nöjd att ligga själv så man kan få nåt gjort o inte bara bära...

Svar på tråden FLs fina fräcka flickor...